Narrow your search

Library

Middelheim (6)

KMSKA (5)

MSK (5)

UGent (5)

UCLouvain (4)

LUCA School of Arts (3)

ULB (3)

ULiège (3)

EHC (2)

KDG (2)

More...

Resource type

book (12)

periodical (1)


Language

English (6)

Undetermined (4)

French (2)

German (1)

Italian (1)


Year
From To Submit

2020 (1)

2018 (1)

2017 (1)

2009 (1)

2006 (1)

More...
Listing 1 - 10 of 14 << page
of 2
>>
Sort by

Periodical
Marcel Duchamp, Katherine S. Dreier & La Société Anonyme, Inc.
Authors: --- ---
ISBN: 9783829603379 Year: 2009 Publisher: Paris Association pour l'étude de Marcel Duchamp

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Der Merz Künstler Kurt Schwitters
Author:
Year: 1971 Publisher: Köln Verlag M. DuMont Schauberg

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The Société anonyme : modernism for America
Authors: --- ---
ISBN: 9780300109214 9780894679612 0300109210 0894679619 Year: 2006 Publisher: New Haven : Yale University Press in association with the Yale University Art Gallery,

Der Merz Künstler Kurt Schwitters
Author:
ISBN: 377010577X 9783770105779 Year: 1971 Publisher: Köln DuMont Schauberg

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
The Société anonyme and the Dreier bequest at Yale University : a catalogue raisonné
Authors: --- --- --- ---
Year: 1984 Publisher: New Haven : Yale University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Four Metaphors of Modernism : From Der Sturm to the Société Anonyme
Author:
ISBN: 9781517903213 Year: 2018 Publisher: Minneapolis University of Minnesota Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
The Société Anonyme and the Dreier Bequest at Yale University : A Catalogue Raisonné (New Haven-Connecticut)
Authors: --- ---
ISBN: 0300030401 Year: 1984 Publisher: New Haven-Connecticut Yale University Press


Book
Visionaries : creating a modern Guggenheim
Authors: ---
ISBN: 9780892075263 0892075260 Year: 2017 Publisher: New York, N.Y. Guggenheim Museum Publications

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

L’adhésion sans réserve de Solomon R. Guggenheim à l’art moderne vers l’âge de 68 ans n’était pas si différente de sa philosophie pour réussir dans les affaires. Il n’avait jamais hésité à être un pionnier ou à introduire de nouvelles méthodes dans sa carrière prospère d’industriel minier. Ayant collectionné l’art en privé depuis les années 1890, il était mûr pour une nouvelle inspiration lorsqu’il a rencontré fatalement l’artiste d’origine allemande Hilla Rebay et les innovations de l’avant-garde contemporaine. Guggenheim et Rebay étaient étroitement liés à partir de 1929, quand ils ont commencé à assembler une collection d’art fondée sur la non-objectivité – un brin d’abstraction avec des fondements spirituels – jusqu’à la mort de Salomon 20 ans plus tard. Cette orientation déterminante distingue la fondation éponyme Guggenheim établie à New York en juin 1937. Deux ans plus tard, le Museum of Non-Objective Painting, précurseur du Solomon R. Guggenheim Museum, fait ses débuts à New York. La collection formatrice de la Fondation Guggenheim a été façonnée par d’importants dons et achats de contemporains qui ont également défendu l’expérimentation radicale dans l’art. Ces acquisitions comprennent un groupe prisé de chefs-d’œuvre impressionnistes, post-impressionnistes et de l’École de Paris de Justin K. Thannhauser; l’inventaire expressionniste du marchand d’art émigré Karl Nierendorf; des collections inimitables de peintures et de sculptures abstraites et surréalistes de Peggy Guggenheim, la nièce de Salomon, autoproclamée « accro à l’art » ; et des exemples modernistes clés de la succession de l’artiste et conservatrice Katherine S. Dreier, ainsi que de la succession de Rebay.


Book
Duchamp and the women : friendship, collaboration, network = Duchamp und die Frauen : Freundschaft, Kooperation, Netzwerk
Authors: ---
ISBN: 9783864423048 386442304X Year: 2020 Publisher: Köln Snoeck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This volume for the first time examines the women in and around Duchamp's life and work, focusing on contacts and convergences from Duchamp's youth up until his death in 1968. Some of the women gathered here were central figures in early twenty-century modernism, while others were part of fascinating intellectual and artistc networks that were, until now, in need of discovery. "Duchamp and the Women" introduces readers to the cultural circles and artistic movements in which the women presented were active and played a formative role. In addition to chronologically-grouped short biographies, comprehensive essays by Renate Wiehager and Katharina Neuburger—supplemented by a guest contribution from the literary scholar Sandro Zanetti—trace the paths of these protagonists as leading figures of early modernism and spokeswomen of a qualitatively new feminism. These essays deal with: Louise Arensberg (1879–1953), Gabrielle Buffet-Picabia (1881–1985) Katherine S. Dreier (1877–1952), Suzanne Duchamp (1889–1963), Elsa von Freytag-Loringhoven (1874–1927), Peggy Guggenheim (1898–1979), Mina Loy (1882–1966), Maria Martins (1894–1973), Mary Reynolds (1891–1950), Rrose Sélavy (“created” in 1920), Gertrude Stein (1874–1946), Carrie, Ettie, and Florine Stettheimer (1870–1944), and Beatrice Wood (1893–1998). Original texts by and about the women, some of which appear here for the first time in German and English, broaden the scope of the book by incorporating contemporary historical voices. A comprehensive bibliography also provides researchers from various fields with an important basis for further investigations into the lives and works of the people gathered in Duchamp and the Women—including Duchamp himself.


Book
Theme & improvisation : Kandinsky & the American avant-garde, 1912-1950

Listing 1 - 10 of 14 << page
of 2
>>
Sort by