Narrow your search

Library

ULB (10)

LUCA School of Arts (5)

ULiège (3)

Odisee (2)

Thomas More Kempen (2)

Thomas More Mechelen (2)

UAntwerpen (2)

UCLouvain (2)

UCLL (2)

UNamur (2)

More...

Resource type

book (10)


Language

English (5)

French (5)


Year
From To Submit

2017 (1)

2015 (2)

2013 (2)

2010 (2)

2008 (1)

More...
Listing 1 - 10 of 10
Sort by

Book
Des dialogues de cinéma
Authors: ---
ISBN: 2747559238 9782747559232 Year: 2004 Publisher: Paris : L'Harmattan,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Les dialogues culte du cinéma français
Author:
ISBN: 2035054621 Year: 2004 Publisher: [Paris] : Larousse,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Sound : dialogue, music, and effects
Author:
ISBN: 9780813564265 9780813564272 Year: 2015 Publisher: New Brunswick, New Jersey : Rutgers University Press,


Book
Film dialogue
Author:
ISBN: 9780231165631 Year: 2013 Publisher: London New York Wallflower Press


Book
Story : écrire des dialogues pour la scène et l'écran
Authors: ---
ISBN: 9782200617486 2200617488 Year: 2017 Publisher: Malakoff (Hauts-de-Seine) : Armand Colin,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

A partir de nombreuses analyses de scènes dramatisées et de conflits en tout genre, l'auteur, animateur de séminaires à la renommée internationale, présente ici les grands principes de l'écriture de dialogues pour la scène et l'écran et indique les tactiques verbales qui structurent une histoire. ©Electre 2017 Animateur de séminaires à la renommée internationale et auteur d?un best-seller consacré à l?écriture de scénario, Robert McKee présente ici les grands principes de l?écriture de dialogues pour la page, la scène et l?écran. De nombreuses analyses de scènes dramatisées et de conflits en tout genre illustrent son propos : en littérature (Loin des yeux, Gatsby le Magnifique, Mademoiselle Else, Le Musée de l?innocence?), au théâtre (Qui a peur de Virginia Woolf, Un tramway nommé désir, Jules César, Un raisin au soleil?), à la télévision (Breaking Bad, House of Cards, True Detective, Les Soprano?) et au cinéma (Le Grand Sommeil, Coups de feu sur Broadway, Gladiator, Lost in Translation?). Explorez la nature d?un dialogue et son expressivité, puis découvrez les méthodes d?un spécialiste afin de maîtriser les tactiques verbales qui structurent votre histoire et donnent corps à vos personnages. ± Ce livre est comme un GPS pour l?écrivain. Si vous êtes un jeune auteur et que vous vous retrouvez coincé dans un cul-de-sac, il vous mettra sur les rails pour accéder à l?excellence. Si c?est déjà votre métier, mais que vous avez perdu vos repères, il vous orientera pour revenir à vos fondamentaux. Robert McKee


Book
Film socialisme : dialogues avec visages auteurs
Author:
ISBN: 9782818004883 2818004888 Year: 2010 Publisher: Paris P.O.L.

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Les dialogues et les commentaires du nouveau film de J.-L. Godard.


Book
The sense of film narration
Author:
ISBN: 9780748640720 074864072X 9780748678396 0748678395 9780748678419 0748678417 9781299804142 1299804144 Year: 2013 Publisher: Edinburgh : Edinburgh University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book investigates the sensuous qualities of narration in the feature-length fiction film. Sensuous narration takes place when details of visual (or aural) texture are foregrounded for storytelling purposes. For example, the image becomes 'soft' in order to signal the representation of a character's memory; a 'scratchy' version of a song plays on the soundtrack in order to shape the viewer's understanding of the images it accompanies. In these cases, image and sound are associated with tactile properties (softness and scratchiness).The book provides a comprehensive account of existing work


