Narrow your search
Listing 1 - 10 of 17 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Diensten, de motor van onze economie
Authors: --- --- ---
ISBN: 9002181140 Year: 1988 Publisher: Antwerpen Standaard

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De dienstensector in Nederland : een geografisch portret
Author:
ISBN: 9023220757 Year: 1985 Publisher: Assen Van Gorcum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Service management: de sociale constructie van diensten
Authors: ---
ISBN: 9024413206 9789024413201 Year: 1993 Publisher: Baarn Nelissen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Studieboek op HBO-/WO-niveau.


Book
Dynamiek in de dienstensector : strategie, innovatie en groei.
Authors: ---
ISBN: 9026712723 Year: 1988 Publisher: Deventer Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Five Lisboa highlights: the economic impact of reaching these targets
Authors: ---
ISBN: 9058332489 Year: 2005 Publisher: The Hague CPB Netherlands Bureau for Economic Policy Analysis

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een uitgebreide Nederlandse samenvatting is online beschikbaar


Book
Information technology and the training of skilled workers in the service sector : report on the evaluation of the literature and of interviews with experts : Federal Republic of Germany, France, United Kingdom
Authors: ---
ISBN: 9282534618 9789282534618 Year: 1983 Publisher: Berlin European centre for the development of vocational training


Book
Nieuwe technologie in de overheidsdienst : gekonsolideerd rapport
Author:
ISBN: 9282560457 Year: 1986 Publisher: Dublin Europese stichting tot verbetering van de levens- en arbeidsomstandigheden


Book
Werken met logistiek : supply chain management
Authors: ---
ISBN: 9789001794408 Year: 2011 Publisher: Groningen Noordhoff


Book
Pizza's, software en jobs? Laaggeschoold en dienstverlenend: met hoeveel zijn ze, wat doen ze?
Authors: --- ---
ISBN: 9055502596 Year: 2000 Publisher: Leuven KUL, Hoger Instituut voor de Arbeid

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

We evolueren steeds meer naar een diensteneconomie. Kennis en innovatie staan daarbij centraal. Dat laten de krantenberichten ons graag geloven. Wie bekommerd is om de positie van de achtergestelde groepen op de arbeidsmarkt, zou er zowaar de moed bij verliezen. Kunnen laaggeschoolden nog wel aan hun trekken komen in de huidige economie? Dat is één van de vele vragen die dan onmiddellijk gesteld wordt. Deze publicatie verschaft daarop antwoorden door na te gaan hoeveel laaggeschoolden er in de dienstverlening werken. Meer dan verwacht, zo blijkt. Het rapport biedt echter niet alleen inzichten in de kwantiteit van de tewerkstelling. Er wordt ook inzicht verleend in de kwaliteit van de arbeid van de jobs die de laaggeschoolden bezetten. En die is van bedenkelijke aard. Laaggeschoolden komen nogal eens terecht op inferieure jobs en dat heeft nogal wat nadelige effecten voor hen, voor de organisatie waarin ze werken en voor de samenleving. De benadeling van laaggeschoolden op de externe arbeidsmarkt heeft een verlengstuk op de interne arbeidsmarkt. Het rapport is het resultaat van een grootschalige bevraging van bedrijven uit de dienstverlenende sector. Tegelijkertijd werd een groot aantal in deze bedrijven werkzame laaggeschoolden bevraagd. (Bron: covertekst)

Listing 1 - 10 of 17 << page
of 2
>>
Sort by