Narrow your search

Library

UCLouvain (6)

ULiège (5)

UGent (4)

KU Leuven (3)

ULB (3)

UAntwerpen (2)

KBR (1)

LUCA School of Arts (1)

Odisee (1)

Thomas More Kempen (1)

More...

Resource type

book (7)


Language

English (5)

French (2)


Year
From To Submit

2015 (1)

2012 (1)

2011 (1)

2009 (1)

2004 (1)

More...
Listing 1 - 7 of 7
Sort by

Book
Banking on the Act of State : international lending and the Act of State doctrine
Authors: ---
ISBN: 3879402663 9783879402663 Year: 1985 Volume: 8 Publisher: Konstanz : Universitätsverlag,


Book
Sovereign finance and the poverty of nations : odious debt in international law
Author:
ISBN: 9780857935021 085793502X Year: 2012 Publisher: Cheltenham : Edward Elgar,


Book
The financial obligation in international law
Author:
ISBN: 9780198736387 019873638X 0191055956 0191055964 Year: 2015 Publisher: Oxford : Oxford University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This study concerns international legal obligations, and is thus about substantive law. Substantive law defines rights, duties, and liabilities. It does not encompass either adjectival law, by which substantive law is applied, or `corporate' law of the parties to the obligatory relations.


Book
Le droit international, un instrument de lutte ? : pour une justice au service des peuples
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 2960025482 2849500461 9782960025484 9782849500460 Year: 2004 Publisher: Liège Paris Comité pour l'Annulation de la Dette du Tiers Monde Syllepse

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Le droit au développement. La dette odieuse. La dette écologique. La responsabilité des institutions financières internationales et des sociétés transnationales dans les violations massives des droits humains. Les tribunaux populaires contre la dette. Etc. Ce livre a pour objet d'offrir un aperçu des thèmes étudiés par le CADTM dans sa recherche de solutions à mettre en œuvre en vue de l'annulation de la dette du Tiers Monde et de la transformation du système économique et financier international, avec le droit international comme outil d'analyse... et de combat. Une sorte de tour d'horizon permettant de mesurer l'étendue du champ de réflexion et d'action qui s'ouvre à toutes celles et tous ceux qui veulent œuvrer à la transformation du monde. Point n'est besoin d'être juriste, ni porteur de diplômes spécialisés pour se saisir des questions soulevées ici par des femmes et des hommes du Sud et du Nord: il s'agit simplement de se réapproprier le droit comme instrument de lutte pour la justice sociale. De la même manière que l'on prétend que l'économie est affaire de spécialistes, on voudrait laisser le droit entre les mains des savants. On voudrait nous faire croire qu'il n'est pas à notre portée. C'est faux. Nous espérons que ce livre contribuera à en faire la démonstration, et qu'il donnera à la lectrice, au lecteur, le goût d'en apprendre et d'en faire davantage


Book
The Administration of Debt Relief by the International Financial Institutions : A Legal Reconstruction of the HIPC Initiative
Author:
ISBN: 3540886087 364210018X 9786611904630 1281904635 3540886095 Year: 2009 Publisher: Berlin, Heidelberg : Springer Berlin Heidelberg : Imprint: Springer,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

1. Objectives and Plan of the Study . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1 2. Literature Review . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9 3. Structure. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20 Part I. Multilateral Debt Relief for Heavily Indebted Poor Countries . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23 A. The Heavily Indebted Poor Countries Initiative (HIPC) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26 1. Concessional Assistance to Low-Income Countries . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26 2. The HIPC Framework . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30 2. 1. The Heavily Indebted Poor Country Initiative of 1996 . . . . . . . . 33 2. 2. The Cologne G-8 Summit of 1999 and HIPC II. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 39 2. 3. Eligibility and Implementation under the Enhanced HIPC Framework . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 43 3. What kind of debt is addressed by HIPC? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48 4. HIPC Funding and Finances . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 50 4. 1. The PRGF-HIPC Trust of the IMF . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 51 4. 2. The World Bank HIPC Trust Fund . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 57 4. 3. The IDA Debt Reduction Facility. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 60 4. 4. HIPC Financing through Multilateral Creditors . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 61 4. 5. Conclusion: Trust Fund Financing . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 62 5. HIPC Proceedings . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 63 B. Debt Relief under the G-8: The Multilateral Debt Relief Initiative (MDRI) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67 1. MDRI as Operational Successor of HIPC. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 69 2. Subsequent Changes in Lending Policies . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 74 C. Case Study: The Contemporary History of Debt Relief in Ghana. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 77 1. Ghana’s History with Economic Aid . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 80 2. Ghana’s Reform Process under HIPC . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 86 X Table of Content 2. 1. Implementation of the HIPC Framework . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 89 2. 1. 1. Preliminary Documents. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 97 2. 1. 2. Ghana Poverty Reduction Strategy. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 98 2. 1. 3. Decision Point Document . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 102 2. 1. 4. Ghana’s Completion Point . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 104 2. 2. Donor Coordination under the Multi Donor Budgetary Support (MDBS) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .


Book
Sovereign defaults before international courts and tribunals
Author:
ISBN: 9780521196994 9780511974922 9781107684294 052119699X Year: 2011 Volume: 81 Publisher: Cambridge : Cambridge University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"International law on sovereign defaults is underdeveloped because States have largely refrained from adjudicating disputes arising out of public debt. The looming new wave of sovereign defaults is likely to shift dispute resolution away from national courts to international tribunals and transform the current regime for restructuring sovereign debt. Michael Waibel assesses how international tribunals balance creditor claims and sovereign capacity to pay across time. The history of adjudicating sovereign defaults internationally over the last 150 years offers a rich repository of experience for future cases: US state defaults, quasi-receiverships in the Dominican Republic and Ottoman Empire, the Venezuela Preferential Case, the Soviet repudiation in 1917, the League of Nations, the World War Foreign Debt Commission, Germany's 30-year restructuring after 1918 and ICSID arbitration on Argentina's default in 2001. The remarkable continuity in international practice and jurisprudence suggests avenues for building durable institutions capable of resolving future sovereign defaults"--

Listing 1 - 7 of 7
Sort by