Narrow your search

Library

ULB (3)

KU Leuven (2)

UGent (2)

AP (1)

KDG (1)

UAntwerpen (1)

UCLouvain (1)

ULiège (1)


Resource type

book (5)


Language

English (4)

French (1)


Year
From To Submit

2020 (2)

2015 (1)

2013 (1)

2007 (1)

Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Book
A pedagogy of equality in a time of unrest : strategies for an ambiguous future
Author:
ISBN: 9780815347316 0815347316 Year: 2020 Publisher: London : Routledege,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Academic freedom, institutional autonomy and the future of democracy
Authors: --- ---
ISBN: 9789287190185 Year: 2020 Publisher: Strasbourg : Conseil de l'Europe,


Book
Educating for democratic consciousness : counter-hegemonic possibilities
Authors: ---
ISBN: 9781433117107 9781433117114 1453909176 Year: 2013 Publisher: New York : Peter Lang,


Book
Islam et démocratie dans l'enseignement en Jordanie
Author:
ISBN: 9782845869196 Year: 2007 Publisher: Paris : Karthala,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Depuis le début des années soixante, le Royaume hachémite a généralisé l'enseignement gratuit et imposé un manuel scolaire unique dans les établissements publics et privés. Il a ainsi adopté un objectif poursuivi par tous les États de la région (Liban mis à part), celui de socialiser politiquement et culturellement les jeunes générations. Comment le système scolaire de la Jordanie, pays où l'islam est la religion dominante, contribue-t-il à transmettre une éducation favorable à la démocratie ? Sous quelles formes, les contenus scolaires favorisent-ils le développement auprès des jeunes d'une culture ouverte et pluraliste ? C'est à ces questions que répond l'enquête de Marlène Nasr dont l'investigation a porté sur les manuels scolaires et les textes officiels sur l'éducation et s'est prolongée par de nombreux entretiens avec des responsables politiques, des fonctionnaires et des enseignants. Son ouvrage présente un intérêt qui va bien au-delà du cas de la Jordanie. Il aura valeur de méthode pour d'autres pays arabes.


Book
The political classroom : evidence and ethics in democratic education
Authors: ---
ISBN: 9780415880985 9780415880992 9781315738871 9781317575016 9781317575023 9781317575030 1315738872 0415880998 041588098X Year: 2015 Publisher: New York (N.Y.): Routledge,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"never been agreement on what types of skills, dispositions, and knowledge ought to be taught, nor even agreement on how they should be taught. Grounded in thick empirical description and rich in ethical debate, The Political Classroom is the first book to focus on how democratic education is actually taught in real schools with real teachers and students. Based on one of the largest, mixed-methods studies of civic education ever undertaken, award-winning author Diana Hess and Paula McAvoy provide a systemic analysis of various approaches to teaching young people about democracy and democratic participation that exist in high schools throughout United States. By bringing the tools of social science and philosophy into conversation, this book engages readers in an examination of some persisting, important, and challenging dilemmas that are inherent in the process of educating young people to actively participate in political and civil society. Both clear and thoughtful in their presentation, Hess and McAvoy promote a coherent plan for improving the quality of classroom-based democratic education"--

Listing 1 - 5 of 5
Sort by