Listing 1 - 10 of 26 << page
of 3
>>
Sort by

Periodical
Estudos do Século XX
ISSN: 16453530 16478622 Publisher: Portugal Coimbra University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
La condition humaine n'est pas sans conditions
Authors: ---
ISBN: 9782207109557 2207109550 Year: 2010 Publisher: Paris : Denoël,


Multi
Geschiedenis in het centrum : 35 jaar Studie- en Documentatiecentrum Oorlog en Hedendaagse Maatschappij
Authors: ---
ISBN: 2930180110 9782930180113 Year: 2004 Publisher: Brussel SOMA

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Periodical
Social Transformations in Contemporary Society
Author:
ISSN: 23450126

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Le guide du démocrate : les clefs pour gérer une vie sans projet
Authors: ---
ISBN: 9782355260483 2355260486 Year: 2010 Publisher: Paris : Lignes,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

” Bienvenue dans une époque de l’indice, du sondage et des prévisions comme représentations ultimes, du Caddie malin, du lavage de cerveau rigolo, de l’émotion sur commande, de la pulsion en promo partout, du coaching pour pas trop sombrer quand on commence à être largué et d’un marché de l’emploi soumis à des flux super tendus et super brutaux comme ambiance, le tout dans la terreur de faire partie de la vague de septembre.” Ou comment les idées reçues, dans nos sociétés ” les plus avancées sur le plan de la marchandisation et de la mondialisation des échanges et des informations “, forment la matière d’un langage où se donnent d’abord à voir la misère conceptuelle du démocrate, ses interrogations creuses et sa bonne volonté dénuée d’emploi. Cet essai facétieux engage la critique du démocrate contemporain par le moyen même de la langue dont il fait usage.


Dissertation
The Representation of Hyper-surveillance in Dystopian Novels and Contemporary Society
Authors: --- --- ---
Year: 2022 Publisher: Liège Université de Liège (ULiège)

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This thesis experiments with the notions of utopia and dystopia, and concentrates on the theme of hyper-surveillance in dystopian literature, which is first introduced in George Orwell's 1984. In this thesis, I explore this theme by endeavoring an analysis of two dystopian fiction novels: John Brunner's The Shockwave Rider and Dave Eggers's The Circle. According to the close-reading of these texts, I demonstrate how this theme is represented and in which matters it can be linked to contemporary society.


Book
L'oeil absolu
Author:
ISBN: 9782207260685 2207260682 Year: 2010 Publisher: Paris : Denoël,


Book
Le compte à rebours a-t-il commencé?
Author:
ISBN: 9782234060869 2234060869 Year: 2009 Publisher: [Paris] : Stock,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Longtemps, l'humanité a vécu en pensant qu'elle avait tout son temps, que le progrès n'en finirait pas de transformer le monde à notre avantage, que les hommes seraient toujours plus riches, plus beaux, plus performants, que l'on pouvait fabriquer indéfiniment des bombes nucléaires sans risquer de les employer et que nous avions le droit de prélever à l'envi toutes les richesses de la planète sans jamais entamer son capital. Cette époque est révolue. Nous savons maintenant que le temps nous est compté et qu'à force de travailler contre nous-mêmes, nous risquons de fabriquer une Terre où aucun de nous ne voudra vivre. Dans ce livre qui ressemble à un avis de tempête, Albert Jacquard passe en revue les questions à propos desquelles il est urgent de procéder à une refonte complète de nos habitudes. Non, le pire n'est pas certain, mais nous devons nous hâter

Kenya : safaris, ethnies et politique
Author:
ISBN: 2747563367 Year: 2004 Publisher: Paris : L'Harmattan,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Reconceptualizing Teacher Education : A Canadian Contribution to a Global Challenge
Authors: --- --- ---
ISBN: 0776628666 0776628658 9780776628677 0776628674 9780776628653 9780776628660 9780776628646 077662864X 9780776628851 0776628852 0776631144 0776631136 Year: 2020 Publisher: [Ottawa, Ontario] : University of Ottawa Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"In this collection, Canadian scholars articulate a response to their collective concerns about the impact of global policy on teacher education, provoking a far-reaching dialogue about teacher education in and for our times. The first two decades of the new millennium have witnessed unprecedented appraisal, analysis, and educational policy formulations related to teaching (K–12) across the Western world. In turn, teacher education has been greatly impacted, as governments around the world see the reform and management of teacher education as a key component in restructuring education toward greater economic competitiveness. The result has been an unwarranted and undesirable level of standardization. It is vital to the future of teacher education, and concomitantly public education, that we imagine alternatives to the homogenization of the educational experience that globalizing policies install. What is needed are vocabularies that enable educators and teacher educators to discern and articulate educational purposes beyond capital and which focus on the kinds of educational experiences that can help prepare the young to lead good and worthwhile lives. Using lessons learned from the Canadian context, the authors identify and investigate the importance of initial and continuing professional education that fosters teachers’ intellectual freedom and study; advances an informed and critical appreciation of civic particularity and historical circumstance; and cultivates ethical (i.e., pedagogical) engagement with ideas and histories—teachers’ own and their students—as crucial themes of teacher education globally."--

Listing 1 - 10 of 26 << page
of 3
>>
Sort by