Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Windenergie --- Draagvlak --- De Torenvalk, Tielt
Choose an application
Politiek --- Draagvlak --- Media --- Infotainment --- Jongere --- SYW --- Animo-Jong Links
Choose an application
Inwoner centraal bij het werken aan kwaliteit en outcome helpt gemeenten om systematisch te werken aan kwaliteit en de door de inwoners gewenste maatschappelijke resultaten (outcome). Als gemeente doe je dat vaak op een cyclische manier. Dit systematisch en cyclisch denken en werken is inzichtelijk verbeeld in de Kwaliteit- en outcomecyclus. Deze cyclus heeft Movisie ontwikkeld voor de publicatie Outcomegericht werken over hoe je met elkaar aan maatschappelijke resultaten kunt werken en hoe je als gemeente weet en meet of je op de goede weg bent. In Inwoner centraal is de cyclus doorontwikkeld met als middelpunt de inwoner. Want als gemeenten werken aan kwaliteit en outcome, dan gaat het tenslotte om de vraag: worden onze inwoners er beter van? Voor het antwoord zul je bij je inwoners te rade moeten gaan. Hoe ervaren zij het beleid en de dienstverlening, helpt de dienstverlening hun echt en hoe zou het beter kunnen? Door inwoners te betrekken bij de ontwikkeling, uitvoering en verbetering van beleid en dienstverlening kun je als gemeente effectiever werken aan kwaliteit en gewenste outcome.Bron: https://www.movisie.nl/publicatie/inwoner-centraal-werken-aan-kwaliteit-outcome
Dienstverlening --- Lokaal beleid --- Bewoner --- Maatschappij --- Samenleving --- Draagvlak --- Kwaliteitszorg
Choose an application
Al te lang al zit onze zorg gevangen binnen de muren van instellingen. Toch zijn er andere mogelijkheden. In zijn boek Hoop verlenen hield psycholoog Peter Dierinck al een pleidooi voor de vermaatschappelijking van onze zorg. Met dit boek voegt hij nog meer de daad bij het woord. Handboek Kwartiermaken is onmisbare literatuur voor alwie professioneel of als mantelwerker bekommerd is om de toekomst van onze psychiatrie of zorg in het algemeen. Kwartiermaken staat voor het werken aan een gastvrije samenleving voor mensen met een psychiatrische achtergrond en anderen die met sociale uitsluiting te maken hebben, bijvoorbeeld mensen met een verstandelijke beperking. Over Hoop verlenen: ?Een bezield pleidooi, geschreven door een auteur met een gedegen kennis van het relevante wetenschappelijk onderzoek en met een brede filosofische en historische achtergrond.(https://witsand.be/product/handboek-kwartiermaken/)
Geestelijke gezondheidszorg --- Psychosociale hulpverlening --- Hulpverlening --- Methodiek --- Ontmoetingen --- Omgeving --- Inclusie --- Uitsluiting --- Draagvlak --- Samenleving --- Rehabilitatie --- Ontmoeting --- Omgeving (geografie) --- Digitale kloof --- Ondersteuning --- Omgeving (entourage)
Choose an application
Een breed draagvlak (publieke steun) is meer dan ooit een kernvoorwaarde om een beleid, project of idee duurzaam vorm te geven. Burgers, medewerkers en klanten eisen terecht en steeds nadrukkelijker hun plek op bij beslissingsprocessen van overheden, organisaties en ondernemingen. Inspraak en participatie zijn dus absoluut noodzakelijk maar niet voldoende. Draagvlakcreatie is een delicate evenwichtsoefening in strategische communicatie met belanghebbenden en vergt dus naast uitzonderlijke communicatievaardigheden ook uitstekend people management. In dit boek leveren we de bouwstenen voor succesvolle draagvlakcreatie in een logisch en helder 10-stappenplan (het MISSION-PIE model). Voorts inspireren we de lezer met soms verrassende toepassingen van recente ontwikkelingen op het vlak van communicatie. Marketingtechnieken die gebruikt worden om merken en producten onder de aandacht van consumenten te brengen, bieden (lokale) overheden, organisaties en bedrijven volop kansen om samen met hun burgers, medewerkers en klanten te bouwen aan een sterk draagvlak voor hun beleid, project of idee. 'Een sterk draagvlak in 10 stappen: participatie, stakeholdermanagement en strategische communicatie' is een must voor bestuurders en medewerkers van (lokale) overheden, organisaties en verenigingen maar zeker ook voor bedrijven en studenten. Bron : http://www.politeia.be
Strategische communicatie. --- persuasieve communicatie --- Organization theory --- burgerschap --- Customer service --- Management --- Communicatiemanagement --- communicatie --- #SBIB:309H252 --- #SBIB:35H501 --- 007 --- Externe communicatie (incl. public relations) --- Bestuur en samenleving: netwerken, inspraak, participatie, interactief beleid --- Inspraak --- Participatie --- Stakeholders --- Veranderingsmanagement --- Overheidscommunicatie --- Draagvlak --- Interactieve beleidsvorming --- Communicatiestrategieën --- Overheidsvoorlichting --- Sensibilisering --- Advertising. Public relations --- communicatiemanagement --- Communicatie --- Communicatievaardigheden --- Participatiesamenleving --- Informatie en communicatie : Communicatie --- Information et communication : Communication --- Stakeholder --- Communicatiestrategie
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|