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2019 (1)

2017 (2)

2011 (1)

1978 (1)

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Book
Theory for theatre studies : space
Author:
ISBN: 9781350006072 9781350006065 Year: 2019 Publisher: London, UK ; New York, NY : Methuen Drama,

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Abstract

Space: it's everywhere, all around, a given. It's abstract and yet not abstract at all, because it governs all human relations, shapes the way we understand our place on the planet, and orients us toward others (for better and for worse). How do theatre scholars understand space and place in performance? What tools do they use to theorize the political work space does on - and beyond - the stage? How can students use these tools to unpack the workings of space and place in the performances they see, the plays they study, and the experiences they have outside their classrooms? Theory for Theatre Studies: Space provides a comprehensive introduction to the 'spatial turn' in modern theatre and performance theory, exploring topics as diverse as embodied space, environmental performance politics and urban performance studies.


Book
Scénographies du théâtre occidental
Author:
ISBN: 9782200618810 2200618816 Year: 2017 Publisher: Malakoff (Hauts-de-Seine) : Armand Colin,

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Abstract

En tant qu'outil de la représentation, la scénographie exprime une vision du monde. Depuis l'origine grecque du théâtre occidental jusqu'au début du XXe siècle, les codes de représentation ont évolué, leurs significations sont soit perdues soit modifiées. Ce manuel offre une traversée chronologique de cet espace scénographique. ©Electre 2017 Le théâtre et le spectacle n’existent que dans le présent d’une rencontre entre deux groupes : celui des acteurs porteurs de la fiction et celui de l’assistance, du public, des spectateurs. Une fois la rencontre passée, il ne reste plus que des traces : un texte, des images, des souvenirs. La scénographie est l’une des traces les plus lisibles du présent de la rencontre.À travers l’analyse de nombreux textes, dessins, plans, enluminures, peintures et photographies, l’auteur nous propose une lecture emblématique, rhétorique ou allégorique des décors, de l’architecture et des scénographies, depuis l’Antiquité jusqu’au début du XXIe siècle. Ces traces du temps, où architecte, machiniste, décorateur ou peintre, bien que n’étant pas « scénographes » n’ont pas cessé de collaborer à la perpétuelle invention d’un lieu pour la représentation, sont aussi l’expression d’une vision du monde. Car le théâtre ou le spectacle qu’ils soient cérémonie religieuse, comme dans l’Antiquité grecque et au Moyen Âge ou divertissement comme à Rome, en Italie à la Renaissance ou aujourd’hui, sont l’expression d’une culture, d’une époque, d’une pensée.


Book
Scénographies du théâtre occidental
Author:
ISBN: 9782200274528 Year: 2011 Volume: *1 Publisher: Paris : Armand Colin,

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Abstract

En tant qu'outil de la représentation, la scénographie exprime une vision du monde. Depuis l'origine grecque de notre théâtre occidental jusqu'au début du XXe siècle, les codes de représentation ont évolué, leurs significations sont ou perdues ou modifiées. La scénographie reste alors l'une des seules traces de la représentation théâtrale. Une traversée chronologique de cet espace scénographique.


Book
Collage et montage au théâtre et dans les autres arts durant les années vingt
Authors: --- --- ---
Year: 1978 Publisher: Lausanne : La Cité-L'âge d'homme,

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Book
Theatre Aurality
Author:
ISBN: 9781137452320 1137452323 1137452331 Year: 2017 Publisher: London : Palgrave Macmillan UK : Imprint: Palgrave Macmillan,

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Abstract

This book explores the critical field of theatre sound and the sonic phenomena of theatre. It draws together a wide range of related topics, including sound design and sonic sonographies, voice as a performance of sound, listening as auditory performance, and audience as resonance. It explores radical forms of sonic performance and our engagement in it, from the creation of sonic subjectivities to noise as a politics of sound. The introductory chapters trace the innate aurality of theatre and the history of sound effects and design, while also interrogating why the art of theatre sound was delayed and underrepresented in philosophy as well as theatre and performance theory. Subsequent chapters explore the emergence of aurally engaged theatre practice and focus on examples of contemporary sound in and as theatre, including theatre in the dark, headphone theatre and immersive theatre, amongst others, through theories of perception and philosophies of listening, vocality, sonority and noise.

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