Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Architectuur en natuur --- Natuurfenomenen als inspiratie voor ecologische problemen --- Natuurvormen als inspiratie voor architecturale vormen --- 72.013 --- wetenschap --- biologie --- planten --- fotografie --- natuurfotografie --- microfotografie --- 77.043 --- 58 --- Architectuur ; proportie, symmetrie, harmonie
Choose an application
Soja - alomtegenwoordig in Brazilië, alomtegenwoordig in Europa. Brazilië: op de akkers. Europa: vooral richting voedertroggen van varkens en kippen. Een kleiner deel van het wereldwijde sojavolume voedt de vlees- en melkkoeien, en vissen in de explosief groeiende aquacultuur. Het kleinste deel mag de mensheid rechtstreeks voeden. Ecologisch en sociaal is de sojateelt in zijn huidige omvang ten nadele van Latijns Amerika. In West Europa houdt de sojastroom vooral een kunstmatige vleesproductie in stand, met daaraan gekoppeld een gigantisch mestprobleem. Is de groeiende vleescomsumptie in de wereld te verantwoorden, terwijl 855 miljoen mensen honger hebben ? (bron : covertekst)
International economic relations --- C8 --- wereldhandel --- Latijns-Amerika (x) --- West-Europa (x) --- voedselproductie (x) --- Wervel (1989-heden) --- Vankrunkelsven, Luc (1956-) --- 339 handel --- 63 landbouw --- 635.055 soja --- 630.4 --- Brazilië --- Duurzame landbouw --- Ecologische problemen --- Landbouw --- Sojateelt --- 630.6 --- biodiversiteit (lt) --- soja (lt) --- S20090313.JPG --- internationale verhoudingen --- Soja --- #SBIB:39A4 --- Ideologie en politiek --- 327 --- Toegepaste antropologie --- duurzame ontwikkeling --- ecologie --- landbouw --- voedselproductie
Choose an application
Aardrijkskunde ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- 371.67 --- 373.5 --- 372.891 --- 91 --- #BSCH: vak: aardrijkskunde --- 485.5 --- aardrijkskunde --- schoolboeken --- 950.9 --- Aardrijkskunde --- Bevolking --- Ecologie --- Industrialisering --- Latijns-Amerika --- 4e leerjaar s.o --- Handboek/cursus --- bevolkingsevolutie --- bevolkingsgroei --- ecologische problemen --- handboek --- industrie --- klimaat --- mijnbouw --- ontbossing --- vegetatie --- water --- waterschaarste --- Aardrijkskunde ; secundair onderwijs --- 485.6 --- 372.891 Aardrijkskunde. Geografie --(niet-universitair onderwijs) --- Aardrijkskunde. Geografie --(niet-universitair onderwijs) --- 373.5 Middelbaar onderwijs --- 373.5 Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- Middelbaar onderwijs --- Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Aardrijkskunde. Geografie --- didactiek secundair onderwijs - aardrijkskunde --- Aardrijkskunde: hand- en leerboeken --- leerboeken --- secundair onderwijs --- Secundair onderwijs; aardrijkskunde
Choose an application
Educatief graduaat secundair onderwijs --- Cursussen --- Lerarenopleiding --- Didactiek --- Didactisch principe --- Semester 1 --- Differentiatie --- Leerstrategie --- Aardrijkskunde --- 4e leerjaar secundair onderwijs --- Algemeen secundair onderwijs --- Technisch secundair onderwijs --- Ecologie --- Water --- Arabische wereld --- Brazilië --- Siberië --- Verenigde Staten --- Industrie --- China --- Verstedelijking --- Latijns-Amerika --- Rio de Janeiro --- New York (stad) --- Japan --- Newly Industrialised Country --- Amerika --- Azië --- Bevolkingsvraagstuk --- 371.67 --- 373.5 --- 372.891 --- #BSCH: vak: aardrijkskunde --- 485.5 --- aardrijkskunde --- schoolboeken --- 485.51 --- 950.9 --- Bevolkingsevolutie --- Industrialisering --- 4e leerjaar s.o --- 4e leerjaar t.s.o --- Handboek/cursus --- NIC --- New York --- bevolking --- demografie --- determineren --- ecologische problemen --- handboek --- industrie --- klimaat --- regenwoud --- verstedelijking --- water --- watertekort --- 485.6 --- Aardrijkskunde: handboek secundair onderwijs --- 372.891 Aardrijkskunde. Geografie --(niet-universitair onderwijs) --- Aardrijkskunde. Geografie --(niet-universitair onderwijs) --- 373.5 Middelbaar onderwijs --- 373.5 Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- Middelbaar onderwijs --- Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- didactiek secundair onderwijs - aardrijkskunde --- Aardrijkskunde - schoolboeken --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material
Choose an application
