Listing 1 - 10 of 37 << page
of 4
>>
Sort by

Book
De controle van de kennis bij studenten.
Year: 1969 Publisher: Brussel : Universitas Belgica,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
De diagnose van toetsvragen
Authors: ---
Year: 1984 Publisher: Amsterdam : Centrum voor Onderzoek van het Wetenschappelijk Onderwijs,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De kwalitatieve analyse van de intelligentie-test van Terman en Merrill
Author:
Year: 1954 Publisher: Leuven : Leuvense Universitaire uitgave,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Comment diagnostiquer les aptitudes chez les ecoliers
Author:
Year: 1940 Publisher: Paris : Flammarion,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Toetsen voor cijfers : proefwerken, schoolonderzoeken, tentamens.
Author:
ISBN: 9026661916 Year: 1994 Publisher: Nijkerk Intro

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Praktijkgids voor de basisschool.
Year: 1985 Publisher: Diegem : Kluwer editorial,


Book
Translation in language teaching : an argument for reassessment
Author:
ISBN: 9780194424752 Year: 2010 Publisher: Oxford : Oxford University Press,

Language testing
Author:
ISBN: 0194372227 Year: 2000 Publisher: Oxford : Oxford university press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Anders evalueren : assessment in de onderwijspraktijk

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In het onderwijs is een duidelijke kentering gaande en men is op zoek naar nieuwe alternatieve vormen van onderwijs. Daarbij staat vooral het ontwikkelings- en leerproces van de jongere zelf centraal. Daarbij ook vaardigheden als: samenwerkend leren, leren nadenken, zoeken van oplossingsstrategieën. Het is logisch dat bij die nieuwe vormen van onderwijzen ook nieuwe vormen van evaluatie horen. Deze publicatie is vanuit die behoefte samengesteld en geeft een overzicht van alternatieven die daarbij aansluiten. In dit praktische boek komen onder andere aan de orde: assessment, de verschillende soorten van assessment en het geven van feedback. Bij elk onderdeel wordt steeds beschreven: wat is het? Welke vormen onderscheiden we? Praktische voorbeelden. Het portfolio wordt beschouwd als een onderdeel van een assessment. Uiteraard is er ook aandacht voor ouders en de wijze waarop je ouders kunt betrekken bij deze vormen van evaluatie. Aan deze publicatie is een website verbonden, waar men de formulieren kan downloaden. Gericht op basisonderwijs, voortgezet en hoger onderwijs. Het boek voorziet in een behoefte, omdat het nogal eens zoeken is naar praktische informatie over dit onderwerp. © NBD Biblion I. ASSESSMENT, HOE BEGIN JE ERAAN? 1. Wat ga je evalueren 2. Waarom wil je evalueren 3. Wie evalueert? 4. Hoe verloopt de evaluatie? II. SOORTEN ASSESSMENT 1. Vaardighedenassessment 2. Overall-toetsen 3. Authentieke assessment 4. Portfolio 5. Self-assessment 6. Peers assessment 7. Co-assessment 8. Hoe geef je eens core bij self-,peer en co-assessment? 9. Overkoepelende conclusie III. FEEDBACK 1. Mondelinge feed-back terwijl de klas aan het werk is 2. Het geven van punten 3. Ouders op de hoogte brengen IV. SLOTBESCHOUWINGEN: WERK-EN TIJDSDRUK 1. Assessment ontwerp 2. Ondersteunen van leerlingen 3. Verbeteren van opdrachten 4. Feedback aan leerlingen 5. Administratie

The teaching portfolio : a practical guide to improved performance and promotion/tenure decisions.
Author:
ISBN: 1882982150 Year: 1997 Publisher: Bolton Anker

Listing 1 - 10 of 37 << page
of 4
>>
Sort by