Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Broddelen wordt als spraakstoornis gemakkelijk verward met stotteren: de spreker formuleert slordig en is vaak slecht te verstaan. Hijzelf én de luisteraar zien de storend vaak voorkomende versprekingen meestal slechts als slordigheden. Een tijdige en adequate behandeling van de stoornis kan veel moeilijkheden voorkomen. Broddelen is het enige handboek dat diep ingaat op dit onderbelichte onderwerp. Het boek verwerkt de resultaten van wetenschappelijk onderzoek tot concrete behandelmethodes.De auteurs bespreken de theoretische achtergronden, symptomen, diagnostiek, therapie en behandelplannen en bieden veel beproefde oefeningen. Objectieve, structurele analyses van niet-vloeiende momenten en uitspraakfouten zetten de specifieke symptomen van broddelen helder neer. Het onderscheid met stotteren wordt, vanuit de onderliggende neurocognitieve processen, heel duidelijk. Broddelen geeft gedetailleerde, goed gemotiveerde en aan de praktijk getoetste handreikingen, geïllustreerd met videofragmenten en andere materialen via de interactieve website.https://www.standaardboekhandel.be/p/broddelen-9789046904138
Spraakstoornissen --- Kinderen --- Broddelen --- Spreekvloeiendheidsstoornissen --- Taalstoornissen --- #KVHB:Broddelen --- broddelen --- logopedie --- Cursus bachelor in de Logopedie en de Audiologie --- Spraakstoornis --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Spreekvloeiendheidsstoornis --- Bachelor in de logopedie en de audiologie
Choose an application
Mini-KIDS. Stottertherapie bij jonge stotterende kinderen biedt een praktische werkwijze en een bruikbare leidraad aan om op een directe manier te werken met jonge kinderen die stotteren.Dit handboek is gebaseerd op het therapieconcept voor directe stottertherapie bij jonge kinderen (Mini-KIDS). Dr. Phil. Patricia Sandrieser en Peter Schneider omschreven reeds in verschillende drukoplages het therapieconcept KIDS en Mini-KIDS (Sandrieser, P., Schneider, P. (2015), Stottern in Kindesalter. Thieme Verlag, Stuttgart, New York). Het handboek kan als basis dienen om therapeuten op te leiden, te begeleiden en om op termijn de effecten voor dit therapieconcept te meten. De assessmentfase en indicaties voor deze aanpak worden beschreven en gedocumenteerd, de werkwijze voor therapie wordt onderbouwd en uitgelegd en de mogelijke therapiematerialen worden voorgesteld. Videofragmenten, spelmateriaal en evaluatieformulieren zijn beschikbaar als downloads bij dit boek.
logopedie --- stotteren --- stottertherapie --- Stotteren --- Stottertherapie --- Stotterende kinderen --- Kinderen --- Cursus bachelor in de Logopedie --- Cursus bachelor in de Logopedie en de Audiologie --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Bachelor in de logopedie en de audiologie --- Bachelor in de logopedie
Choose an application
Een goede articulatie is belangrijk, zowel in het beroepsleven als privé. Net zoals je houding en je stem, bepaalt je uitspraak mee hoe je door je omgeving wordt gepercipieerd. Voor sommigen betekent dat het perfectioneren van de uitspraak, anderen hebben behoefte aan correctie van een aantal klanken of moeten zelfs bepaalde klanken van de Nederlandse taal nog aanleren. Daarnaastword je als logopedist/spraaktherapeut dagelijks geconfronteerd met kinderen die tijdens hun spraakontwikkeling bepaalde klanken verkeerd of niet uitspreken, of met patiënten die om medische redenen problemen hebben met uitspraak.Dit oefenboek is een hulpmiddel bij het inoefenen, bijschaven of verbeteren van de uitspraak van consonanten. In deel 1 komen alle medeklinkers aan bod, in alle posities en op alle niveaus. Per medeklinker worden de meest voorkomende fouten en hun oorzaak besproken. Deel 2 bevat oefeningen voor medeklinkerverbindingen op woord- en zinsniveau. Ten slotte komen ook discriminatieoefeningen aan bod voor klanken die vaak met elkaar worden verward.(https://www.acco.be/nl-be/items/9789463799263/Leren-articuleren)