Het huidige milieudenken spoort aan tot 'beperken, hergebruiken en recyclen', ofwel: doe meer met minder om de schade te beperken. Maar dat leidt, zoals chemicus Michael Braungart en architect William McDonough in dit visionaire boek aangeven, alleen maar tot het instandhouden van het productiemodel van 'cradle to grave', dat enorme hoeveelheden afval en vervuiling produceert. De visie van Braungart en McDonough klinkt provocerend: 'We moeten niet minder consumeren, maar juist meer.' Dat kan. Als we ophouden met het maken van 'minder slechte' producten en uitsluitend nog intelligente producten ontwerpen, gemaakt van materialen die we steeds weer kunnen teruggeven aan technische of biologische kringlopen. Met dit grondbeginsel als richtlijn leggen de auteurs uit hoe dingen van meet af aan kunnen worden ontworpen. Puttend uit hun ervaringen met het (her)ontwerpen van producten voor grote opdrachtgeversals Ford, Unilever, Nike, Herman Miller, BP en Rohner Textil bouwen Braungart en McDonough een revolutionaire argumentatie op om eco-effectiviteit in de praktijk te brengen. (Bron: covertekst)
Industrial management --- Recycling (Waste, etc). --- Environmental aspects. --- Recycling (Waste, etc.). --- Industrial economics --- MVO (maatschappelijk verantwoord ondernemen) --- milieubeheer --- industrieel beleid --- recyclage --- Environmental protection. Environmental technology --- Cradle to cradle --- 658.1:17 --- duurzaamheid --- maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) --- milieu --- Recyclage --- duurzaam ondernemen --- 500 Milieu --- eco-effectiviteit --- 628.477.6 --- BPB0811 --- 628.4 afval --- 504.062 duurzame ontwikkeling --- 504 milieu --- 17 --- 339.9 --- 628 --- 658.5 --- Duurzaam ondernemen (MVO - maatschappelijk verantwoord ondernemen) --- Duurzame ontwikkeling --- Milieu --- Productontwikkeling (productinnovatie) --- Productontwikkeling --- Innovatie --- Duurzaam ondernemen --- 504.31 --- Cradle to Cradle --- Milieu : duurzame materialen --- 628.477.6 Recovery, recycling and re-use of waste and scrap. Salvage of scrap --- Recovery, recycling and re-use of waste and scrap. Salvage of scrap --- Afval --- Industriële revolutie --- Ecologie --- Ecosystemen --- Biologie --- Marketing --- Consumptiegedrag --- Milieubeleid --- Afvalbeperking --- 749.01 --- 72:574 --- Architectuur en ecologie --- Ontwerptheorie ; duurzaam ; ecologisch design --- Natuurfenomenen als inspiratie voor ecologische problemen --- Ontwerptheorie ; over hergebruik ; recyclage --- Upcyclage --- E100211.jpg --- Meubelkunst en design ; theorie, filosofie, esthetica --- Afvalverwerking --- Recycleren --- Gezondheidszorg --- Druktechniek --- Bouwsector --- Stadsvernieuwing --- Financiewezen
Choose an application
371.67 --- 373.5 --- 372.891 --- #BSCH: vak: aardrijkskunde --- aardrijkskunde --- leerboeken --- secundair onderwijs --- 485.5 --- 4e leerjaar s.o --- 4e leerjaar t.s.o --- Amazonewoud --- Arabische wereld --- Australië --- Brazilië --- China --- Handboek/cursus --- Latijns-Amerika --- Manufacturing Belt --- Midden-Oosten --- Siberië --- Sun Belt --- Tropisch regenwoud --- Verenigde Staten --- aardgas --- aardolie --- bevolking --- bevolkingsexplosie --- bevolkingsgroei --- bevolkingsprobleem --- demografie --- ecologie --- ecologische problemen --- handboek --- industrie --- industriële ontwikkeling --- landschap --- olievervuiling --- ontbossing --- taiga --- toendra --- tropische bossen --- verstedelijking --- water --- watergebruik --- watervoorziening --- 373.5 Middelbaar onderwijs --- 373.5 Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- Middelbaar onderwijs --- Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- 372.891 Aardrijkskunde. Geografie --(niet-universitair onderwijs) --- Aardrijkskunde. Geografie --(niet-universitair onderwijs) --- Aardrijkskunde --- (zie ook: Aboriginals) --- Schoolbooks - Didactic material --- 4e leerjaar secundair onderwijs --- Ecologie --- Water --- Amazonegebied --- Regenwouden --- Ontbossing --- Industrie --- Verstedelijking --- Stadsgeografie --- Ontwikkelingslanden --- Landschappen --- Amerika --- Azië --- Bevolkingsvraagstuk --- Regenwoud --- Ontwikkelingsland --- Landschap --- Kunst --- Nederland --- Gezondheidszorg --- Druktechniek --- Bouwsector --- Stadsvernieuwing --- Voorlichting --- Reclame --- Spionage --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Communicatietheorie --- Flora en fauna --- Grafische sector --- Fauna --- Flora --- Geschiedenis --- Literatuur --- Oerwoud
