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The Oxford Encyclopedia of the Bible and Law (OEBL) provides the most up-to-date and extensive treatment of the Bible and law yet attempted, both updating and expanding the scope of previous scholarship in the field. In comprehensive overviews, scholars at the forefront of biblical studies and law address three foci: biblical law itself; the ancient contexts of biblical law; and the afterlife and influence of biblical law in antiquity and in modern jurisprudence around the world
Droit juif --- Bible et droit --- Droit (théologie) --- Encyclopédies
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Droit juif --- Droit (theologie) --- Religion et droit --- Christianisme et droit --- Droit juif --- Droit (theologie) --- Religion et droit --- Christianisme et droit
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227.1*1 --- 227.1*1 Brief van Paulus aan de Romeinen --- Brief van Paulus aan de Romeinen --- Droit (Theologie) --- Redemption --- 227.1*3 --- 227.1*3 Brief van Paulus aan de Galaten --- Brief van Paulus aan de Galaten --- Alliance (Théologie) --- Enseignement biblique --- Droit (Theologie) - Enseignement biblique --- Alliance (Théologie) - Enseignement biblique --- Redemption - Enseignement biblique
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"By exploring communication and social practices employed during negotiations at the papal court, this volume sheds light on a wide range of sources for studying the high and late medieval papacy. Analyzing the terminology and practice of the "stilus curiae" in documents from all parts of Europe, this volume puts forward a new understanding of negotiation and conflict resolution at the papal court in the Middle Ages. "Stilus curiae" usually refers to the language and style of curial documents, and it is often used to describe the customary application of legal procedure in court practice. The authors of this volume, however, argue for a broader understanding of "stilus curiae" as an umbrella term that encompasses all forms of communication and social practices used during negotiations at the papal court. This volume (the first of two) publishes the results of a research network funded by the German Research Foundation (DFG). Through analysis of the concept(s) of the "stilus curiae", the chapters throw new light on a wide range of sources from the High and Late Middle Ages, including chronicles, biographic and polemic texts, as well as administrative sources, such as letters of petitioners and proctors, speeches, and financial records of ambassadors. Thus, the volume offers a new approach towards the papacy between 1100 and 1500." [Publisher]
Papal courts --- Courts, Papal --- Popes --- Court --- Papal courts. --- Papacy --- Church history --- History --- Catholic Church. --- History. --- Droit (théologie). --- Papauté (droit international). --- Droit (théologie) --- Papauté (droit international) --- Gestion des conflits --- Négociations --- Conflict management --- Droit (théologie) --- Papauté (droit international) --- Négociations
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La phénoménologie n’a pas à inventer les phénomènes – sinon comme on dit inventer un trésor – mais à les faire voir, ou entendre. Kant s’y emploie à sa manière lorsqu’il fait entendre le ton de voix lié à l’impératif catégorique, celui d’une voix d’airain. C’est là reconduire la pensée à l’éclat d’un fait premier où puiser ensuite ses ressources: il y a la loi. Kant le décrit comme un appel, à défaut de tout à fait le nommer ainsi, l’interprétant ensuite tout à la fois comme ce qui vient de nous (comme si le sujet éthique se donnait à lui-même la loi) et ce qui vient à nous (comme si ce même sujet répondait à la loi venue de Dieu). Prendre au sérieux cette dualité suppose que le chantier kantien de l’éthique ouvre alors sur un horizon théologique.Kant ouvre un chantier que la phénoménologie historique, celle qui naît avec Husserl et Heidegger, répète. Comme toute vraie répétition, celle-ci ne va pas sans critique ni déplacement (Merleau-Ponty, Scheler, Jonas), mais le motif de l’appel est bel et bien là. «Nous avons été appelés» - la trace laissée en nous par cet appel est trop forte pour que le moindre doute puisse encore s’élever à son propos, mais la question vient aussitôt: quelle voix s’est fait entendre? Quel appel nous surprend et nous soulève? Appel de l’être (Martin Heidegger), appel de l’Autre (Emmanuel Levinas) ou appel de la vie (Michel Henry)? Nous avons été appelés, affectés, blessés – ce qui brise la vie lui appartient encore, mais qu’est-ce donc qui la brise et la relève? Multiples sont les figures de l’appel, mais à chaque fois il y a la loi et cette injonction d’être – cette injonction silencieuse à laquelle le poète aura donné son exacte formule: «Tu dois changer ta vie» (Rilke). Comme il y a peut-être Dieu
Political philosophy. Social philosophy --- Legal theory and methods. Philosophy of law --- Fenomenologie --- Law (Theology) --- Loi (Théologie) --- Phenomenology --- Phénoménologie --- Wet (Theologie) --- Kant, Emmanuel, --- Morale --- 424 --- --Kant, Immanuel --- Criticism and interpretation --- Law --- Philosophy --- Vocation --- Kant, Immanuel --- Droit --- Droit (théologie) --- Phénoménologie. --- Philosophie. --- Critique et interprétation. --- Kant, Immanuel, --- Kant, Emmanuel, 1724-1804
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Law (Theology) --- Droit (Théologie) --- Biblical teaching --- Enseignement biblique --- Bible. --- Criticism --- Critique --- Biblical teaching. --- 226.3 --- -Evangelie volgens Marcus --- Droit (Théologie) --- Criticism. --- Evangelie volgens Marcus --- Marco (Book of the New Testament) --- Mark (Book of the New Testament) --- Markus (Book of the New Testament) --- Markusevangelium --- Vangelo di Marco --- Criticism, Redaction. --- Book of Mark --- Law (Theology) - Biblical teaching. --- Bible. n.t. marc --- Critique, interpretation, etc
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L'alliance entre Dieu et la loi, nouée en Grèce antique e dans la tradition biblique, a revêtu des formes différentes dans le judaïsme, le christianisme puis l'islam.Dans le judaïsme de la Dispersion, la Loi figure la seule présence de Dieu auprès d'un peuple désormais privé de son royaume et de son Temple : elle coïncide avec Dieu. Dans le christianisme naît et se déploie leur séparation : Dieu n'est plus seulement le législateur du temps des Hébreux, il est source de la conscience humaine et communique la grâce qui permet d'y obéir. Cette séparation façonne les institutions politiques de la chrétienté médiévale, l'Empire comme l'Église. À l'opposé, l'islam se constitue progressivement en une religion où la Loi se tient au centre de tout : à la différence des deux religions bibliques, c'est Dieu qui doit la dicter directement. L'idée de loi divine, qui nous est devenue étrangère, a dominé les croyances et les pratiques pendant près de trois millénaires. C'est l'histoire de sa longue genèse, de son épanouissement contrasté au sein des trois religions médiévales, de sa dissolution enfin avec la modernité européenne que Rémi Brague retrace.
