Listing 1 - 10 of 49 << page
of 5
>>
Sort by

Book
Human body composition and fat distribution
Author:
ISBN: 9070840162 Year: 1985 Publisher: Wageningen Stichting Nederlands instituut voor de voeding

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Het vergelijken van levenskwaliteit op macro-economisch niveau aan de hand van objectieve en subjectieve inidcatoren
Authors: --- ---
Year: 2012 Publisher: Gent : s.n.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het bruto binnenlands product als een maatstaf voor welzijn wordt meer en meer in twijfel getrokken. In deze masterproef gaan we, op basis van alternatieve benaderingen voor het meten van levenskwaliteit, op zoek naar dimensies en indicatoren die een invloed uitoefenen op levenskwaliteit. Deze dimensies en indicatoren worden vergeleken voor dertien Europese landen. We gaan op zoek naar mogelijke verbanden tussen objectieve en subjectieve indicatoren op landenniveau. De resultaten worden vergeleken met onderzoek uit het verleden.


Dissertation
Un análisis discursivo de los sitios web turísticos de Gante y Sevilla, con especial atención al análisis de género y las dimensiones culturales de Hofstede
Authors: --- ---
Year: 2012 Publisher: Gent : s.n.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Doelstelling: Deze scriptie voert een discoursanalyse uit op de Spaanstalige pagina van de officiële toeristische websites van Gent en Sevilla. In het eerste deel van ons onderzoek, proberen we de verschillende genres binnen de toeristische websites in te delen en te beschrijven. Hiervoor gebruiken we de indeling van Calvi (2010). Bovendien proberen we ook het hybride karakter van de toeristische genres aan te tonen. In het tweede deel van deze scriptie onderzoeken we het effect van de culturele dimensies van Hofstede (1991) op de inhoud en structuur van beide toeristische websites. We vergelijken onze resultaten met de gelijkaardige studie van Syen Kang et al. (2008). Hierbij trachten we ook te onderzoeken of de website de eigen cultuur weerspiegelt, of bewust is aangepast aan een multicultureel publiek. Middelen of methode: Eerst wordt een algemeen beeld geschetst van het (kunststeden)toerisme in België en Spanje. Hierbij wordt er dieper ingegaan op het toerisme van Gent en Sevilla, en het belang van het internet als informatiebron. Om ons onderzoek te kunnen voeren, maakten we een corpus aan van 106 PDFs van de websites van Gent en Sevilla. Voor de genreanalyse gebruiken we de indeling van Calvi (2010) om een hiërarchisch overzicht te geven van de verschillende genres binnen beide toeristische websites. Om het effect van de culturele dimensies van Hofstede op de websites te onderzoeken (1991), vergelijken we onze onderzoeksresultaten met die uit de studie van Syen Kang et al. (2008). Resultaten: In de eerste plaats hebben we kunnen vaststellen dat een officiële toeristische website tot verschillende genresfamilies behoort, en zich vertakt in een groot aantal genres en subgenres. Deze vertakkingen hebben we geanalyseerd in de vorm van een boomstructuur. Bovendien konden we ook het hybride karakter van de toeristische websites aantonen. In de tweede plaats heeft dit onderzoek ook aangetoond dat de culturele dimensies van Hofstede (1991) invloed hebben op de structuur en inhoud van de websites. De twee dimensies met de meeste invloed op onze onderzoeksresultaten, waren machtsafstand en individualisme.


Dissertation
Cultuurverschillen in reclame Een vergelijkende studie van reclame in de Tsjechische en Vlaamse weekbladen Reflex en Knack
Authors: --- ---
Year: 2012 Publisher: Gent : s.n.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Doelstelling: Mijn onderzoek vergelijkt dezelfde advertenties van internationale merken gepubliceerd in de Vlaamse weekbladen Knack, Knack Weekend en in het Tsjechische weekblad Reflex in de periode van oktober 2011 tot en met juni 2012. De doelstelling is om te achterhalen in welke mate de advertenties van internationale merken aangepast worden aan het Tsjechische en Vlaamse publiek en waarin de potentiële verschillen zich manifesteren. Middelen of methode: Ten eerste werden de advertenties van internationale merken die in Knack en in Reflex verschenen in 4 categorieën verdeeld. Aan de hand van de cultuurdimensies van Hofstede werden de cultuurverschillen tussen het Tsjechische en Vlaamse publiek in kaart gebracht. De reclame elementen en de reclame-appeals van advertenties van beide corpora worden beschreven en daarna met elkaar vergeleken om de overeenkomsten en/of verschillen te kunnen aantonen. Er wordt onderzocht of zich de culturele aspecten, die Hofstede en Svetlík aan Tsjechische en Vlaamse publiek toeschrijven, weerspiegelen in de boodschappen van de advertenties. Daarna wordt achterhaald of de reclamemakers de cultuurverschillen van deze twee landen in overweging hebben genomen en welke marketingstrategie ze gebruikt hebben bij het creëren van de advertentie. Resultaten: Uit het onderzoek naar cultuurdimensies van Tsjechië en Vlaanderen blijkt dat ze sterk op elkaar lijken. Beide landen scoren hoog op de dimensie van machtsafstand en onzekerheidsvermijding en zijn sterk individualistisch. Vlaanderen scoort op deze twee dimensies echter een beetje hoger. Bovendien toont het onderzoek van Svetlik nog aan dat beide landen zwak feminien zijn. De reclame-appeals die in de categorieën auto´s en banken en verzekeringsmaatschappijen met elkaar worden vergeleken, verschillen sterk van elkaar. De analyse van auto-advertenties toont aan dat de internationale autoproducenten de aspecten van de Vlaamse en Tsjechische cultuur wel in overweging nemen bij het creëren van de advertenties omdat ze gedeeltelijk of volledig aangepast werden aan de Vlaamse of aan de Tsjechische cultuur. De bankverzekeraar KBC/CSOB gebruikt ook in beide landen andere advertenties terwijl het concept van advertenties van ING in beide landen niet van elkaar verschilt. Multinationale bedrijven die een universeel product op de markt zetten, gebruiken meestal de globale strategie en passen de advertenties niet aan aan het doelpubliek. Deze strategie gebruiken volgens dit onderzoek merken LÓRÉAL, Canon en Breitling. Uit dit onderzoek blijkt dat de productadvertenties voor voedsel vaak aan de cultuur worden aangepast. Merken zoals Hellmann´s, Knorr en Actimel gebruiken bijvoorbeeld de adaptatiestrategie.


