Listing 1 - 10 of 58 << page
of 6
>>
Sort by
Changing the essence: the art of creating and leading fundamental change in organizations
Authors: ---
ISBN: 1555424120 Year: 1992 Volume: vol *3 vol *4 vol *2 Publisher: San Francisco, Calif. Jossey-Bass


Book
The unwritten rules of the game : master them, shatter them, and break through the barriers to organizational change
Author:
ISBN: 0070570752 9780070570757 Year: 1994 Publisher: New York, N.Y. McGraw-Hill, Inc.

Beyond certainty: the changing worlds of organizations
Author:
ISBN: 0875846718 9780875846712 Year: 1996 Publisher: Boston, Mass. Harvard Business School Press


Book
An experiential approach to organization development
Authors: ---
ISBN: 0132973596 0132968231 Year: 1992 Publisher: Englewood Cliffs, N.J. Prentice Hall

Sharing knowledge : the why and how of organizational change
Authors: ---
ISBN: 1403938016 Year: 2004

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Steering change is a major issue for managers today. But how do we develop the ability to control it, and not just become a spectator to it? Following on from the success of his previous books, 'The Customer's Victory' and 'The Chemistry of Change', Francois Dupuy further develops his theories about the relationship between sharing knowledge and managing change. With a strong pedagogical format, new case studies and a helpful glossary, this is an invaluable guide both for managers having to deal with change implementation and for students and researchers of change management.


Book
Du produit vers le service : stratégies d'évolution de l'entreprise industrielle vers les activités de service
Authors: ---
ISBN: 9782804163136 Year: 2011 Volume: *7 Publisher: Bruxelles : De Boeck,


Book
Een gevoel van urgentie! : hoe krijg je mensen in beweging om succesvol te veranderen?
Author:
ISBN: 9789047001041 Year: 2008 Volume: *73 Publisher: Amsterdam Business Contact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Veranderen is het moeilijkste wat er is. Voor bedrijven, voor organisaties en voor ieder van ons. Zelfgenoegzaamheid, zekerheid, angst en bezorgdheid zijn de natuurlijke vijanden van verandering. Organisaties hebben lang kunnen overleven zonder in beweging te komen, maar die tijd is voorbij.De snelheid van de veranderingen in de wereld en de toenemende concurrentie maken veranderingen steeds urgenter.In dit boek bouwt John Kotter, expert op het gebied van veranderingsmanagement, voort op zijn 8 stappenplan voor organisatieverandering, waarbij hij de nadruk legt op het creëren van een gevoel van urgentie bij managers en medewerkers. Hij geeft daarbij een viertal tactieken aan waarmee gewerkt kan worden:1. breng de buitenwereld naar binnen2. gebruik een crisis3. handel elke dag vanuit urgentie4. communiceer met mensen die veranderingen actief tegenhoudenKotter benadrukt dat zowel hoofd als hart betrokken moet worden om mensen aan te zetten tot verandering. In dit boek worden duidelijke handvatten gegeven hoe managers dit kunnen bereiken. Een praktische gids, toegankelijk geschreven, vol anekdotes en cases.bron: https://www.bol.com/nl/nl/p/business-bibliotheek-een-gevoel-van-urgentie/1001004006012782/


Book
Management van organisaties : een caleidoscopische blik
Author:
ISBN: 9789033470516 Year: 2008 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit basiswerk wil het management van organisaties zo genuanceerd en gevarieerd mogelijk in beeld brengen. Het besteedt veel aandacht aan de bredere positionering van management binnen de veelheid aan kennisdomeinen en wetenschappelijke vakgebieden. Is management een onderdeel van economie? Wat is het verband tussen management en sociologie of psychologie? Waarom moeten managers beschikken over wiskundige inzichten? Heel wat managementhandboeken geven een vrij eenzijdig en weinig genuanceerd beeld van hoe organisaties gemanaged 'moeten' worden, en bieden enkel succesformules en instant recepturen. In feite bestaan er verschillende alternatieve benaderingswijzen die vaak afkomstig zijn uit verschillende vakgebieden waarop de managementwetenschap steunt. Dit boek wenst dan ook een genuanceerde of caleidoscopische blik aan te reiken op de managementwetenschap. In het eerste deel worden de begrippen organisatie, management en de positionering ten opzichte van andere vakgebieden geduid. Een tweede deel behandelt de kern van het managementgebeuren of de zogenaamde managementcyclus (i.e. plannen, organiseren, leiding geven en controleren). In een derde deel wordt er ten slotte stilgestaan bij de verschillende generalistische en specialistische deeldomeinen binnen management. (Bron: covertekst)

Listing 1 - 10 of 58 << page
of 6
>>
Sort by