Narrow your search

Library

ULiège (10)

ULB (9)

UGent (7)

KU Leuven (6)

KBR (3)

Vlaams Parlement (3)

Belgian Parliament (2)

National Bank of Belgium (2)

UHasselt (2)

VDIC (2)

More...

Resource type

book (11)

periodical (2)


Language

English (8)

French (5)


Year
From To Submit

2020 (2)

2004 (1)

2001 (1)

2000 (2)

1998 (1)

More...
Listing 1 - 10 of 13 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Normes environnementales européennes et stratégies des constructeurs automobiles : un jeu coopératif aux résultats ambigus
Authors: --- ---
ISBN: 9782356716170 Year: 2020 Publisher: Paris : Presses des Mines,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Assainir le parc automobile : Programmes de renouvellement et de mise à la casse
Author:
ISBN: 9282122514 9264280278 Year: 2000 Publisher: Paris : OECD Publishing,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

La pollution imputable aux transports diminue sensiblement grâce à la réglementation qui limite les émissions à l’échappement d'une part, mais aussi grâce aux investissements des constructeurs de véhicules dans des technologies moins polluantes. Mais les avantages de ces mesures sont tributaires du renouvellement du parc automobile qui prend nécessairement du temps, en moyenne une décennie en Europe. On peut néanmoins accélérer l'introduction de véhicules nouveaux et plus propres grâce aux programmes de mise à la casse. Cette publication analyse l’efficacité des programmes mis en œuvre à ce jour en Europe et en Amérique du Nord en matière de protection de l'environnement. Trois angles d'attaque complémentaires sont privilégiés pour permettre des recommandations pragmatiques : - quels sont les effets économiques des programmes de mise à la casse, aussi bien pour le marché automobile que pour l'économie nationale ? - quels sont les effets de ces programmes sur l'environnement ? - enfin, ces programmes peuvent-ils être utilisés dans les économies anciennement socialistes ?

Critical topics in exhaust gas after treatment
Author:
ISBN: 0863802427 Year: 2000 Publisher: Taunton : Research Studies Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
EUCARS : a partial equilibrium model of European CAR emissions (version 3.0)
Authors: ---
Year: 1998 Volume: 130 Publisher: Brussels : European Commission, Directorate-General for Economic and Financial Affairs,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Réduire les émissions des véhicules
Author:
ISBN: 9264293647 9282123634 Year: 2001 Publisher: Paris : OECD Publishing,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Cet ouvrage examine les limites d'émissions des gaz d'échappement de véhicules adoptées en Europe, au Japon et aux Etats-Unis et fournit ainsi au lecteur de précieuses comparaisons. On y trouvera également une analyse des mesures d'incitation à la production de carburants sans soufre (ces carburants sont susceptibles de réduire à la fois les émissions classiques et le dioxyde de carbone). Enfin, cette publication décrit les différentes techniques de contrôle des émissions ainsi que l'impact de ces émissions sur la santé et l'environnement. Elle étudie les limites appliquées aux voitures particulières et aux poids lourds afin de déterminer si celles-ci sont suffisantes.

Transports, contraintes climatiques et pollutions
Author:
ISBN: 2718190159 9782718190150 Year: 1996 Publisher: [Paris] : SEDES,


Book
European programm on emissions, fuels and engine technologies : EPEFE report


Periodical
Clean air.
ISSN: 15614417 Publisher: New York, NY : Begell House,


Book
Enforcing consumer and capital markets law : the diesel emissions scandal
Authors: ---
ISBN: 9781780689647 1780689640 9781839700521 1839700521 Year: 2020 Publisher: Cambridge : Intersentia,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Enforcing Consumer and Capital Markets Law: The Diesel Emissions Scandal is an international and intradisciplinary work. On the example of one topical and global collective damage event with far reaching consequences for both consumers and investors, this work critically analyses the various approaches of public and private law enforcement and their effectiveness across several jurisdictions, namely those of Austria, Denmark, France, Germany, England and Wales, Italy, Lithuania, the Netherlands, Portugal, Australia, Brazil, China and the United States of America. Based on decided and pending cases, the book demonstrates to what extent public authorities, but also private claimants, can take effective steps against the violation of their rights in their respective jurisdictions. The following is examined: law enforcement by public institutions, law enforcement by private parties and overlaps as well as hybrids and connections between both areas. A particular focus is given to collective redress, that is representative actions and model case proceedings. Comments from renowned practitioners sharing their experiences are included throughout the book. Separate concluding comparative chapters have two different aims: A comparative analysis of the legal solutions with a supranational European Union level focus provides invaluable insights into best practices and effectiveness. In addition, an intradisciplinary comparison assesses and evaluates the effectiveness of consumer law vs capital markets law mechanisms. Furthermore mechanisms of competition law and company law are taken into account.


Periodical
Emission Control Science and Technology
ISSN: 21993637 21993629 Publisher: Springer International Publishing

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Emission Control Science and Technology is a forum for publication of the latest research on control of emissions from mobile and stationary sources. Papers are also welcome on various aspects of development and technology. The investigation may be experimental, theoretical, or computational." --Journal home page, viewed SpringerLink 15 December 2014.

Listing 1 - 10 of 13 << page
of 2
>>
Sort by