Book
Een worteltje dat de wereld veranderde
Authors: --- --- ---
ISBN: 9782808120746 Year: 2021 Publisher: Averbode Averbode

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De aarde is vernietigd door oorlogen, kernbommen en ziekten. Wie het heeft overleefd, leeft onder de grond, zoals Noam. Hij droomt ervan om ooit weer een blauwe lucht te zien, maar dat zal nooit meer gebeuren. Of toch? (bron: website uitgeverij)

The physique of athletes : an anthropometric study of 285 top sportsmen from 14 sports in a total of 774 athletes
Author:
ISBN: 9060212126 Year: 1974 Publisher: Leiden Leiden university press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Somatotyping - development and applications
Authors: ---
ISBN: 0521351170 0521359511 Year: 1990 Volume: 5 Publisher: Cambridge Cambridge University press


Dissertation
Cultuurverschillen bij het tolken Tsjechisch - Nederlands: Vergelijkende studie van cultuurverschillen tussen Vlamingen en Tsjechen en hun mogelijke invloed op tolkwerk. Kulturní odlišení pri tlumocení ceština – nizozemština: Srovnávací pruzkum kulturních odlišení mezi Vlámy a Cechy a jejich možné dusledky pro tlumocení
Authors: --- ---
Year: 2013 Publisher: Gent : s.n.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Doelstellingen: Doel van dit onderzoek is nagaan of er cultuurverschillen bestaan tussen Vlamingen en Tsjechen. Voor zover ze bestaan, wordt onderzocht welke cultuurverschillen er zijn, waarop ze gebaseerd zijn en hoe ze het werk van tolken beïnvloeden. Middelen of methode: Eerst wordt het belang van tolkwerk met betrekking tot cultuurverschillen besproken. Vervolgens wordt een literatuurstudie van cultuur en cultuurverschillen uitgevoerd, met focus op Vlaanderen en Tsjechië. Deze literatuurstudie is vnl. gebaseerd op onderzoek van Hofstede en Trompenaars. Op basis van de dimensies van Hofstede en Trompenaars werd een enquête opgesteld voor het praktisch onderzoek. Deze enquête werd voorgelegd aan Tsjechen die langere tijd in Vlaanderen wonen/gewoond hebben en Vlamingen die langere tijd in Tsjechië wonen. De enquête polst naar dezelfde dimensies die Hofstede en Trompenaars aanhalen in hun onderzoek. De resultaten werden vergeleken met de resultaten van Hofstede's en Trompenaars' onderzoek. Resultaten: We zien grote gelijkenissen met het onderzoek van Hofstede en Trompenaars, maar ook enkele tegenstellingen. In tegenstelling tot Hofstede's onderzoek blijkt de machtsafstand groter in Tsjechië dan in Vlaanderen. Tsjechië kent een grotere mate van onzekerheidsvermijding dan Vlaanderen, wat het onderzoek van Hofstede tegenspreekt. Uit ons onderzoek blijkt dat Vlamingen neutraler zijn dan Tsjechen, hoewel Trompenaars' onderzoek aantoonde dat Vlamingen emotioneler zijn. Wat betreft tijdsoriëntatie bestaat er tegenspraak in de resultaten van het onderzoek: één van de vier vragen die polsen naar tijdsoriëntatie, geeft aan dat Tsjechië georiënteerd is naar kortetermijndenken, terwijl de overige drie vragen van het tegendeel getuigen. Deze verschillen kunnen daaraan te wijten zijn, dat het onderzoek van Hofstede en Trompenaars niet meer recent is. Anderzijds is het eigen onderzoek zeer beperkt wat betreft aantal deelnemers en aantal vragen. De overige resultaten stroken met die van Hofstede en Trompenaars.

Body composition techniques in health and disease
Authors: ---
ISBN: 0521461790 Year: 1995 Publisher: Cambridge Cambridge University press

Listing 1 - 10 of 49 << page
of 5
>>
Sort by