Listing 1 - 10 of 67 << page
of 7
>>
Sort by

Book
Literary CLIL: Room for Two : Literature in the Bilingual Classroom
Authors: ---
ISBN: 9783944487670 Year: 2019 Publisher: Herne, Westf : Schäfer, Gabriele,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Regards croisés sur EMILE, CLIL et l'Intercompréhension intégrée
Author:
ISBN: 9782374960340 237496034X Year: 2017 Publisher: Reims : Épure, Éditions et presses universitaires de Reims,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Fremdsprachlich sachfachliches Begriffswissen und "embodiment" : eine "mixed methods"-Untersuchung im CLIL-Unterricht der Grundschule
Authors: ---
ISBN: 9783832552176 Year: 2021 Publisher: Berlin : Logos Verlag,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
CLIL activities : a resource for subjects and language teachers : cd-rom
Authors: --- ---
ISBN: 9780521149846 Year: 2015 Publisher: Cambridge Cambridge University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Object
Getting comfortable with CLIL : 4/4 : an introductory workshop on Content and Language Integrated Learning : usb-stick
Authors: --- ---
Year: 2016 Publisher: Gent Arteveldehogeschool Campus Kattenberg

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Content and Language Integrated Learning in Flanders and the Netherlands: A comparative study
Authors: ---
Year: 2008 Publisher: Gent : s.n.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Doelstelling: Deze masterproef omvat een vergelijkend onderzoek naar het beleid en de realisering van ‘meertalig onderwijs' (Content and Language Integrated Learning - CLIL) in Vlaanderen en Nederland. Naast een algemene inleiding op CLIL wordt de status en organisatie van CLIL voor beide gebieden besproken. Vervolgens zetten we de voornaamste verschillen op een rij en analyseren we de mogelijke oorzaken van die verschillen. Middelen of methode: De algemene inleiding geeft meer informatie over het concept Content and Language IntegratedLearning, aangevuld met een historische schets, analyse van de terminologie, enz. De hoofdstukken over de organisatie en status van CLIL voorziening bestaan uit twee delen: de situatie in Vlaanderen en die in Nederland werden apart beschreven. Aan de hand van de resultaten trachten we de verschillen in het CLIL-aanbod in Vlaanderen en Nederland te verklaren. Resultaten: Uit het onderzoek blijkt dat er zich een brede kloof aandient tussen het CLIL-aanbod in Vlaanderen en Nederland. Content and Language Integrated Learning wordt in Nederland al officieel aangeboden in het secundair onderwijs, terwijl Vlaanderen pas in 2007 met één enkel proefproject van start is gegaan. Ook op primair onderwijsniveau zijn er verschillen. In Vlaanderen wordt CLIL enkel aangeboden in scholen die deelnemen aan het Brusselse STIMOB-project. In Nederland is CLIL evenmin officieel geïntroduceerd in het primair onderwijs en wordt het aangeboden via projecten, zoals bijvoorbeeld het EarlyBird project in Rotterdam.Toch is er één grote uitzondering en die geldt voor de provincie Friesland. In Friesland is CLIL een officieelonderdeel van het lager onderwijs omdat er tweetalig Nederlands-Fries onderwijs wordt georganiseerd. Bovendien wordt er geëxperimenteerd met drietalig onderwijs. Dit houdt in dat er op de Friese schoolbanken zowel in het Nederlands, als het Fries en het Engels wordt lesgegeven. Op secundair onderwijsniveau is er echter geen verschil tussen Friesland en de rest van Nederland.


Book
Vreemde talen in het basisonderwijs : een activerende didactiek voor Engels en MVT
Author:
ISBN: 9789046907955 Year: 2023 Publisher: Uitgeverij Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De didactiek in dit boek is ontleend aan de kennisbasis Engels en wordt verhelderd door middel van inspirerende voorbeelden en werkvormen. Deel I van het boek gaat in op het bepalen van de beginsituatie van de les, het stellen van doelen en het toetsen van de voortgang. Deel II gaat over de invulling van de les aan de hand van didactische modellen, zoals de communicatieve aanpak en CLIL (Content and Language Integrated Learning). Deel III presenteert verschillende manieren om lessen boeiend en effectief te maken, van materialen en werkvormen tot scaffolding en internationalisering. Elk hoofdstuk eindigt met vragen die helpen het gesprek over vreemdetalenonderwijs op school in gang te zetten.Op de bijbehorende website staan uitgebreide instructies voor een groot aantal werkvormen, inclusief voorbeeldvideo?s waarin elke werkvorm wordt uitgevoerd met een groep leerlingen. Verder bevat de website opdrachten, voorbeeld- en invulbare versies van materialen zoals planners en overzichten, een aanvullend hoofdstuk over professionele ontwikkeling en nuttige links.Vreemde talen in het basisonderwijs is geschreven voor pabostudenten, leerkrachten die hun vreemdetalendidactiek willen verbeteren, en lerarenopleiders die modules vreemdetalendidactiek verzorgen. De praktijkvoorbeelden komen grotendeels uit de Engelse les, maar de didactiek en werkvormen zijn bruikbaar voor alle vreemde talen.https://www.coutinho.nl/en/vreemde-talen-in-het-basisonderwijs-9789046907955


Book
Klaar voor CLIL : het CLIL-handboek voor Vlaanderen en Nederland
Authors: ---
Year: 2017 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'How many rivers flow into the North Sea?''Dessinez ce qui se passe avec votre ballon pendant l'expérience.' Neen, we bevinden ons niet in een Engelse of Franse school, en ook niet in een les Engels of Frans. Dit zijn uitspraken die je dagelijks kan horen in een Nederlandstalige school in Vlaanderen of Nederland. Wetenschappen in het Frans gedoceerd krijgen, het lijkt wel een flashback naar de negentiende eeuw. Maar dat is het zeker niet: CLIL (Content and Language Integrated Learning) is dé belangrijkste onderwijsvernieuwing van de laatste jaren. CLIL houdt in dat een deel van de leerstof in een vreemde taal wordt aangeboden. Meer en meer vooruitdenkende scholen adopteren CLIL met welbewuste doelstellingen die verder reiken dan enkel de doelen van het vak of de vreemde taal.Klaar voor CLIL. Het CLIL-handboek voor Vlaanderen en Nederland laat zien welke principes hieraan ten grondslag liggen, hoe het komt dat leerlingen hierdoor betere resultaten behalen en hoe je als leraar je didactische praktijk hierop afstemt. Lesopbouw, denkprocessen, bepalen van doelen, scaffolding, feedback en evaluatie, multimodale input, actief leren ... de auteurs gaan op al deze topics dieper in. Klaar voor CLIL is een must voor elke leerkracht die zich de principes van CLIL wil eigen maken.Bron : http://www.bol.com


Dissertation
Let's CLIL, that's CHILL (1/2). How to make CLIL lessons for Mathematics
Authors: ---
Year: 2017 Publisher: Gent Arteveldehogeschool Campus Kattenberg

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Eindwerk bestaat uit twee delen:1/2 : eindwerk2/2 : bijlagen


Dissertation
Let's CLIL, that's CHILL (2/2) keybook
Authors: ---
Year: 2017 Publisher: Gent Arteveldehogeschool Campus Kattenberg

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Eindwerk bestaat uit twee delen:1/2 : eindwerk2/2 : bijlagen

Listing 1 - 10 of 67 << page
of 7
>>
Sort by