Listing 1 - 10 of 60 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
BEL Belgium & GDL --- Belgium --- discussions --- government --- management --- politics
Choose an application
Education --- Education --- Philosophy --- Addresses, essays, lectures. --- Theories --- Transcripts of discussions.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Forums (Discussion and debate) --- Leadership --- Forums (Discussions et débats) --- Leadership
Choose an application
Argumentatie (Debatten en debatteren) --- Argumentation (Debates and debating) --- Argumentation (Débats et discussions) --- Debates and debating --- Debatten en debatteren --- Débats et controverses --- Débats et discussions --- Retorica --- Rhetoric --- Rhétorique --- Speading --- Law --- Language
Choose an application
Cet ouvrage pose la question de l'apprentissage par les enfants et les adolescents, plus généralement par les adultes, d'une réflexion visant à " penser par soi-même ". L'originalité de l'ouvrage est double : montrer que c'est possible et même souhaitable avec des enfants et des adolescents, pour " grandir en humanité " en tant qu'homme, et éduquer les élèves à une " citoyenneté réflexive" ; développer l'idée que cet entraînement à une pensée rigoureuse peut se faire par la discussion, et pas forcément par des cours, l'étude de grands textes ou la rédaction de dissertations, dès lors que l'on constitue le groupe-classe en " communauté de recherche " (Lipman), avec une " éthique discussionnelle " (Habermas), et que l'animateur fasse preuve de vigilance intellectuelle pour garantir une " visée philosophique " des échanges. Ce livre s'adresse à ceux qui s'intéressent à l'enfance, éducateurs, enseignants, parents, puisqu'il explore les possibilités de réflexion de jeunes élèves, enfants, adolescents. Mais aussi ceux qui s'intéressent à la philosophie, et à l'apprentissage du philosopher ainsi qu'à la discussion, puisqu'il présente celle-ci comme une des modalités de l'apprentissage
Argumentatie (Debatten en debatteren) --- Argumentation (Debates and debating) --- Argumentation (Débats et discussions) --- Debates and debating --- Debatten en debatteren --- Débats et controverses --- Débats et discussions --- Speading --- Philosophie --- Réflexion (Philosophie) --- Discussion. --- Étude et enseignement. --- Philosophy --- Study and teaching --- Étude et enseignement
Choose an application
This publication consists of contributions of experts from Turkey and various European Union countries and researchers who focus on European studies. The articles include the results of an international workshop held in Antalya in November 2016 with the contributions of the Friedrich-Ebert-Stiftung Association and European Research and Application Center (AKVAM) of Akdeniz University. In the book, the results of Brexit from the perspectives of Turkey and some member countries are discussed in terms of opportunities and threats regarding European integration and Turkey-EU relations. The book consists of three parts: the factors that lead to Brexit, the possible consequences of Brexit for the European integration process and the future of Turkey-EU relations after Brexit.
European Union --- European Union countries --- Turkey --- Europe --- Foreign relations --- Economic integration. --- Bahsi --- Brexit --- Budgetary discussions --- Duygu --- Erol --- Esen --- Esra --- European --- European security --- Euroskepticism --- Flow of immigrants --- Global crisis --- Integration --- Opportunities --- Populism discussions --- Relations --- Sekeroglu --- Threats
Choose an application
Listing 1 - 10 of 60 | << page >> |
Sort by
|