Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Ecology --- Social psychology --- Human ecology --- Ecologie --- Psychologie sociale --- Ecologie humaine --- Social aspects --- Aspect social --- Consumption (Economics) --- Consumers --- Environmental aspects --- Attitudes --- Consumption (Economics) - Environmental aspects --- Consumers - Attitudes
Choose an application
La prise de conscience du réchauffement climatique et de la crise écologique en général n'est plus l'apanage des scientifiques ; elle mobilise de plus en plus de citoyens et notamment de jeunes.Les injonctions à la responsabilité sont devenues omniprésentes : les citoyens sont invités à consommer de manière « écoresponsable », les entreprises et les gouvernements à « prendre leurs responsabilités », les militants ont des théories diverses sur les « vrais responsables », etc. La responsabilité ne cesse d'être renvoyée des uns aux autres, pendant que la direction d'ensemble reste inchangée. L'actualité pose ainsi la question des responsabilités avec une nouvelle acuité, dans le cadre d'un capitalisme qui se nourrit de toutes les critiques et y intègre l'impératif de développement durable.Au-delà d'une obsession pour le calcul de l'empreinte écologique, les enjeux planétaires obligent à réexaminer la forme de solidarité inconsciente de l'individu avec la civilisation dont il est issu. La crise écologique globale fait apparaître à la conscience bourgeoise les termes d'un compromis externalisé jusqu'ici. L'auteure revisite les fondements philosophique et psychanalytique du concept de responsabilité, afin de le dégager de son impasse moralisante. Elle réévalue un certain nombre de discours sur l'origine de la crise écologique et questionne le paradoxe des « solutions » qui ne remontent pas à la constitution même du sujet du capitalisme.
Environmental psychology. --- Environmental responsibility. --- Social responsibility of business. --- Capitalism. --- Consumption (Economics) --- Environmental aspects. --- Environmental psychology --- Environmental responsibility --- Social responsibility of business --- Capitalism --- Environmental aspects --- Consumption (Economics) - Environmental aspects
Choose an application
Commerce international --- Economische ethiek --- Ethique économique --- Internationale handel --- Consumers --- Consumer behavior --- Consommateurs --- Attitudes --- Comportement --- Consumption (Economics) --- Moral and ethical aspects --- Environmental aspects --- Consumption (Economics) - Moral and ethical aspects --- Consumption (Economics) - Environmental aspects
Choose an application
"Comment revisiter son quotidien dans une démarche de consommation sobre ? La sobriété est une posture, une attitude morale, une façon d'être en relation au monde qui se traduit dans de multiples façons de faire et de consommer. Elle peut faire suite à une rupture ou à une prise de conscience que « quelque chose » dans notre façon de vivre n'est plus aligné avec l'état de la planète et du monde. Ce livre nous propose de plonger au cœur de ce sujet de société. Il rend compte des questionnements qu'ouvre une démarche de sobriété dans la consommation ainsi que des manière de devenir sobre par de nombreux témoignages de femmes et d'hommes qui s'y sont lancés. Qu'est-ce qui a déclenché leur démarche ? Comment l'ont-ils vécue intimement ? Comment se sont-ils positionnés à l'égard de leur entourage qui n'a pas toujours les mêmes valeurs ? L'ouvrage s'adresse à toute personne intéressée de s'interroger sur un autre rapport au monde que la surconsommation. Sa lecture questionnera également les étudiants en marketing, les doctorants en quête de conceptualiser un phénomène et les organisations soucieuses de comprendre cette façon d'être et de faire qu'est la sobriété."
Consumption (Economics) --- Sustainable living --- Sustainability --- Philosophy --- Economic aspects --- Environmental aspects --- Moral and ethical aspects --- Consumption (Economics) - Philosophy --- Sustainability - Economic aspects --- Consumption (Economics) - Environmental aspects --- Consumption (Economics) - Moral and ethical aspects
Choose an application
This title covers the consumption, availability, and distribution of energy and other resources in the personal consumer environment.
National consumption --- milieu --- Consumption (Economics) --- Environmental responsibility --- Environmental aspects --- Environmental responsibility. --- Consumer demand --- Consumer spending --- Consumerism --- Spending, Consumer --- Demand (Economic theory) --- Ecological accountability --- Ecological responsibility --- Environmental accountability --- Environmental ethics --- Responsibility --- Environmental aspects. --- Green products. --- Earth-friendly products --- Environmentally safe products --- Commercial products --- Green marketing --- Recycled products --- Consumption (Economics) - Environmental aspects --- Green marketing.