Uitspraak --- Articulatiestoornissen --- logopedie --- articuleren --- spraaktherapie --- articulatie --- Cursus bachelor in de Logopedie en de Audiologie --- Articulatiestoornis --- Nederlands --- Oefening --- Bachelor in de logopedie en de audiologie --- Adult education. Lifelong learning --- Phonetics --- Dutch language
Choose an application
De taalontwikkeling van het kind beschrijft de verschillende fases in het taalverwervingsproces van kinderen, vanaf de geboorte tot de leeftijd van 8 jaar. Het boek laat zien hoe het verloop is van de taalvordering van kinderen in het algemeen, ongeacht de taal, maar ook hoe het er specifiek in het Nederlands aan toe gaat. Daarnaast bevat het boek een uitgebreid hoofdstuk over meertalige ontwikkeling en een gedetailleerd hoofdstuk over taalontwikkelingsproblematiek. De vele illustraties en casussen maken De taalontwikkeling van het kind toegankelijk en praktisch toepasbaar. Linguïstische en psychologische voorkennis zijn bovendien niet vereist om het boek te kunnen gebruiken. Deze vernieuwde, derde editie van De taalontwikkeling van het kind is gebaseerd op de nieuwste wetenschappelijke inzichten op het vlak van taalontwikkeling. Zo is er in deze editie meer aandacht voor prenatale ontwikkeling en meertalige ontwikkeling. Ook nieuwe onderzoekstechnieken komen in deze editie aan bod.https://www.standaardboekhandel.be/p/de-taalontwikkeling-van-het-kind-9789001753900
Developmental psychology --- Initial didactic situation --- Psycholinguistics --- kindertaal --- ontwikkelingspsychologie --- taalverwerving --- psycholinguïstiek --- Kindertaal --- Taalontwikkeling --- Taalproblemen --- Taalverwerving --- Meertalige ontwikkeling --- Cursus bachelor in de Logopedie en de Audiologie --- taalopvoeding --- Bachelor in de logopedie en de audiologie --- logopedie --- Logopedie
Choose an application
Dit oefenboek is bedoeld voor het inoefenen, bijschaven of verbeteren van de uitspraak van vocalen en diftongen in de Nederlandse taal. In deel 1 komen alle klinkers aan bod, gegroepeerd volgens paren van korte-lange klinker. Per klinker worden de meestvoorkomende fouten kort besproken en worden oefeningen aangeboden in alle posities van de klank in woorden en zinnen. Deze worden gevolgd door gemengde oefeningen en discriminatie tussen de korte en lange klinker van eenzelfde paar. Deel 2 gaat over de tweeklanken, met soortgelijke oefeningen op alle niveaus. Deel 3 ten slotte bevat een verscheidenheid aan wisselrijtjes met gemengde oefeningen, discriminatie- en contrastoefeningen en klinkerclusters, voor de verfijning van de uitspraak en de vlotheid van de articulatie.
Cursus bachelor in de Logopedie en de Audiologie --- Articulatie --- Klinker --- Diftong --- logopedie --- articulatie --- spraaktherapie --- Bachelor in de logopedie en de audiologie --- Adult education. Lifelong learning --- Phonetics --- Dutch language --- Speech therapy
Choose an application
Spel voor leerlingen uit de basisschool rond de vakken: Nederlands (taalbeschouwing en lezen), schrift, wiskunde, wereldoriëntatie (ruimte, tijd, natuur, verkeer en mobiliteit) en Frans.
