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Despite the billions of dollars spent on development assistance each year, there is still very little known about the actual impact of projects on the poor. There is broad evidence on the benefits of economic growth, investments in human capital, and the provision of safety nets for the poor. But for a specific program or project in a given country, is the intervention producing the intended benefits and what was the overall impact on the population? Could the program or project be better designed to achieve the intended outcomes? Are resources being spent efficiently? These are the types of
Economic development projects --- Poor --- Development projects, Economic --- Projects, Economic development --- Economic assistance --- Technical assistance --- Evaluation
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Hauptbeschreibung Der vorliegende Sammelband enthält Referate, die auf der Jahrestagung 2003 des Ausschusses für Entwicklungsländer des Vereins für Socialpolitik in Hamburg gehalten wurden. Im Mittelpunkt steht die Beurteilung der Entwicklungszusammenarbeit (EZ). Einen ersten Schwerpunkt bilden die in der Praxis der EZ angewendeten Verfahren zur Evaluierung von Projekten. Die Methodik zweier in der deutschen EZ tätiger Institutionen wird dargestellt und einer kritischen Beurteilung bezüglich der adäquaten Berücksichtigung verschiedener Erfolgskriterien wie z.B. der Nachhalt
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Economic assistance, Dutch --- -Economic assistance, Dutch --- -Economic development projects --- -Development projects, Economic --- Projects, Economic development --- Economic assistance --- Technical assistance --- Dutch economic assistance --- Evaluation --- Matra Programme --- -Matra Program --- Netherlands. --- Economic development projects --- Evaluation. --- -Evaluation --- -Dutch economic assistance --- Development projects, Economic
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Economic assistance --- Economic development projects --- Finance --- Developing countries --- Commerce. --- Development projects, Economic --- Projects, Economic development --- Technical assistance
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Le Comité d’aide au développement (CAD) de l’OCDE procède à des examens périodiques des efforts individuels de coopération au développement des membres du CAD. Les politiques et les programmes de chacun des membres font l’objet d’un examen critique une fois tous les cinq ans. Les examens par les pairs évaluent la performance du membre considéré, non pas seulement celle de son organisme de coopération pour le développement, et examinent les aspects ayant trait tant à la définition de la politique qu’à sa mise en œuvre. Ils couvrent dans leur globalité les activités de coopération pour le développement et d’aide humanitaire du membre soumis à examen en les replaçant dans le système envisagé dans son entier. Depuis l’examen par les pairs de 2010, la Belgique a renforcé la direction et la gestion de son système institutionnel de coopération au développement, afin de lui donner un caractère plus stratégique et d’améliorer la coordination et la qualité de ses activités dans ce domaine.
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Le Comité d'aide au développement (CAD) de l'OCDE procède à des examens périodiques des efforts individuels de coopération au développement des membres du CAD. Les politiques et les programmes de chacun des membres font l'objet d'un examen critique une fois tous les 5 ans.
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- Abréviations et acronymes - L'aide de la France : Aperçu synthétique - Contexte de l'examen par les pairs de la France - Principales conclusions et recommandations du CAD - Efforts déployés par la France à l'échelle mondiale à l'appui du développement durable - Vision et cadre stratégique - Financement du développement - Structure et systèmes - Modalités de mise en œuvre et partenariats à l'échelle mondiale, régionale et des pays - Résultats, évaluation et apprentissage - Aide humanitaire - Progrès réalisés dans la mise en œuvre des recommandations de l'examen par les pairs de 2013 - OCDE/CAD : Liste type de tableaux - Visites de terrain au Maroc et au Niger.
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"This book centers around an intense debate among donors, policy makers, development practitioners and academics on the efficacy of aid in eradicating poverty while promoting human development. It seeks to fill the gap in present literature by presenting stories of better spending through implementing sustainable development goals and addressing Agenda 2030 via indigenization of global development goals with initiatives at local and national levels. The book adopts an innovative approach to dealing with aid effectiveness, by highlighting the relevance of better spending, rather than excessive spending. It does so with real-life examples of interventions made in the global south to realize the vision of 'thinking globally and acting locally'. These case studies speak to the significance of communities' role in shouldering responsibility for planning, financing, operating, and maintaining local developmental initiatives. The examples also demonstrate how aid serves its purpose when used as an investment in communities and enterprising individuals, in order to realize the strategic impact of giving and build a local 'receiving mechanism' for indigenizing and achieving global development goals. The book references cases of better spending by governments, philanthropists, and CSOs from across Asia, Africa, and Latin America on a range of issues and will, thus, be of interest to development practitioners, policy makers, donors, philanthropists, civil society organizations, academics and students of international development studies"--
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This book proposes an original critical theory of environmental sociology which is verified through actual projects relating to infrastructure development. The author locates each development project in its social, institutional and historical contexts, and explains their outcomes as the consequence of the actions of various individuals and groups, each acting rationally to optimise their own interests. Six infrastructure development projects are covered, ranging from eco-tourism and amusement parks to power and mining projects, abatement of industrial pollution, and urban transportation. Inte
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