Choose an application
La mondialisation a mauvaise presse. On l'accuse d'accélérer les changements environnementaux, et d'augmenter les inégalités sociales. Et pourtant, nous bénéficions tous au, quotidien des bienfaits d'une consommation de produits originaires des quatre coins de la planète. La schizophrénie nous guette-t-elle ? La consommation peut-elle être plus qu'une quête matérialiste et inclure une dimension altruiste, en faveur d'un monde plus durable et équitable ? Eric Lambin, démonte les mécanismes en jeu axer minutie et brio. Et, foin de pessimisme, il parie sur une consommation gratifiante pour l'individu et responsable sur les plans social et environnemental. Mais pour ce faire, le consommateur planétaire responsable doit prendre le pouvoir...
Consumption (Economics) --- Globalization --- Sustainable development. --- Consommation (Economie politique) --- Mondialisation --- Développement durable --- Environmental aspects. --- Moral and ethical aspects. --- Aspect de l'environnement --- Aspect moral --- Aspect environnemental --- Sustainable development --- Environmental aspects --- Moral and ethical aspects --- Développement durable --- Consumption (Economics) - Environmental aspects --- Consumption (Economics) - Moral and ethical aspects --- Globalization - Environmental aspects
Choose an application
Consumption (Economics) --- Lifestyles --- Environmental management --- Environmental aspects --- Social aspects --- Mode de vie durable --- Gestion de l'environnement --- Consommation durable --- Social aspects. --- Sociologie --- Mode de vie durable. --- Consommation durable. --- Sociologie. --- Environmental aspects. --- Consumption (Economics) - Environmental aspects --- Lifestyles - Environmental aspects --- Environmental management - Social aspects
Choose an application
Sustainable consumption is a controversial concept: politically, socially and intellectually. Consumption drives our economies and defines our lives; making it sustainable is an enormous and essential challenge. The World Summit on Sustainable Development in 2002 set in place a 10-year programme of effort by national governments to develop strategies for sustainable consumption and production. The problem of changing consumer behaviour and making our lives more sustainable continues to challenge opinion-formers and policy-makers alike. This book provides a coherent synthesis of key contributions to the literature on consumption and sustainability, comprising a substantive collection of selected papers and extracts from books, journals and institutional publications. Presented with a comprehensive introductory overview, the Reader also offers an invaluable 'route map' through the complex intellectual terrain relevant to the pursuit of sustainable consumption.
Consumption (Economics) --- Voluntary simplicity movement. --- Consommation (Economie politique) --- Simplicité volontaire --- Environmental aspects. --- Moral and ethical aspects. --- Aspect de l'environnement --- Aspect moral --- Voluntary simplicity movement --- Environmental aspects --- Moral and ethical aspects --- Consumption (Economics) - Environmental aspects --- Consumption (Economics) - Moral and ethical aspects
Choose an application
An environmentalist maps the hidden costs of overconsumption in a globalized world by tracing the environmental consequences of five commodities.The Shadows of Consumption gives a hard-hitting diagnosis: many of the earth's ecosystems and billions of its people are at risk from the consequences of rising consumption. Products ranging from cars to hamburgers offer conveniences and pleasures; but, as Peter Dauvergne makes clear, global political and economic processes displace the real costs of consumer goods into distant ecosystems, communities, and timelines, tipping into crisis people and places without the power to resist. In The Shadows of Consumption, Peter Dauvergne maps the costs of consumption that remain hidden in the shadows cast by globalized corporations, trade, and finance. Dauvergne traces the environmental consequences of five commodities: automobiles, gasoline, refrigerators, beef, and harp seals. In these fascinating histories we learn, for example, that American officials ignored warnings about the dangers of lead in gasoline in the 1920s; why China is now a leading producer of CFC-free refrigerators; and how activists were able to stop Canada's commercial seal hunt in the 1980s (but are unable to do so now). Dauvergne's innovative analysis allows us to see why so many efforts to manage the global environment are failing even as environmentalism is slowly strengthening. He proposes a guiding principle of "balanced consumption" for both consumers and corporations. We know that we can make things better by driving a high-mileage car, eating locally grown food, and buying energy-efficient appliances; but these improvements are incremental, local, and insufficient. More crucial than our individual efforts to reuse and recycle will be reforms in the global political economy to reduce the inequalities of consumption and correct the imbalance between growing economies and environmental sustainability.
Consumption (Economics) --- Environmentalism --- Consommation (Economie politique) --- Environnementalisme --- Environmental aspects --- Aspect de l'environnement --- Environmentalism. --- Social Sciences and Humanities. Consumer Studies --- Environmental aspects. --- Consumer Behaviour --- #SBIB:33H072 --- #SBIB:35H434 --- #SBIB:316.334.2A87 --- Environmental movement --- Social movements --- Anti-environmentalism --- Sustainable living --- Consumer demand --- Consumer spending --- Consumerism --- Spending, Consumer --- Demand (Economic theory) --- Wereldmarkten --- Beleidssectoren: milieubeleid en ruimtelijke ordening --- Bijzondere arbeidsproblemen: industrie en ecologie, duurzaam ondernemen --- Consumer Behaviour. --- ENVIRONMENT/General --- Greenwashing --- Consumption (Economics) - Environmental aspects
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|