Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by

Digital
Marie Heurtin
Author:
ISBN: 9789467813958 Year: 2014 Publisher: Escazal films

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Frankrijk, eind 19e eeuw. Wanneer Marie door haar ouders bij het Larnay Instituut wordt ondergebracht, weten de zusters geen raad met haar. Marie is namelijk zowel doof als blind. Zuster Marguerite is echter vastbesloten om de onaangepaste Marie te leren communiceren. Terwijl Marie's belevingswereld langzaamaan groter wordt, gevuld met menselijk contact, vreugde en taal, ontstaat er een tedere band tussen haar en de jonge zuster.


Book
Auditory communication for deaf children : a guide for teachers, parents and health professionals
Author:
Year: 2011 Publisher: Camberwell (Australia) Acer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Gebarentaalwetenschap : een inleiding
Authors: --- ---
ISBN: 9789077822333 Year: 2008 Publisher: Deventer Van Tricht uitgeverij

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek is bedoeld als een inleiding in de taalwetenschappelijke studie van gebarentalen. Het richt zich niet alleen op de Nederlandse Gebarentaal maar ook op andere gebarentalen, om aan te geven hoe gebarentalen kunnen variëren en waar ze juist gemeenschappelijke aspecten hebben. Dit is een bijzonder kenmerk van dit boek. Voor studenten van gebarentaalwetenschap, tolken in opleiding en leraren gebarentaal in opleiding is dit een basisboek van de studie. https://vantrichtuitgeverij.nl/taalvaardigheid/gebarentaalwetenschap-2/https://vantrichtuitgeverij.nl/taalvaardigheid/gebarentaalwetenschap-2/


Book
Vive la parole? Milaan 1880 als scharniermoment in het dovenonderwijs.
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789075977004 907597700X Year: 2009 Publisher: Gent Fevlado-Diversus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Lit.opg. Van 6 tot 11 september 1180 vond in Milaan het "Tweede Internationaal Congres ter Lotsverbetering van Doofstommen" plaats. Onderwijsspecialisten besloten er om de orale methode aan te nemen, en het gebruik van gebaren te bannen uit de opvoeding van dove kinderen. Het was een omstreden beslissing die vandaag nog nazindert. Op Erfgoeddag 2008 organiseerden het Archief en Museum van de Zusters van Liefde JM en Fevlado-Diversus de tentoonstelling 'Vive le parole?'. De catalogus van de tentoongestelde objecten en de begeleidende teksten geeft een overzicht van de methodestrijd. Ook wordt gepeild naar de ingrijpende gevolgen die de beslissing van Milaan had op het leven op de dovenschool van de Zusters van Liefde JM. Een introductie op de geschiedenis van het dovenonderwijs in Vlaanderen.


Book
De Vlaams-Belgische gebarentaal : een eerste verkenning.
Author:
ISBN: 9038200897 Year: 1995 Publisher: Gent Academia


Book
Ontplooiing door communicatie : geschiedenis van het onderwijs aan doven en slechthorenden in Nederland
Authors: ---
ISBN: 9789044126082 Year: 2010 Volume: 2 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een kind dat doof ter wereld komt of in de eerste levensjaren doof wordt, ontwikkelt uit zichzelf geen spraak. Daarom werden deze kinderen vóór 1950 doofstom genoemd. Dat betekende niet dat zij niet leerden spreken. Hun onderwijs was lange tijd gekenmerkt door de spreekmethode, die bestond in een lang en moeizaam proces van oefenen voor de spiegel en het leren uitspreken van de afzonderlijke klanken. De laatste vijftig jaar is er echter een toenemende aandacht voor de gebarentaal, zelfs in die mate dat alle Nederlandse dovenscholen die inmiddels gebruiken. Die evolutie ging gepaard met een groeiend zelfbewustzijn van doven. Zij gingen de dovencultuur centraal stellen met eigen gewoonten en ook een eigen taal, de gebarentaal.


