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Democratic transitions have occurred in many countries in various regions across the globe, such as Southern Europe, Latin America, Africa, East and Southeast Asia, Eastern Europe, and the Middle East, and these nations have undergone simultaneously political, economic, and social transformations. Yet, the patterns and characteristics of transitions have varied significantly, and different modes of transition have resulted in different outcomes. This book offers cross-national comparisons of democratic transition since the turn of the twentieth century and asks what makes democracies succeed or fail. In doing so it explores the influence the mode of transition has on the longevity or durability of the democracy, by theoretically examining and quantitatively testing this relationship. The authors argue that the mode of transition directly impacts the success and failure of democracy, and suggest that cooperative transitions, where opposition groups work together with incumbent elites to peacefully transition the state, result in democracies that last longer and are associated with higher measures of democratic quality.
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The most recent wave of democratic revolutions has convinced many in the West of the triumph of political rights. But in this provocative book, the author argues forcefully that nothing could be further from the truth. Today's revolutionaries - both democratic and nondemocratic - are much like those who preceded them throughout history. They have all come into power promising enhanced political, but especially economic, rights : higher wages, better living standards, more security. The difference between today's pro-democracy leaders and yesterday's nondemocratic ones, the author demonstrates, rests on the perceived international legitimacy of the democratic template. Now, when even the most abusive regimes feel the need to label themselves democracies, opponents delegitimize rulers by calling them undemocratic. This sets the stage for what the author calls the 'democratization disconnect'. Leaders and followers fight for political change not as an end, but as the most acceptable means to attain economic rights. But by selling democracy as a panacea for the ills of the preceding regime, new elites simultaneously cheapen the notion of democracy and, by creating unrealistic popular expectations, set it up for failure.
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Peu de rapport gouvernementaux ont provoqué autant de discussions et de controverses que le Rapport Parent. Ce dernier ne visait pas moins que de restructurer de fond en comble le système d'éducation québécois. L'intérêt que suscita la Commission royale d'enquête sur l'enseignement dans la province de Québec, oeuvrant entre 1961 et 1966, et la mise en place ultérieure d'une majeure partie de ses recommandations font en sorte que son rapport final, nommé d'après le président de la Commission, Mgr Alphonse-Marie Parent, constitue un des documents fondateurs de la société québécoise contemporaine. Cette anthologie révèle le travail complexe de la Commission et l'actualité de ses convictions même quarante ans après. Un choix judicieux, parmi le 1485 pages et les 576 recommandations de l'original, permet de saisir la nouvelle philosophie de l'éducation dont le souci principal était une démocratisation du système scolaire et universitaire. La Commission recommande non seulement la création de nouvelles institutions devenues depuis part entière de l'éducation québécoise, comme le ministère de l'Éducation ou le cégep, mais elle réclame aussi une uniformisation des droits d'accès à la formation et à l'éducation. Claude Corbo présente le Rapport Parent dans le contexte de l'époque. D'une façon succincte et précise, il retrace dans l'introduction l'arrière-plan du système de l'éducation avant la création de la Commission, sa mise en place ainsi que son fonctionnement et son impact. Les textes choisis, regroupés en 25 chapitres qui sont précédés chacun d'une note explicative, permettent de replonger dans les débats majeurs qui transformeront la société québécoise et dont les répercussions sont encore palpables. Claude Corbo est professeur de science politique à l'Université du Québec à Montréal, dont il a été recteur de 1986 à 1996. Il enseigne notamment l'histoire de la pensée politique.
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"L'ouvrage d'Issaka K. Souaré est un véritable tour de force intellectuel sur un sujet important, mais paradoxalement peu étudié. En adoptant une perspective théorique alliant jeux d'acteurs et cadres institutionnels, il retrace l'histoire des partis politiques africains depuis la période coloniale tout en offrant une analyse documentée et contextualisée des dynamiques électorales récentes, avec un accent particulier sur les partis d'opposition." Mamoudou Gazibo Professeur de science politique, Université de Montréal. Issaka K. Souaré est spécialiste des questions de gouvernance, de paix et de sécurité en Afrique. Il a notamment travaillé comme Conseiller spécial du Haut représentant de l'Union africaine pour le Mali et le Sahel. Il a écrit, entre autres, Guerres civiles et coups d'État en Afrique de l'Ouest (Paris, 2007) et Africa in the United Nations System, 1945-2005 (Londres, 2006).
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Die zum Thema "Demokratische Hochschule" durchgeführte Tagung der Hans-Böckler-Stiftung in Zusammenarbeit mit dem Personalrat des KIT setzte sich das Ziel, die Zusammenhänge zwischen Autonomie, staatlicher Verantwortung, Demokratie und Arbeitsbedingungen einer Wissenschaftseinrichtung, insbesondere am Beispiel KIT, herauszuarbeiten. Mit dem vorliegenden Tagungsbericht hoffen die Veranstalter dem Ziel einer demokratischen und sozialen Wissenschaftseinrichtung einen Schritt näher gekommen zu sein.
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