Narrow your search
Listing 1 - 7 of 7
Sort by

Book
Impact NU 1e graad : vademecum
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789030182825 Year: 2019 Publisher: Mechelen Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Impact NU: Efficiënt differentiëren In het eerste jaar kan je aan de slag met Impact NU - Vademecum eerste graad.


Book
Portaal : praktische taaldidactiek voor het primair onderwijs
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 904690007X 9789046900079 Year: 2006 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In Portaal komen alle aspecten van het taalonderwijs aan bod. Eerst worden de mondelingen en schriftelijke taalvaardigheid besproken. Daarna behandelen de auteurs onderwerpen als meertaligheid en taalbeleid, leermiddelen maken en gebruiken.Ten slotte komt aan de orde hoe leraren taal kunnen hanteren in de communicatie met ouders, leerlingen en collega's.


Book
Taal-Verhaal : prentenboeken, verhalen en drama in de kleuterklas
Author:
ISBN: 9030106166 Year: 1995 Publisher: Deurne Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Met bespreking van: Bas en Bieke; Dikkie Dik; Dribbels eerste schooldag; Monkie; Luie Wammes; Nieusgierige Lotje; Hennie de Heks; Pannekoekentaart; Er ligt een krokodil onder mijn bed; Een ijsbeer in de tropen; Een raar boek


Book
Taal-Materiaal : talig omgaan met materialen in de kleuterklas
Author:
ISBN: 9030106158 Year: 1994 Publisher: Deurne Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Taal --- Kleuters. --- tweede taal --- kleuters --- Didactics of Kindergarten --- jeugdrecht --- Didactics of Dutch --- kleuterdidactiek --- Voorbereidend lees- en taalonderwijs --- Ontwikkelingsmaterialen ; kleuteronderwijs --- #PBIB:+111.13 --- Nederlands --- #KVHB:Taalontwikkeling --- #KVHB:Taaltest --- kleuteronderwijs --- materialen --- taal --- taalontwikkeling --- 471.41 --- Nederlands als tweede taal --- didactiek --- taalopvoeding --- Ballonnen --- Bouwen --- Dozen --- Geluid --- Hoeden --- Klei --- Kleuteronderwijs --- Licht --- Magneten --- Papier --- Schoenen --- Spiegels --- Taalontwikkeling --- Taalvaardigheid --- Telefonie --- Water --- Zand --- Boeken maken --- Dagbladen (Kranten) --- Fruit --- Geluiden --- Handboek/cursus --- Hoofddeksels (Hoeden) --- Huizen --- Kaartlezen --- Kijken --- Kleding --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Licht en donker --- Magnetisme --- Meten --- Portretten --- Sluitingen --- Speeldeeg --- Stempelen (handenarbeid) --- Stoelen --- Taalopvoeding --- Telefoon --- Tijd --- Touwen --- Vormen --- Wegen --- 471.41 ) Taal en verbale expressie --- 475.21 --- Documentatiemap --- basisschool : didactiek : taal (ler) --- Nederlands voor anderstaligen ; kleuteronderwijs --- Nederlands voor anderstaligen --- Taalopvoeding ; kleuteronderwijs --- 472.1 --- anderstaligen --- kleuterschool: taal --- Vakdidactiek : Nederlands : Kleuteronderwijs --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie --- NT2 --- Taal en verbale expressie --- (zie ook: Boetseren) --- Didactiek van het Nederlands --- Didactiek van het kleuteronderwijs --- PXL-Education 2014 --- taalonderwijs --- taalverwerving


Book
Portaal : praktische taaldidactiek voor het primair onderwijs
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9062832962 Year: 2002 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In Portaal komen alle aspecten van het taalonderwijs op de hele basisschool aan de orde. Eerst worden de mondelinge en schriftelijke taalvaardigheid besproken. Daarna behandelen de auteurs onderwerpen als meertaligheid en taalbeleid, leermiddelen maken en gebruiken. Ten slotte komt aan de orde hoe leraren taal kunnen hanteren in de communicatie met ouders, leerlingen en collega's.

Keywords

Lerarenopleiding --- (vak)didactiek talen. --- Didactics of Dutch --- Didactics of Kindergarten --- didactiek --- Didactics of primary education --- Nederlands --- taal --- basisonderwijs --- taalonderwijs --- 456.1 --- 475.2 --- Basisonderwijs --- Didactiek --- Geletterdheid --- Interactief onderwijs --- Leerlijnen --- Leermiddelen --- Luisteren --- Meertaligheid --- Ontluikende geletterdheid --- Schrijven --- Spreken --- Taalbeleid --- Taalontwikkeling --- Taalverwerving --- Tweedetaalverwerving --- Woordenschat --- 475.2 ) * NEDERLANDSE TAAL - O.N --- begrijpend lezen --- geletterdheid --- geschreven taal --- l.o.: didactiek : taal (ler) --- lezen --- luisteren --- meertaligheid --- mondelinge taalontwikkeling --- schrijven --- spellen --- spreken --- studerend lezen --- taalbeleid --- taalbeschouwing --- taaldidactiek ; ba.o --- taalmaterialen --- technisch lezen --- woordenschatdidactiek --- Nederlands; ba.o --- 475.25 --- Taaldidactiek --- Moedertaal: didactiek lagere school --- didactiek algemeen - Nederlandse taal en letterkunde --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- Taalonderwijs ; Nederlandse taal --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- (zie ook: Schrijfvaardigheid) --- Mondelinge taalvaardigheid --- Lezen --- Evaluatie --- Anderstalige nieuwkomers --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Leermiddel --- Anderstalige nieuwkomer --- Spel --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Onderwijs --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie


