Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Management mindfucks zijn geen kleine, onschuldige denkfoutjes. Het zijn foute managementideeën die leiden tot ongezonde eilandorganisaties vol vervelende baasjes. Tot organisaties waar iedereen met zijn eigen belangen bezig is en waar kortetermijnsucces belangrijker is dan langetermijnresultaat. Waar metertjes belangrijker zijn dan gezond verstand en waar iedereen tot vervelens toe op allerlei details wordt gecontroleerd.Met veel gevoel voor humor en confronterende anekdotes laten Hans Veltman en Jacques Adriaansen, bekend van 'De alignmentpuzzel', zien hoe je die mindfucks zo snel mogelijk kunt herkennen en ontmaskeren. En hoe je ze kunt vervangen door uitgangspunten die jouw organisatie niet alleen veel efficiënter en slagvaardiger, maar ook veel leuker om in te werken.https://managementboek.nl/
Management --- Denkfout --- Organisatieontwikkeling --- Leiderschap --- Langetermijngroei --- Efficiëntie --- Personeelsmanagement
Choose an application
In acht verhalen staan jonge dieren met menselijke karaktertrekken en denkpatronen centraal. Zij hebben onhandige gedachten waar ze op een of andere manier in hun dagelijks leven last van ondervinden. Vincenzo, een klein vuurvliegje, gidst de verschillende dieren door moeilijke onderwerpen en niet-helpende denkpatronen heen. De inhoud sluit daardoor aan bij de beleving van kinderen van 6 tot en met 9 jaar.Moeilijke onderwerpen worden bespreekbaar gemaakt met behulp van de vragen en suggesties om verder te praten aan het eind van ieder hoofdstuk. De verhalen zijn dan ook een kapstok om op eenvoudige en speelse wijze via cognitief gedragstherapeutische technieken met de kinderen te werken aan het veranderen van hun denkpatronen.Opvoeders zoals ouders, leerkrachten en hulpverleners kunnen de verhalen ook in een preventief kader aanbieden aan kinderen zonder gedrags- en/of sociaalemotionele problemen of kinderen met lichte problematiek. Het boek is dan een interactief verhalenboek met verdiepende vragen, met als doel kinderen te helpen zicht te krijgen op hun denkwereld. De verhalen laten zien hoe hun denken van invloed is op hun gevoel en gedrag en geven handvatten om deze zelf of met hulp te beïnvloeden.https://www.swpbook.com/boeken/14/boeken-voor-kinderen-tot-12-jaar/2603/anders-leren-denken-met-vincenzo-het-vuurvliegje#:~:text=Het%20boek%20is%20dan%20een,of%20met%20hulp%20te%20be%C3%AFnvloeden.
Cognitieve gedragstherapie --- Kind --- Emotieregulatie --- Gedragsstoornis --- Sociaal-emotioneel probleem --- Dierenverhaal --- Werkvorm --- Denkfout --- Mindset
Choose an application
Mensen denken de hele tijd. We kunnen niet stoppen met denken. We vinden trouwens dat we goed denken & maar helaas is dit vaak niet zo. Meer nog, ons denken is helemaal niet te vertrouwen. Niet zelden maken we denkfouten of biases, systematische intuïtieve vooringenomenheden waar we ons meestal niet van bewust zijn. Vaak is dat niet zo erg en werkt het automatisch snel denken best goed, maar soms maken we cruciale denkfouten die onze oordelen en besluiten ondermijnen. Soms zien we het helemaal fout en vergallen we er zelfs ons leven mee & zonder het te weten.Dit boek geeft een overzicht van denkfouten en leert ons ze te herkennen, bij anderen en bij onszelf, hoewel dat wat moeilijker ligt. Het nodigt uit om niet alles zomaar te geloven, om meer te twijfelen en & traag te denken. Zo leer je stil te staan bij misleiding en zelfmisleiding. Je leert hoe we de wereld zien en hoe we alles onder controle denken te hebben. Zo niet, dan kunnen we dat allemaal perfect verklaren & vooral met veel achterafkennis. Of er wat aan te doen is, is nog maar de vraag. Maar kennisleer en filosofie zullen je helpen te leren leven met twijfel, met toeval en met hopeloze denkfouten. Want dacht je echt dat je kon denken over je leven?http://www.garant.be/
cognitieve psychologie --- 159.95 --- 159.95. --- Denken --- Redeneren --- Denkfouten --- Redeneerfouten --- Kritisch denken --- Cognitieve vaardigheden --- Psychologie --- Denkfout --- Redeneerfout
Choose an application
Iedere dag doe je als leerkracht, ib?er of directeur je best om goede inschattingen te maken en de juiste beslissingen te nemen. Daarbij ga je ervan uit dat je als professional kunt vertrouwen op je denken en je intuïtie. Maar is dat wel terecht?Vanuit de wetenschap is bekend dat ons brein soms eigenzinnige sluiproutes neemt en ons weleens voor de gek houdt. Het resultaat is dat we uitglijden in ons denken, wat leidt tot verkeerde inschattingen, oordelen en beslissingen.In Bananenschillen op school neemt neuropsycholoog Marald Mens je mee in de wereld van die mentale uitglijders. Je komt te weten hoe ze ontstaan, hoe ze onbewust ons denken en handelen sturen en wat de nadelige gevolgen daarvan kunnen zijn voor je leerlingen, hun ouders, of je collega?s. Het boek geeft ook inzicht in hoe je die uitglijders kunt voorkomen. De praktische tips en adviezen om je te wapenen tegen de bananenschillen zijn direct toepasbaar in de klas.(https://www.uitgeverijpica.nl/titels/nieuw/bananenschillen-op-school-pica)
Cognitive psychology --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactics of philosophy --- kritisch denken --- argumenteren --- cognitieve psychologie --- behaviorisme --- denken --- cognitieve ontwikkeling --- Psychologie --- Neuropsychologie --- Onderwijs --- Denkfouten --- Pedagogische psychologie --- pedagogische psychologie --- Denkfout --- Man --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Volwassene
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|