Choose an application
A manifesto for a radically different philosophy and practice of manufacture and environmentalism "Reduce, reuse, recycle" urge environmentalists in other words, do more with less in order to minimize damage. As William McDonough and Michael Braungart argue in their provocative, visionary book, however, this approach perpetuates a one-way, "cradle to grave" manufacturing model that dates to the Industrial Revolution and casts off as much as 90 percent of the materials it uses as waste, much of it toxic. Why not challenge the notion that human industry must inevitably damage the natural world, they ask. In fact, why not take nature itself as our model? A tree produces thousands of blossoms in order to create another tree, yet we do not consider its abundance wasteful but safe, beautiful, and highly effective hence, "waste equals food" is the first principle the book sets forth. Products might be designed so that, after their useful life, they provide nourishment for something new-either as "biological nutrients" that safely re-enter the environment or as "technical nutrients" that circulate within closed-loop industrial cycles, without being "downcycled" into low-grade uses (as most "recyclables" now are). Elaborating their principles from experience (re)designing everything from carpeting to corporate campuses, the authors make an exciting and viable case for change.
Nutritionary hygiene. Diet --- Applied arts. Arts and crafts --- Industrial economics --- milieutechnologie --- environmental engineering --- afvalpreventie --- environments [object groupings] --- industrieel beleid --- Business management --- natuurlijke grondstoffen --- recyclage --- afval --- Environmental protection. Environmental technology --- milieubeheer --- milieu --- Recycling (Waste, etc.) --- Industrial management --- Sustainable architecture. --- Recyclage (Déchets, etc.) --- Gestion d'entreprise --- Architecture durable --- Environmental aspects. --- Aspect de l'environnement --- Environmental aspects --- Ontwerpen --- 351.777 --- 504.062 --- 628 --- 614.7 --- 574 --- BPB0711 --- 504 --- Braungart, Michael --- McDonough Braungart design chemistry --- McDonough, William --- 72:574 --- 749.01 --- Natuurfenomenen als inspiratie voor ecologische problemen --- Ontwerptheorie ; duurzaam ; ecologisch design --- Ontwerptheorie ; over hergebruik ; recyclage --- Upcyclage --- 72.02 --- duurzaam design --- duurzaam ontwerpen --- duurzame architectuur --- ecologie --- hergebruik --- Duurzame ontwikkeling --- Ecologie --- Industrial Design --- Industrieel ontwerpen --- Levenscyclusanalyse (Levenscyclus-analyse) --- Milieu --- Ontwerpmethodologie --- 614.61 --- duurzame ontwikkeling --- milieubeleid --- milieuzorgsystemen --- 574 General ecology. Biocoenology. Hydrobiology. Biogeography --- General ecology. Biocoenology. Hydrobiology. Biogeography --- 628 Public health engineering. Water. Sanitation. Illuminating engineering --- Public health engineering. Water. Sanitation. Illuminating engineering --- 504.062 Protection, rational use, restoration of natural resources. Sustainable development --- Protection, rational use, restoration of natural resources. Sustainable development --- 351.777 Wetgeving, reglementering i.v.m. milieubeheer, milieuhygiene, verontreiniging. Milieurecht. Milieuhygienerecht--zie ook {?502/504}; {?613/614}; {628} --- Wetgeving, reglementering i.v.m. milieubeheer, milieuhygiene, verontreiniging. Milieurecht. Milieuhygienerecht--zie ook {?502/504}; {?613/614}; {628} --- Pollutie van lucht, water, grond--(openbare gezondheidszorg) --- Duurzaamheid --- Architectuur en ecologie --- Meubelkunst en design ; theorie, filosofie, esthetica --- milieubeheer, milieubeleid algemeen --- Recycling (Waste, etc.). --- Ontwerpen. --- Recyclage (Déchets, etc.) --- Conversion of waste products --- Recovery of natural resources --- Recovery of waste materials --- Resource recovery --- Waste recycling --- Waste reuse --- Conservation of natural resources --- Refuse and refuse disposal --- Energy conservation --- Salvage (Waste, etc.) --- Waste products --- circulaire economie --- 13 --- 3 --- Cradle to cradle --- Cultuurfilosofie --- Maatschappijwetenschappen --- Ecologie en bioverscheidenheid --- Développement durable --- Industrial management - Environmental aspects
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|