Listing 1 - 10 of 13 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Static efficiency in Dutch supermarket chain

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een uitgebreide Nederlandse samenvatting is beschikbaar via


Book
Mimosi : microsimulatiemodel voor belastingen, sociale zekerheid, loonkosten en koopkracht
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789058333599 Year: 2007 Volume: 161


Book
Privacy gescand ? : direct marketing en de bescherming van de persoonlijke levenssfeer
Author:
ISBN: 9061869889 9789061869887 Year: 1999 Publisher: Leuven Universitaire Pers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Privacy & direct marketingcommunicatie doorgelicht - trends die de marketingmix beinvloeden - definitie begrip direct marketing - direct marketing communicatiemix - direct marketing spiraal - database - opbouw en - beheer: van datawarehousing tot datamining & privacy doorgelicht - functie privacy voor het individu en de samenleving - naar een definitie van privcay: een Babylonische spraakverwarring - het raakvlak tussen informationele relationele privacy en direct marketing - een privacybeleid: de drievoudige bescherming van de persoonlijke levenssfeer - aspecten van de juridische beschermig van de consument in het domein direct marketing - direct marketingcommunicatie en privacy: het begin van een onderzoekstraditie? & consument doorgelicht - methodologie van dit survey - onderzoek - direct marketingcommunicatie d.m.v. reclamespot en elektronische klantenkaarten - direct marketingcommunicatie d.m.v. outbound televerkoop en teleshopping - attitude t.a.v. de bescherming van de informationele en de relationele privacy - besluit


Book
Milieuheffingen en consument : de gevolgen van milieuheffingen voor de koopkracht en de consumptie van huishoudens
Authors: --- ---
ISBN: 9052506043 Year: 1993 Publisher: Rijswijk Sociaal en cultureel planbureau


Book
Household consumption and the environment
Authors: --- ---
ISBN: 929167768X Year: 2005 Volume: 2005/11 Publisher: Luxemburg Publicatiebureau

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Setting the scene Understanding consumption behaviour Food and drink consumption behaviour: the consumer's choice matters Housing: from basic shelter to homes with multiple electronic appliances Personal travel and mobility: moving faster, further and more often Tourism behaviour: consuming elsewhere, and getting there Huishoudelijk verbruik (consumptie) en het milieu. Duurzaamheid.

Consumer services and economic development
Author:
ISBN: 041514504X 0415145058 1280319909 0203440099 1134760523 0429231857 9780415145046 9780415145053 9780203440094 6610319901 9786610319909 9781134760527 9781134760473 9781134760510 1134760515 Year: 1997 Publisher: London ; New York : Routledge,

International handbook on economic regulation
Authors: ---
ISBN: 184376671X 9781843766711 Year: 2006 Publisher: Cheltenham Elgar

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Economic law --- Economic policy and planning (general) --- AA / International- internationaal --- 321.2 --- 338.40 --- 380.3 --- 336.01 --- 351.2 --- 351.5 --- Economie 330 --- Regulering / deregulering 351.820 --- Economische ontwikkeling 330.35 --- Prijzen 338.5 --- Maatschappelijke ontwikkeling 304 --- Dienstensector 338.46 --- Ontwikkelingssamenwerking 339.961 --- Concurrentie 339.137.2 --- Consumptie 330.567.2 --- Milieu-economie 504.7:330 --- Milieuwetgeving 504.7:34 --- Telecommunicatie 621.39 --- Industrie 338.45 --- Energie 620.9 --- Vervoer 656 --- Waterbeleid 628.1:338.23 --- 351.82 --- Telecommunication policy --- Telecommunication --- -Telecommunication --- -384.041 --- Electric communication --- Mass communication --- Telecom --- Telecommunication industry --- Telecommunications --- Communication --- Information theory --- Telecommuting --- Telecommunication and state --- Economisch beleid van de overheid. --- Industrieel beleid: algemeenheden. --- Prijsbeleid. --- Overheidsbemoeiing op economisch gebied. --- Openbare gezondheid. Milieubescherming. Milieuvervuiling. --- Politie van de industrie, de handel en het vervoer. --- Economisch recht. Economische wetgeving. Economische reglementering. Subsidies voor het bedrijfsleven --- Deregulation --- -Deregulation --- -Government policy --- -AA / International- internationaal --- 351.82 Economisch recht. Economische wetgeving. Economische reglementering. Subsidies voor het bedrijfsleven --- 384.041 --- Economisch beleid van de overheid --- Overheidsbemoeiing op economisch gebied --- Industrieel beleid: algemeenheden --- Openbare gezondheid. Milieubescherming. Milieuvervuiling --- Politie van de industrie, de handel en het vervoer --- Prijsbeleid --- Government policy --- Politique des télécommunications --- Télécommunications --- Dérégulation --- Etats-Unis --- Grande-Bretagne


