Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Space: it's everywhere, all around, a given. It's abstract and yet not abstract at all, because it governs all human relations, shapes the way we understand our place on the planet, and orients us toward others (for better and for worse). How do theatre scholars understand space and place in performance? What tools do they use to theorize the political work space does on - and beyond - the stage? How can students use these tools to unpack the workings of space and place in the performances they see, the plays they study, and the experiences they have outside their classrooms? Theory for Theatre Studies: Space provides a comprehensive introduction to the 'spatial turn' in modern theatre and performance theory, exploring topics as diverse as embodied space, environmental performance politics and urban performance studies.
Theaters --- Space in literature. --- Décors de théâtre. --- Espace --- Stage-setting and scenery. --- Dans la littérature.
Choose an application
En tant qu'outil de la représentation, la scénographie exprime une vision du monde. Depuis l'origine grecque du théâtre occidental jusqu'au début du XXe siècle, les codes de représentation ont évolué, leurs significations sont soit perdues soit modifiées. Ce manuel offre une traversée chronologique de cet espace scénographique. ©Electre 2017 Le théâtre et le spectacle n’existent que dans le présent d’une rencontre entre deux groupes : celui des acteurs porteurs de la fiction et celui de l’assistance, du public, des spectateurs. Une fois la rencontre passée, il ne reste plus que des traces : un texte, des images, des souvenirs. La scénographie est l’une des traces les plus lisibles du présent de la rencontre.À travers l’analyse de nombreux textes, dessins, plans, enluminures, peintures et photographies, l’auteur nous propose une lecture emblématique, rhétorique ou allégorique des décors, de l’architecture et des scénographies, depuis l’Antiquité jusqu’au début du XXIe siècle. Ces traces du temps, où architecte, machiniste, décorateur ou peintre, bien que n’étant pas « scénographes » n’ont pas cessé de collaborer à la perpétuelle invention d’un lieu pour la représentation, sont aussi l’expression d’une vision du monde. Car le théâtre ou le spectacle qu’ils soient cérémonie religieuse, comme dans l’Antiquité grecque et au Moyen Âge ou divertissement comme à Rome, en Italie à la Renaissance ou aujourd’hui, sont l’expression d’une culture, d’une époque, d’une pensée.
Scénographie --- Décors de théâtre --- Histoire --- Theaters --- Stage-setting and scenery --- Designs and plans --- Scénographie --- Décors de théâtre --- Scene painting --- History
Choose an application
En tant qu'outil de la représentation, la scénographie exprime une vision du monde. Depuis l'origine grecque de notre théâtre occidental jusqu'au début du XXe siècle, les codes de représentation ont évolué, leurs significations sont ou perdues ou modifiées. La scénographie reste alors l'une des seules traces de la représentation théâtrale. Une traversée chronologique de cet espace scénographique.
Decors et mise en scene --- Scénographie --- Theaters --- Scene painting --- Theatre --- Scenographie --- Stage-setting and scenery --- History --- Histoire --- Théâtre --- Décors et mise en scène --- History. --- Scénographie --- Décors de théâtre --- Europe --- Décors de théâtre
Choose an application
Arts, European --- Theaters --- Motion pictures --- Art européen --- Collage --- Collage (art) --- Photomontage --- Décors de théâtre --- Montage (cinéma) --- Stage-setting and scenery --- Editing --- Art européen --- Décors de théâtre --- Montage (cinéma)
Choose an application
This book explores the critical field of theatre sound and the sonic phenomena of theatre. It draws together a wide range of related topics, including sound design and sonic sonographies, voice as a performance of sound, listening as auditory performance, and audience as resonance. It explores radical forms of sonic performance and our engagement in it, from the creation of sonic subjectivities to noise as a politics of sound. The introductory chapters trace the innate aurality of theatre and the history of sound effects and design, while also interrogating why the art of theatre sound was delayed and underrepresented in philosophy as well as theatre and performance theory. Subsequent chapters explore the emergence of aurally engaged theatre practice and focus on examples of contemporary sound in and as theatre, including theatre in the dark, headphone theatre and immersive theatre, amongst others, through theories of perception and philosophies of listening, vocality, sonority and noise.
Theaters --- Theater --- Sound effects. --- Production and direction [ --- Stage-setting and scenery. --- Théâtres --- Décors de théâtre. --- Effets sonores --- Art and theater --- Design, Theatrical --- Scenery (Stage) --- Scenography --- Setting (Stage) --- Stage guides --- Stage scenery --- Stage-setting --- Staging --- Theatrical scenery --- Theater in art --- Scene painting --- Sound effects in theaters --- Models --- Sound effects --- Electronic sound control --- Stage-setting and scenery --- Effets sonores. --- Theater. --- Theatre and Performance Studies. --- Dramatics --- Histrionics --- Professional theater --- Stage --- Theatre --- Performing arts --- Acting --- Actors --- Théâtres --- Décors de théâtre.
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|