Cursus bachelor in de Logopedie en de Audiologie --- Wetgeving --- Administratieve organisatie --- Basisonderwijs --- educatief --- kennis --- natuur --- quiz --- taal --- taalspellen --- verkeersregels --- wiskunde --- 475 --- Nederlands --- basisonderwijs --- didactiek --- educatieve spellen --- muzikale opvoeding --- spelmaterialen --- wereldoriëntatie --- Bordspelen --- Frans --- Lager onderwijs --- Lezen --- Schrift --- Taalbeschouwing --- Verkeer --- Wereldoriëntatie --- Wiskunde --- 474.53 --- Didactiek --- Spelend leren --- Basisonderwijs ; didactiek --- didactiek basisonderwijs - instrumentele en culturele vaardigheden --- Speelleermiddelen --- Games
Choose an application
Kinderen met taalontwikkelingsstoornissen krijgen al decennia lang veel wetenschappelijke aandacht. De behandeling van taalgestoorde kinderen door logopedisten gebeurde echter veelal intuïtief. Pas de laatste jaren is er meer wetenschappelijke belangstelling voor ontstaan.*Taaltherapie voor kinderen met taalontwikkelingsstoornissen* sluit daarop aan en biedt handvatten voor het geven van *evidence based* taaltherapie. Deze uitgave bestaat uit een boek en een cd-rom. De cd-rom bevat onder meer het computerprogramma 'Behandeldoelen taalontwikkelingsstoornissen'. Dit maakt het de logopedist makkelijk om de behandeldoelen voor taaltherapie te bepalen en om deze vervolgens uit te werken tot een behandelplan voor elk individueel kind. Het programma is toegespitst op drie soorten doelen: taaldoelen, doelen voor communicatie en participatie, en doelen in relatie met onderliggende stoornissen. In het boek licht de auteur het gebruik van het computerprogramma toe en legt zij een theoretische verantwoording af voor de behandeldoelen die daarin gebruikt worden. In het laatste deel van het boek worden behandelsuggesties gegeven voor kinderen met een taalniveau van 0 tot 6 jaar. Op de cd-rom zijn deze uitwerkt in de vorm van concrete thema's, scripts met afbeeldingen en liedjes, woordenlijsten, en een stappenplan voor taaltherapie met prentenboeken. Taaltherapie voor kinderen met taalontwikkelingsstoornissen stelt ervaren logopedisten en logopediestudenten in staat om op een eenvoudige manier een goed gefundeerd behandelplan te ontwikkelen. Deze uitgave bestaat uit een boek en een cd-rom. De cd-rom bevat onder meer het computerprogramma 'Behandeldoelen taalontwikkelingsstoornissen'. Dit maakt het de logopedist makkelijk om de behandeldoelen voor taaltherapie te bepalen en om deze vervolgens uit te werken tot een behandelplan voor elk individueel kind. Het programma is toegespitst op drie soorten doelen: taaldoelen, doelen voor communicatie en participatie, en doelen in relatie met onderliggende stoornissen. In het boek licht de auteur het gebruik van het computerprogramma toe en legt zij een theoretische verantwoording af voor de behandeldoelen die daarin gebruikt worden. In het laatste deel van het boek worden behandelsuggesties gegeven voor kinderen met een taalniveau van 0 tot 6 jaar. Op de cd-rom zijn deze uitwerkt in de vorm van concrete thema's, scripts met afbeeldingen en liedjes, woordenlijsten, en een stappenplan voor taaltherapie met prentenboeken.
Taalstoornissen ; kinderen. --- kleuters --- taalverwerving --- Orthopedagogics --- Kindergarten --- peuters --- taalstoornissen --- #KVHB:Taaltherapie --- #KVHB:Taalstoornissen; kinderen --- taalontwikkelingsstoornissen --- taaltherapie --- Contains audio-visual material --- Taalontwikkeling --- Taalproblemen --- 463.4 --- Spraak- en taalgebrekkigen --- Kinderen --- Spraakproblemen --- Taaltherapie --- Linguïstiek --- Taalvaardigheid --- Taalverwerving --- Taalontwikkelingsstoornissen --- Cursus bachelor in de Logopedie --- ontwikkelingsstoornissen --- 803.3 --- taalontwikkelingsstoornissen (ler) --- taaltraining (ler) --- Cursus bachelor in de Logopedie en de Audiologie --- Kind --- Taalprobleem --- Spraakprobleem --- Taal --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Therapie --- Taalontwikkelingsstoornis --- Bachelor in de logopedie en de audiologie
Choose an application
