Listing 1 - 10 of 15 << page
of 2
>>
Sort by
Adult education and lifelong learning: theory and practice
Author:
ISBN: 0415314933 0415314925 9780415314930 9780415314923 Year: 2006 Publisher: London RoutledgeFalmer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This is the third edition of Peter Jarvis' classic textbook, Adult and Continuing Education, which established itself as the most widely used and respected book about education for adults today. In this new edition, the author has made extensive revisions and included substantial additional material to take account of the many changes that have occurred in the field of adult education.Additional and updated material in this much-anticipated new edition includes:a discussion on both globalisation and Europeanisation, indicating the pressures that have been exerted on the educational system to changea greater emphasis on lifelong education, lifelong learning and societyan extended discussion on the theorists of distance education and introductory material one-learning and on-line learningan updated look at changes in UK policy and European policy documentsnew material on the relationship between research, learning and the changing approaches to knowledge, with more emphasis placed on action learning and research.


Book
Educatie en omroep alfabetische oriëntatie in een grensgebied.
Author:
ISBN: 9001918484 9789001918484 Year: 1975 Publisher: Groningen,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Teneinde theorie en praktijk van de afstandseducatie hand in hand te laten gaan, zijn in een dertigtal hoofdstukjes, in alfabetische volgorde reikend van applicatie tot zwartkijkers, een reeks notities gebundeld. Deze bundel opstellen beoogt de werkers in het veld enig inzicht te geven in wat nu reeds met de elektronische media in het volksontwikkelingswerk gedaan kan worden en wat binnenkort tot de mogelijkheden zal gaan behoren.


Book
Volwassenenvorming : een integrale en integratieve benadering
Author:
ISBN: 9020960792 Year: 2005 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit werk geeft de auteur een grondig inzicht in het leren van volwassenen en in de wijze waarop aan dat leren optimale kansen kan worden gegeven. Hij ontwikkelde een eigen visie en praktijk. Zijn benadering is het best te karakteriseren als integraal: alle aspecten mee verrekenend, en integratief: gericht op een zo groot mogelijke integratie of heelheid bij de betrokkenen. Steeds wordt een leren-met-de-gehele-persoon beoogd. Dat perspectief kan vooral in vormingsprogramma's van lange duur, maar niet enkel daar, bewust worden vastgehouden. In ons westers leef- en werkklimaat is een dergelijke benadering eigenzinnig, ja zelfs tegendraads te noemen, omdat zij ingaat tegen de eenzijdige klemtonen die momenteel courant worden gelegd. Inhoudsopgave : Een eigenzinnige onderneming Hoofdstuk 1: Een werkzame basisfilosofie Een doordachte grondvisie Onze leefwereld Fundamentele spanningsvelden Een unieke levensloop Het eigen levensverhaal Verwevenheid mens-samenleving Karakteristieken van mijn totaalvisie Terug naar het uitgangspunt Noten Hoofdstuk 2: Leven - leren - zich vormen Lerend leven/levend leren Polariteiten van leren Vier componenten Waartoe leren kan leiden Een uitgelezen weg Leren als volwassene Zich vormen Noten Hoofdstuk 3: Vormingswerk, een vak apart Een tegendraadse opstelling Kortdurende vormingsprogramma's Langlopende vormingsprojecten Ervaringsberichten Noten Hoofdstuk 4: De vormingswerker in beeld Vormingswerk gestalte geven De vormingsdeskundigheid ontvouwd De vormingswerker 'in vorm' Een positieve balans Ervaringsbericht Noten De fakkel overdragen

Listing 1 - 10 of 15 << page
of 2
>>
Sort by