Book
Het merk mens : consumenten grijpen de macht
Author:
ISBN: 9789077442128 Year: 2007 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek wil Fons Van Dyck, schrijver van een wekelijkse column over maatschappelijke trends in 'De Standaard', het gedrag van de hedendaagse consument in kaart te brengen. Na een voorwoord door 'Standaard'-hoofdredacteur Peter Vandermeersch, besteedt de auteur aandacht aan de stuwende kracht die uitgaat van technologie, economie en psychologie. Vervolgens bespreekt hij negen drijfveren die mens, merk en maatschappij aansturen: empowerment, authenticiteit, anti-establishment, verbondenheid, synthese, vrouwelijkheid, beleving, vernuftigheid en zingeving. In het derde deel gaat hij in op de veranderde houding van de consument in de hedendaagse maatschappij. Aan de hand van een aantal praktijkgevallen van bekende merken uit België en Nederland geeft hij recepten om als merk in de 21ste eeuw meer te doen dan louter te overleven. Het vlot geschreven betoog wordt ondersteund door voorbeelden, figuren, zwart-witfoto's en een heldere lay-out. Achteraan volgen eindnoten, een bibliografie en een index. Een interessant werk voor wie een zicht wil krijgen op de veranderende samenleving. - Redactie Vlabin-VBC

Keywords

Marktonderzoek. --- Merken. --- Merkenmanagement. --- Verkooptechnieken. --- Consumentengedrag. --- Marketing. --- Merken --- Psychologie. --- merkbetrokkenheid --- maatschappijkritiek --- merken --- Marketing --- consumentengedrag --- cultuurfilosofie --- Consumer behavior --- Forecasting --- Brand name products --- 330.567 --- Consumptie 330.567.2 --- Internationaal (100) --- Maatschappelijke ontwikkeling 304 --- Technologische innovatie 60:658.012.1 --- Welvaartstaat 364.013 --- consumenten --- 339.320 --- 380.53 --- AA / International- internationaal --- BE / Belgium - België - Belgique --- 366.1/ --- 658.626 --- maatschappelijke ontwikkelingen --- merkenmanagement --- welvaartstaat --- 330.567 Bestedingen. Consumptie. Verbruik. Overconsumptie. Onderconsumptie. Koopkracht. Bestedingsmotieven. Huishoudelijke uitgaven. Gebruik van diensten --- Bestedingen. Consumptie. Verbruik. Overconsumptie. Onderconsumptie. Koopkracht. Bestedingsmotieven. Huishoudelijke uitgaven. Gebruik van diensten --- Consumptie: algemeenheden. Wet van de vraag in verband met de consumptie. Consumptiebehoefte. Behoeftetheorie. --- Analyse van de markten en verkooppolitiek. Handelsvooruitzichten. Marketing. --- merkproducten --- 693 Handelsreclame --- Société Maatschappij --- Prospérité Welvaart --- Perspectives Vooruitzichten --- 366 consumentenaangelegenheden --- 3 sociaal-economische situatie --- .001.5 onderzoek --- merkenbeleid --- marketing --- 369.1 --- 658.89 --- Consumentengedrag --- 658.89.013 --- 338.2 --- Consumenten --- E080076.jpg --- marketing, marktonderzoek, marktanalyse --- Consumentengedrag. Koopgewoonten. Psychologie van de consument --- #KVHA:Kennisnetwerken --- #KVHA:Marketing --- 130 --- 148 --- 658.81 --- 658.8 --- consument --- merkenbinding --- merkenpsychologie --- Cultuurfilosofie. Cultuurpsychologie --- Filosofische antropologie --- In- en verkoopsorganisatie en -techniek --- Trends --- Psychologie van de consument --- Consumptie: algemeenheden. Wet van de vraag in verband met de consumptie. Consumptiebehoefte. Behoeftetheorie --- Analyse van de markten en verkooppolitiek. Handelsvooruitzichten. Marketing --- Trend --- Consument --- Consumentenpsychologie --- Merk --- Financiewezen


