Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
This "what is" rather than "how to" volume proposes a theoretical framework for understanding dance leadership for dancers, leaders, and students of both domains, illustrated by portraits of leaders in action in India, South Africa, UK, US, Brazil and Canada. What is dance leadership? Who practices it, in what setting, and why? Through performance, choreography, teaching, writing, organizing and directing, the dance leaders portrayed herein instigate change and forward movement. Illustrating all that is unique about leading in dance, and by extension the other arts, readers can engage with such wide-ranging issues as: Does the practice of leading require followers? How does one individual?s dance movement act on others in a group? What does ?social engagement? mean for artists? Is the pursuit of art and culture a human right?
Dance. --- Dance in literature. --- Dancers. --- Leadership. --- Danse --- Danseurs --- Leadership --- Danse dans la littérature
Choose an application
Dance in literature --- Danse dans la littérature --- Valéry, Paul, --- Criticism and interpretation. --- Danse dans la littérature --- Valéry, Paul,
Choose an application
Dance and literary studies have traditionally been at odds : dancers and dance critics have understood academic analysis to be overly invested in the mind at the expense of body signification ; literary critics and theorists have seen dance studies as anti-theoretical, even anti-intellectual
Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- Literature --- Dance criticism. --- Dance --- Criticism. --- Dance in literature. --- Critique de danse --- Danse --- Critique --- Danse dans la littérature --- Philosophy. --- Philosophie --- Dance criticism --- Dance in literature --- Philosophy --- Danse dans la littérature --- Dance - Philosophy
Choose an application
Quand Vaslav Nijinski présente le Prélude à l'après-midi d'un faune au Théâtre du Châtelet, en 1912, il semble que le rêve de Mallarmé se réalise. Ce rêve ? Porter à la scène L'Après-midi d'un faune, initialement conçu pour elle ; redonner au spectacle la force d'un rite et installer un site qui ait l'autonomie d'un temple. Avec les Ballets russes, la correspondance entre les arts aurait trouvé sa formule exacte par-delà le programme wagnérien. Mais si du poète au chorégraphe, en passant par Debussy, un régime s'inaugure où chaque pratique dialoguera avec une autre sans soumission, les discours qui s'efforcent de comprendre ce déplacement épistémologique, eux, hésitent et se croisent. Et encore aujourd'hui. Ce livre examine comment le poète et le danseur ont été mis en relation afin de rappeler la complexité d'un faune, emblème de la modernité, des traités de danse auxméthodes de notation du mouvement, des discours anthropologiques et philosophiques au poème de Mallarmé, en passant par ses articles sur le ballet.
Dance --- Dance in literature --- Danse --- Danse dans la littérature --- Philosophy --- Philosophie --- Nijinsky, Waslaw, --- Mallarmé, Stéphane, --- Debussy, Claude, --- L'après-midi d'un faune --- Danse dans la littérature --- Mallarmé, Stéphane, --- L'après-midi d'un faune
Choose an application
Dance in literature. --- Danse dans la littérature --- Quignard, Pascal --- Criticism and interpretation. --- Literature and dance --- Criticism and interpretation --- Knowledge --- Dance --- Literature and dance. --- Dance. --- Danse dans la littérature --- Quignard, Pascal - Criticism and interpretation --- Quignard, Pascal - Knowledge - Dance
Choose an application
Space and time in literature. --- Narration (Rhetoric) --- Dance in literature. --- Fiction --- Metaphor. --- Espace et temps dans la littérature --- Narration --- Danse dans la littérature --- Roman --- Métaphore --- Technique. --- Technique --- Lawrence, D. H.
Choose an application
Comparative literature --- Thematology --- anno 1800-1899 --- Dancers in literature --- Dancing in literature --- Danse dans la littérature --- Dansen in de literatuur --- Dansers in de literatuur --- Danseurs dans la littérature --- French literature --- Dance in literature --- Decadence (Literary movement) --- Littérature française --- Danseuses dans la littérature --- Décadentisme --- Themes, motives --- Thèmes, motifs --- Littérature française --- Danse dans la littérature --- Danseuses dans la littérature --- Décadentisme --- Thèmes, motifs --- France --- 19th century --- History and criticism --- Themes, motives.
