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Motion pictures --- Dwellings in motion pictures. --- Art direction. --- Art direction --- Production and direction --- Setting and scenery
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Dwellings in art. --- Dwellings --- Dwellings in motion pictures. --- Architecture, Domestic. --- Photography, Artistic. --- Social aspects.
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Much of our time at the movies is spent in other peoples homes. Cinema is, after all, often about everyday life. Spectacle of Property is the first book to address the question of the ubiquitous conjuncture of the moving image and its domestic architecture. Arguing that in cinema we pay to occupy spaces we cannot occupy, John David Rhodes explores how the house in cinema both structures and criticizes fantasies of property and ownership. Rhodes tells the story of the ambivalent but powerful pleasure we take in looking at private property onscreen, analyzing the security and ease the house promises along with the horrible anxieties it produces. He begins by laying out a theory of film spectatorship that proposes the concept of the spectator-tenant, with reference to films such as Gone with the Wind and The Magnificent Ambersons. The book continues with three chapters that are each occupied with a different architectural style and the films that make use of it: the bungalow, the modernist house, and the shingle style house. Rhodes considers a variety of canonical films rarely analyzed side by side, such as Psycho in relation to Grey Gardens and Meet Me in St. Louis. Among the other films discussed are Meshes of the Afternoon, Mildred Pierce, A Star Is Born, Killer of Sheep, and A Single Man. Bringing together film history, film theory, and architectural history as no book has to date, Spectacle of Property marks a new milestone in examining cinemas relationship to realism while leaving us vastly more informed about, if less at home inside, the houses we occupy at the movies.
Dwellings in motion pictures. --- Motion pictures --- Motion pictures. --- History --- United States.
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This book uses in-depth case studies to explore the significance of the design of the home on screen. The case studies employ a methodology Barnwell has pioneered for the analysis of production design called Visual Concept Analysis, which can be used as a key to decode the design of any given film.
Architecture --- Film --- TV (televisie) --- architectuur --- Motion pictures --- Dwellings in motion pictures --- Art direction
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Ziel von In Da House ist es, die (fast) untergegangene Wissenschaft vom Haus als feste Kategorie der Kulturwissenschaften zurückzugewinnen, wo ansonsten alle Zeichen auf Transit, Fluidizität und Mobilisierung stehen. Der Band möchte die Kenntnisse über den metaphorischen Apparat ›Haus‹ vervollständigen, indem das Haus als historisches Paradigma des sozialen Austauschs und der Grenzziehung, als allgegenwärtiger Spielort in Literatur, Film, Videoclip, Oper oder Computerspiel in den Blick genommen wird. Medien- und Filmwissenschaftler, Kulturhistoriker und Religionswissenschaftler, Philosophen und Philologen entwerfen eine Soziologie des Hauses im Imaginären.
Arts --- Dwellings in literature --- Dwellings in art --- Dwellings in motion pictures --- Themes, motives
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Dans sa quête d'humanité, l'homme fait l'expérience d'une trajectoire existentielle qui le conduit à désirer, inventer et habiter des maisons. Demeure de la subjectivité et de l'intimité de l'être, image de la totalité close sur elle-même, la maison est également le lieu de l'apprentissage de l'ouverture au monde et aux autres. Elle est un objet équivoque : espace de la concentration, de la domestication de l'homme par l'homme, la maison est un vecteur d'aliénation, de dislocation, le lieu où vient se loger, aussi, l'inhumain.Or, un "récit" particulier traverse le cinéma, celui des trajectoires corporelles, spatiales et émotionnelles des personnages aux prises avec cette ambiguïté fondamentale de la maison. Le cinéma recèle ainsi une histoire des évolutions de la maison en tant que forme matérielle, symbolique, mentale. Il nous interroge sur la valeur de l'habiter, des représentations qui en idéalisent les fonctions d'humanisation jusqu'aux figurations d'une obsolescence de la maison, d'une disparition des croyances et des imaginaires qui l'accompagnent. Cet ouvrage richement illustré propose des analyses de ce "récit", structurées en trois moments - l'accord ; le mystère ; l'égarement - qui montrent, de John Ford à Guillermo del Toro, de Jacques Rivette à Wes Craven, en passant par Antonioni, Sam Peckinpah, Dario Argento, David Lynch, Bertrand Bonello, Christopher Nolan et bien d'autres, combien la trajectoire de l'homme vers son humanité est incertaine et périlleuse.
Dwellings in motion pictures --- Philosophie et cinéma --- Lieu de résidence --- Logement --- Cinéma --- Au cinéma --- Thèmes, motifs --- Dwellings in motion pictures. --- Habitations au cinéma --- Architecture in motion pictures --- Architecture dans le cinéma --- Habitations au cinéma --- Architecture dans le cinéma --- Philosophie et cinéma. --- Au cinéma. --- Thèmes, motifs. --- Philosophie et cinéma. --- Lieu de résidence --- Cinéma --- Au cinéma. --- Thèmes, motifs.
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Apartment houses --- Dwellings in motion pictures --- Cities and towns on television --- Social representations --- Immeubles d'habitation --- Habitations au cinéma --- Villes à la télévision --- Représentations sociales --- History --- Histoire --- Habitations au cinéma --- Villes à la télévision --- Représentations sociales
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D’Indochine à Potiche, cet ouvrage explore l’évolution de la carrière et de l’image de Catherine Deneuve à travers la figure poétique et symbolique de la maison. Sur la base des star studies et des gender studies, Catherine Deneuve femme maison analyse les moyens par lesquels la célèbre actrice a su réinventer son image pour affronter le passage du temps et s’imposer, à plus de cinquante ans, comme reine incontestée du cinéma français. L’ouvrage entend participer aux recherches sur le devenir des stars mais aussi à une interrogation philosophique sur les rapports entre les hommes et les femmes dans le plus privé des « deux gouvernements », celui de la famille et de l’espace domestique. Following the film career of Catherine Deneuve from the 1990’s to her most recent work, this book analyses the evolution of her onscreen persona. Thinking with the intervention into female identity made by Louise Bourgeois’s “Femme Maison”, it explains the recurring presence of domestic space in Deneuve’s films, and the strategies by which her work overthrows traditional patterns of male-female relationships and establishes her, with the passage of time, as the undisputed queen of French cinéma. Contributing to gender and actor studies, this book also draws upon the work of philosopher Stanley Cavell on Hollywood cinema.
Deneuve, Catherine, --- Relations hommes-femmes --- Au cinéma. --- Critique et interprétation --- Dwellings in motion pictures. --- Criticism and interpretation. --- Motion pictures --- Denev, Katrin, --- Dorléac, Catherine, --- Денев, Катрин, --- cinéma français --- décor de cinéma --- études actorales --- Deneuve (Catherine)
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