De regels en principes van de grammatica zijn onmisbaar om correcte en logische zinnen te bouwen. Aan de hand van overzichtelijke uitleg en vele voorbeelden leren de auteurs je alles over woordsoorten en zinsdelen, en na elk onderdeel kun je je opgefriste kennis testen. Zo heb je binnen de kortste keren de grammatica weer helemaal onder de knie.https://www.lannoo.be/nl/fris-je-grammatica-op
Didactics of languages --- Grammar --- Dutch language --- Cursus bachelor in de Journalistiek --- Cursus bachelor in het Communicatiemanagement --- Cursus bachelor in de Audiologie --- Grammatica --- Nederlands --- grammatica --- PXL-Education 2020 --- Nederlands taalgebruik --- spelling --- Taalvaardigheid --- Woordleer --- Zinsleer --- Schriftelijke communicatie --- Geschreven taal --- Schriftelijke taalvaardigheid --- Zinsbouw --- Cursus bachelor in de Logopedie en de Audiologie --- Lexicologie --- Oefening --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Nederlandse spraakkunst --- 499.4 --- Bachelor in de journalistiek --- Bachelor in het communicatiemanagement --- Bachelor in de logopedie en de audiologie --- Zinsleer (taalkunde) --- spraakkunst --- 804 --- 800
Choose an application
Klink klaar is de eerste praktische uitspraak- en intonatiegids voor het Nederlands. Onmisbaar voor al wie welbegrepen door het leven wil gaan en zeker voor wie ?werkt? met zijn stem: radio- en televisiemedewerkers, acteurs, leraren, logopedisten, politici, advocaten en publieke sprekers zullen deze gids niet meer kunnen missen.Deze vernieuwde editie is volledig herwerkt en goed aangedikt. Met meer oefeningen voor de precieze kaakval, het trefzekere lippenwerk, een veerkrachtige articulatie en een slimme intonatie. De vele ?tips & tricks? zorgen voor de perfecte presentatie. Bovendien gidsen frisse stemmen je op de nieuwe websites www.klinkklaar.be en www.klinkklaaronline.be door de vele nieuwe oefeningen. Zeg de woorden en zinnen na en krijg meer controle over je stem, uitspraak en intonatie. Iedereen kan het leren!Bernadette Timmermans (Lint), doctor in de medische wetenschappen en logopediste, doceert stem- en spraakvaardigheid aan het Rits en het departement Toegepaste Taalkunde (Erasmushogeschool Brussel). Zij is eveneens verbonden aan de lerarenopleiding van de VUB en is vorser aan de Universiteit Antwerpen. Ze werkt voor verschillende mediahuizen waaronder de VRT en VTM.Bron: https://www.davidsfonds.be/boekenwinkel/edition/detail.phtml?id=3162
Taalvaardigheid --- Linguïstiek --- Taalkunde --- Taalverwerving --- Uitspraak --- Nederlands --- Logopedie --- Cursus bachelor in de Journalistiek --- Cursus bachelor in de Logopedie --- Phonetics --- Speech Sounds --- Sound, Speech --- Sounds, Speech --- Speech Sound --- Belgium --- Cursus bachelor in de Logopedie en de Audiologie --- Frans --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Oefening --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Psycholinguistics --- Dutch language --- Bachelor in de logopedie en de audiologie --- Bachelor in de journalistiek --- Lager onderwijs --- Nederlandse uitspraak --- #KVHA:Uitspraak; Nederlands --- #KVHA:Intonatie --- #KVHA:Fonetiek --- Intonation --- Intonation. --- Pronunciation --- Pronunciation. --- Néerlandais (Langue) --- Prononciation --- Intonatie --- * 841 --- taalbeheersing --- Nederlands - uitspraak
Choose an application
eenheid 1 : clubs - eenheid 2 : het weer - eenheid 3 : culturen - eenheid 4 : onvrede - eenheid 5 : fantasieverhalen - eenheid 6 : binnen een groep - eenheid 7 : kunst en handwerk - eenheid 8 : riddertijd - eenheid 9 : ontdekkingstochten - eenheid 10 : media
Cursus bachelor in de Logopedie en de Audiologie --- Nederlands --- Lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- Club --- Weer --- Cultuur --- Fantastische literatuur --- Kunst --- Handwerk --- Geschiedenis --- Ridder --- Ontdekkingsreis --- Media --- 371.67 --- 373.3 --- #BSCH: vak: Nederlands --- schoolboeken --- 475.2 --- 475.2 ) * NEDERLANDSE TAAL - O.N --- Handboek/cursus --- Nederlands ; basisonderwijs --- moedertaal: handboek lagere school --- Moedertaal: handboek lagere school: spreken en luisteren --- Nederlands: handboek lagere school: spreken en luisteren --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- Schoolbooks - Didactic material --- Fantasy
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|