Narrow your search

Library

UGent (1)


Resource type

dissertation (1)


Language

English (1)


Year
From To Submit

2012 (1)

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Dissertation
A comparative study of traditional and communicative exercises in English language course books used in secondary education (ASO,TSO,BSO) in Belgium (Flanders)
Authors: --- ---
Year: 2012 Publisher: Gent : s.n.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Doelstelling: Nagaan in welke mate de oefeningen in handboeken Engels verschillend zijn (meer of minder communicatief) in de verschillende onderwijsniveaus (ASO,TSO,BSO). Middelen of methode: Voor elk onderwijsniveau zal één handboek bestuudeerd worden. Elke oefening wordt in een categorie ondergebracht (structureel/grammatica, pre-communicatief of communicatief).Het aantal oefeningen zal per categorie opgeteld worden en op basis van die som zal beslist worden of het boek eerder een structurele of eerder een communicatieve visie op taalverwerving reflecteert. Resultaten: In totaal zijn 23,38% van de oefeningen uit de hanboeken communicatief of pre-communicatief. Bij Spark 2 (ASO) zijn dat er 26,97%, bij Contact-T3 (TSO) 26,53% en bij Backbone 2 (BSO) 17,30%. Dit betekent dat de hypothese voorgesteld in de thesis niet klopt. Daarin werd namelijk verondersteld dat in handboeken voor TSO en BSO meer communicatieve oefeningen zouden zijn opgenomen dan in handboeken voor ASO.

Listing 1 - 1 of 1
Sort by