Religious studies --- Covenant theology --- Religion and law --- Philosophy and religion --- Alliance (Théologie) --- Religion et droit --- Philosophie et religion --- History of doctrines --- History --- Histoire des doctrines --- Histoire --- Droit (Théologie) --- Droit juif --- Christianisme et droit --- Droit islamique --- Histoire des doctrines. --- Histoire. --- Alliance (Théologie) --- Christianity --- Islam --- Judaism --- Law (Theology) --- Law --- Law and religion --- Providence and government of God --- Christianity and law --- Jews --- Religions --- Semites --- Mohammedanism --- Muhammadanism --- Muslimism --- Mussulmanism --- Muslims --- Church history --- Religious aspects --- Religion --- Christianity. --- Islam. --- Judaism.
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Bible --- Jewish religion --- Covenants --- Biblical teaching --- Congresses. --- Religious aspects --- Judaism --- History of doctrines --- Christianity --- 22.08 --- -Covenants --- -Agreements --- Bijbelse theologie --- -Congresses --- -Christianity --- -History of doctrines --- -Judaism --- -Bijbelse theologie --- Verbond. --- Tora. --- Bijbel. --- Droit (théologie). --- Loi et Évangile. --- Alliance (théologie). --- Alliance (théologie juive). --- Gesetz --- Frühjudentum. --- Bund Gottes. --- Thora. --- History of doctrines. --- Bibel --- 30-600. --- Agreements --- Covenants - Biblical teaching - Congresses. --- Covenants - Religious aspects - Judaism - History of doctrines - Congresses. --- Covenants - Religious aspects - Christianity - History of doctrines - Congresses.
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This study examines the association of 'implanted logos ' and the 'perfect law of freedom' in the Letter of James. It argues that James understands the Torah to be a written expression of the divine law the Stoics correlated with human reason. After showing how past interpretation of James's logos has been guided by a problematic essentialist approach to Christian origins, the Stoic theory of law is reconstructed with special attention to Cicero's concept of 'implanted reason.' Adaptations of the Stoic theory in ancient Jewish and Christian literature are examined, and the Letter of James is analyzed in detail. The work makes original contributions to the study of James and of Stoicism. It also highlights the importance of broad reconstructions of Christian origins for the interpretation of the early Christian literature.
Law (Theology) --- Droit (Théologie) --- Biblical teaching --- Enseignement biblique --- Bible. --- Criticism, interpretation, etc. --- Biblical teaching. --- Droit (Théologie) --- 227*21 --- 227*21 Brieven van Jacobus en Judas --- Brieven van Jacobus en Judas --- Epistle of James --- Epistle of St. James --- Jakobusbrief --- James, Epistle of --- Sobornoe poslanie Svi︠a︡togo Apostola Iakova --- Yagobo-sŏ (Book of the New Testament) --- Yagobosŏ --- Theology. --- Theses --- Bible. N.T. James --- Criticism, interpretation, etc --- Law (Theology) - Biblical teaching.
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Jewish law. --- Law (Theology) --- Droit juif --- Droit (Théologie) --- Biblical teaching. --- Enseignement biblique --- Jesus Christ --- Views on Jewish law. --- Bible. --- Criticism, interpretation, etc. --- 225.015 --- 226.1 --- Nieuw Testament: literaire kritiek; authenticiteit; bronnenstudie --- Evangelies: synoptici; synoptisch probleem; Q; Quelle --- 226.1 Evangelies: synoptici; synoptisch probleem; Q; Quelle --- 225.015 Nieuw Testament: Formgeschichte; Traditionsgeschichte; Redaktionsgeschichte --- 225.015 Nieuw Testament: literaire kritiek; authenticiteit; bronnenstudie --- Nieuw Testament: Formgeschichte; Traditionsgeschichte; Redaktionsgeschichte --- Droit (Théologie)
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