Choose an application
Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- German literature --- anno 1900-1999 --- Modern dance --- Choreography --- Modernism (Literature) --- Popular culture --- Dance in literature --- Danse moderne --- Chorégraphie --- Modernisme (Littérature) --- Culture populaire --- Danse dans la littérature --- History --- Histoire --- Chorégraphie --- Modernisme (Littérature) --- Danse dans la littérature --- History. --- Modern dance - Germany - History - 20th century --- Choreography - Germany - History - 20th century --- Modernism (Literature) - Germany - History - 20th century --- Popular culture - Germany - History - 20th century --- Dance in literature - History - 20th century
Choose an application
La danse a inspiré la littérature, et la littérature a inspiré la danse. Mais comment fonctionne exactement l'articulation entre les deux, et quelles sont les conséquences de leur réciprocité ? Cet ouvrage analyse ce lien depuis la Renaissance jusqu'à l'époque moderne, de d'Aubigné à Francis Ponge, de la danse macabre à la théorie de Laban. La relation entre danse et littérature est variable : parfois elle se fonde sur un principe esthétique, parfois sur un principe thématique, ou bien sociologique. Quelque soit la nature de ce rapport, ce livre démontre qu'il est durable et riche de sens. Les moyens d'expression de la danse et de la littérature sont radicalement différents, aussi éloignés les uns des autres que l'on puisse imaginer. Entre l'abstraction du langage et la matérialité du corps, le fossé paraît infranchissable. Ceci n'est qu'apparence. Mots et mouvements se complètent, les uns aidant à la compréhension des autres. Ce livre relate le désir à travers les siècles d'explorer cette inspiration mutuelle.
Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- Literature --- France --- Dance in literature. --- French literature --- Dance --- Danse dans la littérature --- Littérature --- Littérature française --- Danse --- History and criticism. --- Themes, motives. --- History. --- Histoire et critique --- Thèmes, motifs --- Histoire --- History and criticism --- Congresses --- Dance in literature --- History --- Belles-lettres --- Western literature (Western countries) --- World literature --- Philology --- Authors --- Authorship --- Dances --- Dancing --- Amusements --- Performing arts --- Balls (Parties) --- Eurythmics --- Dancing in literature
Choose an application
English literature --- Dance in literature. --- American poetry --- Modernism (Literature) --- Modern dance --- Dance --- Littérature anglaise --- Danse dans la littérature --- Poésie américaine --- Modernisme (Littérature) --- Danse moderne --- Danse --- History and criticism. --- History --- Histoire et critique --- Histoire --- Yeats, W. B. --- Eliot, T. S. --- Lawrence, D. H. --- Williams, William Carlos, --- Knowledge --- Dance. --- 82:7 --- -Dance --- -Dance in literature --- -Modern dance --- -Modernism (Literature) --- -Interpretive dancing --- Modern dancing --- British literature --- Inklings (Group of writers) --- Nonsense Club (Group of writers) --- Order of the Fancy (Group of writers) --- Dancing in literature --- Dances --- Dancing --- Amusements --- Performing arts --- Balls (Parties) --- Eurythmics --- American literature --- Literatuur en kunst --- History and criticism --- -History and criticism --- -Eliot, T. S. --- -Lawrence, D. H. --- -Williams, William Carlos --- -Yeats, W. B. --- -Knowledge --- -Literatuur en kunst --- 82:7 Literatuur en kunst --- -Dancing in literature --- Interpretive dancing --- Littérature anglaise --- Danse dans la littérature --- Poésie américaine --- Modernisme (Littérature) --- Dance in literature --- D. E. D. I., --- Daemon Est Deus Inversus, --- Ganconagh, --- I., D. E. D., --- Ĭeĭts, U. B. --- Ĭeĭts, Uilʹi︠a︡m Batler, --- Weilian Batele Yezhi, --- Yeats, William Butler, --- Yeṭs, Ṿilyam Baṭler, --- יטס, יטלאם בטלר --- ייטס, ויליאם בטלר, --- 威廉,巴特勒,叶芝, --- וויליאמס, וויליאם קרלוס, --- ויליאמס, ויליאם קרלוס, --- Davison, Lawrence H. --- Lawrence, David Herbert, --- Lorensŭ, --- Lorensŭ, D. H., --- Lourens, D. G., --- Lorenss, D. H., --- Lorens, Deĭvid Gerbert, --- Lārensu, Ḍi. Ec., --- Lourens, Dėvid Gerbert, --- לאורנס, ד. ה. --- לאורענס --- לורנס, ד״ה --- לורנס, ד.ה., --- לורנס, ד.ה..., --- Ai-lüeh-tʻe, --- Eliot, Thomas Stearns, --- Īliyūt, T. S., --- Elliŏtʻŭ, --- Eliot, Thōmas S., --- Eliot, Th. S., --- Eliot, Thomas Stern, --- Elyoṭ, T. S., --- Ėliot, Tomas Stirns, --- אליוט ט.ס --- אליוט, ת. ס. --- Eliot, Thomas Stearns --- Ṿiliʼams, Ṿiliʼam Ḳarlos, --- Йейтс, У. Б. --- Йейтс, Уильям Батлер, --- Yeats, William Butler --- Lawrence, David Herbert --- Lorensŭ --- Lorensŭ, D. H. --- Lourens, D. G. --- Lorenss, D. H. --- Lorens, Deĭvid Gerbert --- Lārensu, Ḍi. Ec. --- Lourens, Dėvid Gerbert --- Lawrence, D.H.
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|