Book
Music for children with hearing loss : a resource for parents and teachers
Author:
ISBN: 0199382506 019985582X 9780199855827 9781306841252 1306841259 9780190268329 0190268328 9780199855810 0199855811 9780199855834 0199855838 9780199382507 Year: 2014 Publisher: Oxford Oxford University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

One of the first music education texts to focus on students with hearing lossChampions music as a powerful means of communicationDetails the particulars of hearing aids, cochlear implants, and sensory-based music devices that students with hearing loss may use in the classroomIncludes firsthand accounts from individuals with hearing loss who have studied musicOne of the first music education texts to focus on students with hearing lossChampions music as a powerful means of communicationDetails the particulars of hearing aids, cochlear implants, and sensory-based music devices that students with hearing loss may use in the classroomIncludes firsthand accounts from individuals with hearing loss who have studied music

Cultural and language diversity and the deaf experience
Author:
ISBN: 9781139163804 9780521454773 9780521645652 0511000340 9780511000348 1139163809 0521454778 0521645654 Year: 1996 Publisher: Cambridge New York, NY Cambridge University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The perspective that deaf people should be regarded as a cultural and language minority group rather than individuals with an audiological disability is gathering support among educators, linguists, and researchers involved in the education of deaf people across America. This book explores the notion that deaf people are members of a bilingual-bicultural minority group, whose experiences often overlap with the those of hearing minority group members, but at other times are unique. Contributors to this book include prominent deaf and hearing researchers, educators, and deaf community members. The three sections review research on bilingualism and biculturalism, the impact of cultural and language diversity on the deaf experience, and offer rich experiential evidence from deaf community members which highlights the emotional impact of living in the deaf and hearing worlds.

De dove persoon, zijn gebarentaal en het dovenonderwijs
Author:
ISBN: 9044116703 Year: 2005 Volume: 1 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek worden veel vragen over de geschiedenis en de achtergrond van dovengemeenschap beantwoord. Hoe komt het dat men pas sinds het einde van de 20ste eeuw spreekt over de gebarentaal als taal? Kenden de doven vroeger geen gebarentaal of werd deze niet erkend? Welke was de opvatting over de dove persoon in de Oudheid en hoe is die opvatting geëvolueerd? Hoe en waar is het onderwijs aan doven ontstaan? Wat bedoelt men met de methodenstrijd in het dovenonderwijs en wie lag eraan ten grondslag? Wanneer en hoe zijn de dovenclubs ontstaan? Hebben ze zich in het verleden verenigd tot een federatie en had deze federatie invloed via de politiek? Hoe staat het met de ovengemeenschap en -cultuur? (Bron: covertekst)


Book
Deaf identities : exploring new frontiers
Authors: ---
ISBN: 9780190887599 0190887591 Year: 2020 Publisher: New York, NY : Oxford University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Much has been written about deaf identities, however, no single book has focused specifically on how different academic disciplines conceptualize deaf identities in one fell swoop. This book, "Deaf Identities: Exploring New Frontiers," does exactly that. It is a unique compilation of multidisciplinary perspectives on the lens of deaf identities written by scholars representing a variety of disciplines, including anthropology, counseling, education, literary criticism, practical religion, philosophy, psychology, sociology, social work, and Deaf Studies. Nowhere else can one find careful scrutiny of the meaning of deaf identities within, for example, the disciplines of philosophy and religion. Where else can one find a sense of identity in "passing" as a deaf person instead of "almost passing" as a hearing person? Where else can one examine mutating identities in progressing from Spiderman to the Incredible Hulk? The book focuses on how the contributors perceive what deaf identities represent, how these identities develop, and the societal influences that shape these identities. Intersectionality, examination of medical, educational, and family systems, linguistic deprivation, the role of oppressive influences, what the "deaf body" is about, strategies to facilitate positive deaf identity development, and how ethical values are interpreted are among the multiple topics examined in the search to better understand how deaf identities come into being. In presenting their deaf identity paradigms, contributors have endeavored to intertwine both scholarly and personal perspectives in their efforts to personalize academic content. The result is a book that reinforces the multiple ways in which deaf identities are manifested"--

Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by