Narrow your search

Library

UGent (1)


Resource type

dissertation (1)


Language

English (1)


Year
From To Submit

2010 (1)

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Dissertation
EFL teachers' and students' use and perceptions of CALL: Literature review and survey
Authors: --- ---
Year: 2010 Publisher: Gent : s.n.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Doelstelling: Deze studie in de vreemdetaalverwerving geeft de stand van zaken weer van computer-ondersteund talenonderwijs voor Engels aan het Departement Vertaalkunde van Hogeschool Gent en toont aan of de computer er genormaliseerd is, zoals Bax (2003) als doel van dit type onderwijs aanduidde. Hiervoor werd onderzocht hoe Engelse docenten en studenten die het Engels als vreemde taal verwerven, bepaalde technologieën gebruiken en percipiëren.Bax, S. (2003). CALL - past, present and future. System, 31(1), 13-28. Middelen of methode: De resultaten kwamen tot stand op basis van een literatuurstudie en drie enquêtes die gebaseerd zijn op Jagers onderzoek (2009). Binnen het Departement beantwoordden zeven docenten de eerste enquête, vijftig derde Bachelorstudenten de tweede en dertig Bachelorstudenten de derde. Deze laatste enquête bleek nodig om een duidelijker zicht te krijgen op de percepties van de studenten.Jager, S. (2009). Towards ICT-integrated Language Learning. University of Groningen. [Online] http://irs.ub.rug.nl/ppn/322895596 Resultaten: Uit de resultaten blijkt dat beide groepen voor het computergebruik vooral twee online tools vermelden: nieuwssites en woordenboeken. Algemeen duiden de percepties op een grote tevredenheid met het computergebruik. Ook werd ontdekt dat Bax' normalisatie nog niet is bereikt, hoewel studenten, iets meer dan docenten, denken dat de computer ooit volledig geïntegreerd zou kunnen zijn in het talenonderwijs.

Listing 1 - 1 of 1
Sort by