Book
Mondelinge communicatie : drie werkwijzen voor mondelinge taalontwikkeling
Authors: ---
ISBN: 9789055542383 9055542385 Year: 2003 Publisher: Veghel Expertisecentrum Nederlands

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kinderen leren mondelinge taal het best via interactie met elkaar en met de leerkracht. De rol van de leerkracht is onmisbaar om de taalontwikkeling effectief te laten verlopen.Een goede mondelinge taalvaardigheid is een basisvoorwaarde voor de schriftelijke taalontwikkeling van kinderen. Dit boek, vol tips, illustraties en voorbeelden, leert leerkrachten van groep 1-4 (en van hogere groepen) effectieve mondelinge interacties neer te zetten in de klas. Een praktische bundel om de mondelinge taalontwikkeling van kinderen gericht te ondersteunen.

Keywords

interactief onderwijs --- talenonderwijs --- mondelinge communicatie --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- 475.21 --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Gesprekken met kinderen --- Gesprekstechnieken --- Informatievaardigheden --- Interactief onderwijs --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kringgesprekken --- Luisteren --- Mondelinge communicatie --- Onderwijsleergesprekken --- Taalontwikkeling --- Taalverwerving --- Vertellen --- Woordenschat --- 844.6 --- mondelinge communicatie (ler) --- 475.1 --- Spreken --- 1ste leerjaar lager onderwijs --- 2de leerjaar lager onderwijs --- 475.21 ) * SPREKEN --- basisonderwijs --- didactiek --- gesprekstechnieken --- interactief taalonderwijs --- klassengesprekken --- kleuteronderwijs --- mondelinge taalvaardigheid --- Nederlands --- taalverwerving --- vertellen --- taalontwikkeling --- taalvaardigheid --- taalonderwijs --- Didactiek taal --- Didactiek (Vakdidactiek) --- didactiek basisonderwijs - Nederlands : spreken --- Mondelinge taalvaardigheid --- Interactief taalonderwijs --- Klassengesprekken --- Didactiek --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Taalonderwijs --- Gesprekstechniek --- Klassengesprek --- Taal --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie --- Therapie --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie


Book
Taal verwerven op school : taaldidactiek voor basisonderwijs en eerste graad secundair
Authors: --- ---
ISBN: 9033456613 9789033456619 Year: 2004 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit handboek voor taaldidactiek behandelt de taalontwikkeling van alle kinderen in de basisvorming, ongeacht hun moedertaalachtergrond, vanaf de peuterleeftijd tot en met de eerste graad van het secundair onderwijs. In het boek komen alle essentiële onderdelen van het curriculum aan bod: luisteren, spreken, lezen, schrijven, taalbeschouwing... Elke hoofdstuk bespreekt de relevnte ontwikkelingsdoelen en/of eindtermen. Het schetst de wijze waarop kennis, vaardigheden, houdingen bij kinderen tot ontwikkeling komen en de moeilijkheden die daarbij kunnen optreden. Telkens worden de belangrijkste pedagogische en taaldidactische knelpunten belicht. Bovendien zijn er in elk hoofdstuk een of meerdere inspirerende voorbeelden van goede taaldidactiek over het betreffende onderdeel van het curriculum taal opgenomen. (Bron: covertekst)

Keywords

Didactics of secundary education --- Didactics of Dutch --- taalverwerving --- Didactics of primary education --- Psycholinguistics --- Nederlandse taal ; basisonderwijs ; didactiek --- Nederlandse taal ; secundair onderwijs ; didactiek --- #KVHB:Taaldidactiek --- #KVHB:Taalontwikkeling --- lezen --- spelling --- taal --- taalbeschouwing --- taalonderwijs --- 456.1 --- Nederlands --- basisonderwijs --- didactiek --- ontluikende geletterdheid --- secundair onderwijs --- Didactiek --- Kleuteronderwijs --- Literatuuronderwijs --- Spelling --- Taal --- Taalonderwijs --- Taalontwikkeling --- Taalverwerving --- 1e graad s.o --- 471.41 --- 475.2 --- 485.1 --- Basisonderwijs --- Begrijpend lezen --- Geïntegreerd taalonderwijs --- Mondelinge vaardigheden --- Ontluikende geletterdheid --- Schriftelijke communicatie --- Schrijven --- Secundair onderwijs --- Spellen --- Stellen --- Studerend lezen --- Taalbeschouwing --- Taaldidactiek --- Technisch lezen --- Woordherkenning --- 456.1 ) * NEDERLANDSE TAAL- EN LETTERKUNDE - METHODIEK EN DIDACTIEK --- basisschool : didactiek : taal (ler) --- kleuteronderwijs --- lager onderwijs --- taaldidactiek --- Nederlandse taal --- 475.25 --- Nederlands; s.o --- 043702.jpg --- didactiek algemeen - Nederlandse taal en letterkunde --- Taal en verbale expressie --- Taalonderwijs ; Nederlandse taal --- Nederlandse taal- en letterkunde --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Lager onderwijs --- Luisteren --- Spreken --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- 1e graad secundair onderwijs --- Linguïstiek --- Taalvaardigheid --- Onderwijs --- 830 --- Taal- en letterkunde volgens afzonderlijke talen ; algemeen * --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport

Listing 1 - 7 of 7
Sort by