Multi
Sustainable consumption and production in South East Europe and Eastern Europe, Caucasus and Central Asia : joint UNEP-EEA report on the opportunities and lessons learned
Authors: ---
ISSN: 17259177 ISBN: 9789291679652 9291679658 Year: 2007 Volume: 2007/3 Publisher: Copenhagen: EEA,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This report reviews the development of sustainable consumption and production (SCP) policies and the progress in implementation in the countries of South East Europe (SEE) and Eastern Europe the Caucasus and Central Asia (EECCA). The goal is to identify opportunities for and barriers to more sustainable consumption and production, and to highlight relevant experience which could be replicated throughout the region. The following countries are covered: SEE: Albania, Bosnia and Herzegovina, Croatia, FYR Macedonia, Montenegro, Serbia; and EECCA: Armenia, Azerbaijan, Belarus, Georgia, Kazakhstan, Kyrgyzstan, Republic of Moldova, Russian Federation, Russia, Tajikistan, Turkmenistan, Ukraine, and Uzbekistan. The analysis is illustrated by examples of implementation of SCP initiatives at local level drawing on 18 city studies

Keywords

Consumer behavior --- Environmental protection. Environmental technology --- Europe: South-East --- Caucasus --- Central Asia --- Eastern and Central Europe --- Sustainable development --- Développement durable --- Europe, Eastern --- Asia, Central --- Former Soviet republics --- Russia (Federation) --- Europe de l'Est --- Asie centrale --- Ex-URSS --- Russie --- Economic conditions --- Conditions économiques --- Conditions economiques --- European Union --- Commerce --- Trade --- markets --- Entreprise --- enterprises --- Offre et demande --- supply balance --- Comportement économique --- Economic behaviour --- Protection de l'environnement --- environmental protection --- Durabilité --- Sustainability --- Environnement socioéconomique --- socioeconomic environment --- Balkans --- Asie occidentale --- Western Asia --- Milieu 504.7 --- Consumptie 330.567.2 --- Productie 338.3 --- Duurzame ontwikkeling 502.31 --- Industrie 338.45 --- Voeding 613.2 --- Bouw 69 --- Vervoer 656 --- Afval 504:628.4 --- EG / Europese Unie 339.543EC/EU --- Azië (5) --- Développement durable --- Conditions économiques --- Development, Sustainable --- Ecologically sustainable development --- Economic development, Sustainable --- Economic sustainability --- ESD (Ecologically sustainable development) --- Smart growth --- Sustainable economic development --- Economic development --- Environmental aspects --- Russian Federation --- Rossiyskaya Federatsiya --- Rossiya (Federation) --- Rossii︠a︡ (Federation) --- Российская Федерация --- Rossiĭskai︠a︡ Federat︠s︡ii︠a︡ --- Російська Федерація --- Rosiĭsʹka Federat︠s︡ii︠a︡ --- Federazione della Russia --- Russische Föderation --- RF --- Federation of Russia --- Urysye Federat︠s︡ie --- Правительство России --- Pravitelʹstvo Rossii --- Правительство Российской Федерации --- Pravitelʹstvo Rossiĭskoĭ Federat︠s︡ii --- Правительство РФ --- Pravitelʹstvo RF --- Rosja (Federation) --- O-lo-ssu (Federation) --- Roshia Renpō --- Federazione russa --- OKhU --- Orosyn Kholboony Uls --- Russian S.F.S.R. --- CIS countries --- Commonwealth of Independent States countries --- Ex-Soviet republics --- Ex-Soviet states --- Former Soviet states --- New Independent States (Former Soviet republics) --- Newly Independent States (Former Soviet republics) --- NIS (Former Soviet republics) --- East Europe --- Eastern Europe --- Soviet Central Asia --- Tūrān --- Turkestan --- West Turkestan --- Asia --- Consommation durable --- Caucase --- Trade. --- Eluosi (Federation) --- 俄罗斯 (Federation) --- Sustainable development - Europe, Eastern --- Sustainable development - Asia, Central --- Sustainable development - Former Soviet republics --- Sustainable development - Russia (Federation) --- Europe, Eastern - Economic conditions - 21st century --- Asia, Central - Economic conditions - 21st century --- Former Soviet republics - Economic conditions - 21st century --- Russia (Federation) - Economic conditions - 21st century

Listing 1 - 10 of 13 << page
of 2
>>
Sort by