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"The first collection of essays to address Satan's ubiquitous and popular appearances in film Lucifer and cinema have been intertwined since the origins of the medium. As humankind's greatest antagonist and the incarnation of pure evil, the cinematic devil embodies our own culturally specific anxieties and desires, reflecting moviegoers' collective conceptions of good and evil, right and wrong, sin and salvation. Giving the Devil His Due is the first book of its kind to examine the history and significance of Satan onscreen. This collection explores how the devil is not just one monster among many, nor is he the "prince of darkness" merely because he has repeatedly flickered across cinema screens in darkened rooms since the origins of the medium. Satan is instead a force active in our lives. Films featuring the devil, therefore, are not just flights of fancy but narratives, sometimes reinforcing, sometimes calling into question, a familiar belief system. From the inception of motion pictures in the 1890s and continuing into the twenty-first century, these essays examine what cinematic representations tell us about the art of filmmaking, the desires of the film-going public, what the cultural moments of the films reflect, and the reciprocal influence they exert. Loosely organized chronologically by film, though some chapters address more than one film, this collection studies such classic movies as Faust, Rosemary's Baby, The Omen, Angel Heart, The Witch, and The Last Temptation of Christ, as well as the appearance of the Devil in Disney animation. Guiding the contributions to this volume is the overarching idea that cinematic representations of Satan reflect not only the hypnotic powers of cinema to explore and depict the fantastic but also shifting social anxieties and desires that concern human morality and our place in the universe. Contributors: Simon Bacon, Katherine A. Fowkes, Regina Hansen, David Hauka, Russ Hunter, Barry C. Knowlton, Eloise R. Knowlton, Murray Leeder, Catherine O'Brien, R. Barton Palmer, Carl H. Sederholm, David Sterritt, J. P. Telotte, Jeffrey Andrew Weinstock"--
Devil in motion pictures. --- Good and evil in motion pictures. --- Motion pictures --- Social aspects. --- Psychological aspects. --- Devil in motion pictures
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'Sympathy for the Devil' wird 40 Jahre alt. Anlässlich dieses Geburtstags veranstaltet der vorliegende Band eine kleine Party. Achtzehn brilliante Essays, geschrieben von führenden deutschen Intellektuellen, gehen den Spuren nach, die dieser Song aufgegriffen und hinterlassen hat. Es handelt sich um Spuren, die sich in der Popkultur, aber vor allem auch in der Religions-, Medien- und politischen Geschichte antreffen lassen: Von Godards One plus one bis in die frühchristliche Gnosis zurück reicht das Material der 'Coverversionen', von der jede von einer prägnanten Zeile des Songs ausgeht. Und natürlich darf in Rockkultur experimentiert werden: vom Sampling bis zum Remix, von der Verdopplung bis zur Auslassung. Ein Buch also nicht nur für die Gebildeten unter den Fans der Stones, sondern auch für alle ironischen Verehrer ihres Titelhelden.
Devil in art. --- Devil in literature. --- Devil in motion pictures. --- Devil in music.
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Devil in motion pictures --- Motion pictures --- Démon dans le cinéma --- Cinéma --- Catalogs. --- History --- Catalogues --- Histoire
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Si au cours du XIXe et du XXe siècles, l'image terrorisante du diable, conservée dans le champ religieux et moral, a perdu de sa puissance dans l'imagination littéraire et dans les illusions de la fantasmagorie, le cinéma va produire de nombreuses variations autour du motif diabolique, recouvrant à la fois les passions individuelles et les terreurs collectives en y intégrant des messages de liberté et de plaisir dans la veine d'écrivains romantiques. Jean Epstein va théoriser dès les années vingt ce rapport ancien et profond du cinéma avec ce penchant « diabolique ». Pour ce théoricien de la première avant-garde française, le cinéma ouvre de nouveaux horizons originaux, il annonce une philosophie antidogmatique, révolutionnaire et libertaire, « diabolique en un mot » comme l'indique le titre de son ouvrage, publié en 1947, Le cinéma du Diable. Au-delà des écrits théoriques de Jean Epstein, bien des cinéastes et particulièrement ceux sur lesquels s'appuie cet essai - Friedrich Wilhelm Murnau, Albert Lewin, Rex Ingram, Kenneth Anger, Roman Polanski, Abel Ferrara et David Lynch - se sont intéressés à cette expression cinématographique du Mal, à cette question posée sur l'ordre du monde à travers la question du démoniaque.
Devil in motion pictures. --- Diable --- Problème du mal --- Cinéma --- Good and evil in motion pictures. --- Motion pictures --- Au cinéma. --- Thèmes, motifs. --- Plots, themes, etc.
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Devil in motion pictures --- Horror films --- Hell in art --- History and criticism --- Diable --- Films d'horreur --- Enfer --- Démon au cinéma. --- Enfer dans l'art. --- Au cinéma --- Histoire et critique --- Dans l'art --- Histoire et critique. --- Au cinéma. --- Dans l'art. --- Horror films - History and criticism
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