Book
Le complexe de Cyrano : la langue parlée dans les films français
Author:
ISBN: 9782866425159 2866425154 Year: 2008 Publisher: Paris : Cahiers du cinéma,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Il s'agit dans ce livre d'approcher une langue " la langue-française-à-l'écran " que l'on n'entend au cinéma. A partir dune trentaine de films depuis les débuts du parlant jusqu'à aujourd'hui, organisés chronologiquement, Michel Chion consacre cet essai à la lettre des filmes, à leur texte, au " ras du signifiant ", comme les dialogues permettent de le mettre en avant. Mais pourquoi Cyrano de Bergerac ? et de quel complexe souffre ce héros national ?. Le Cyrano de Rostand est un individualiste écorché qui joue de la bravoure verbale, lance des défis alors qu'il est tout autant fasciné par l'échec : il brille par ses mots, mais il perd tout et s'en vante. Comme si le langage servait moins à obtenir une chose qu'à l'affirmer, tout simplement. En cela il est représentatif de nombre de personnages du cinéma français, perdants au verbe haut ou perdants piteux, mais perdants avant tout sur le plan du langage. Pour citer quelques exemples : la mort le défi aux lèvres de Michel Poiccard dans A bout de soue ; Alexandre le dandy du film d'Eustache La Maman et la Putain, Louis Jouvet dans Hôtel du Nord, Arletty solitaire malgré sa gouaille dans Les Enfants du paradis, le De Boeldieu de La Grande Illusion que ni ses formules caustiques ni ses gants blancs n'empêcheront de se faire tuer, Le Corbeau qui tue et se fait assassiner pour des phrases ; même Antoine Doinel et l'Antoine de La Discrète, hâbleurs plutôt que gagneurs. Et que dire de Brice de Nice, éternel perdant. Ce fil conducteur amène à tracer de nouvelles correspondances entre des films qui témoignent des mêmes problématiques quant ils paraissaient si opposés. Les hiérarchies sont bousculées et le décalage du point de vue adopté par l'auteur révèle une certaine unité du cinéma français, fait ressortir ses constances à travers l'histoire et ses ruptures. Une vision neuve pour mieux goûter les savoureux dialogues du cinéma français qui émaillent le propos.


Book
Film rhythm after sound : technology, music, and performance
Author:
ISBN: 9780520279650 9780520279643 9780520960015 0520279646 0520279654 0520960017 Year: 2015 Publisher: Oakland, California : University of California Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The seemingly effortless integration of sound, movement, and editing in films of the late 1930's stands in vivid contrast to the awkwardness of the first talkies. Film Rhythm after Sound analyzes this evolution via close examination of important prototypes of early sound filmmaking, as well as contemporary discussions of rhythm, tempo, and pacing. Jacobs looks at the rhythmic dimensions of performance and sound in a diverse set of case studies: the Eisenstein-Prokofiev collaboration Ivan the Terrible, Disney's Silly Symphonies and early Mickey Mouse cartoons, musicals by Lubitsch and Mamoulian, and the impeccably timed dialogue in Hawks's films. Jacobs argues that the new range of sound technologies made possible a much tighter synchronization of music, speech, and movement than had been the norm with the live accompaniment of silent films. Filmmakers in the early years of the transition to sound experimented with different technical means of achieving synchronization and employed a variety of formal strategies for creating rhythmically unified scenes and sequences. Music often served as a blueprint for rhythm and pacing, as was the case in mickey mousing, the close integration of music and movement in animation. However, by the mid-1930s, filmmakers had also gained enough control over dialogue recording and editing to utilize dialogue to pace scenes independently of the music track. Jacobs's highly original study of early sound-film practices provides significant new contributions to the fields of film music and sound studies.

Keywords

Sound in motion pictures. --- Motion picture music. --- Dialogue in motion pictures. --- Motion pictures --- Rhythm. --- Son au cinéma --- Film, Musique de --- Dialogue au cinéma --- Cinéma --- Rythme --- Production and direction. --- Production et réalisation --- PERFORMING ARTS --- Reference. --- Film & Video --- General. --- Music --- Film --- Performing arts --- Film & video --- Son au cinéma --- Dialogue au cinéma --- Cinéma --- Production et réalisation --- Aesthetics --- Movement, Psychology of --- Poetics --- Cycles --- Movement, Aesthetics of --- Direction of motion pictures --- Film-making (Motion pictures) --- Filmmaking (Motion pictures) --- Motion picture direction --- Motion picture plays --- Motion picture production --- Movie-making --- Moviemaking --- Production of motion pictures --- Film dialogue --- Movie dialogue --- Background music for motion pictures --- Film music --- Film scores --- Movie music --- Moving-picture music --- Dramatic music --- Production and direction --- Direction --- animated films. --- animation. --- case studies. --- dialogue. --- disneys silly symphonies. --- eisenstein-prokofiev collaboration. --- film and television. --- film editing. --- film history. --- film music. --- film rhythm. --- film studies. --- film. --- filmmaking. --- first talkies. --- ivan the terrible. --- mickey mouse cartoons. --- movement in film. --- movies. --- music track. --- musicals. --- pacing. --- performance and sound. --- rhythm. --- sound film practices. --- sound in film. --- sound studies. --- sound technologies. --- sound. --- synchronized sound. --- technology. --- tempo.

Listing 1 - 10 of 10
Sort by