Listing 1 - 10 of 24 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
departement Gezondheidszorg 11 --- creatieve therapie --- conflictmanagement
Choose an application
Conflict management. --- Conflictmanagement. --- Organizational behavior. --- Teams in the workplace. --- Teamwerk op de werkplaats.
Choose an application
In het voortgezet onderwijs worden sociale vaardigheden steeds belangrijker. Leerlingen moeten leren samenwerken, leren communiceren. Hoe kunnen dergelijke complexe vaardigheden worden bijgebracht, en hoe kunnen de verschillende vakken daaraan bijdragen? In deze bundel staan enkele uitgewerkte lessen rond het thema conflictvaardigheden. Op basis van het ABCD-model (autobiografie, biografie, conflict en dialoog) zijn didactische arrangementen ontwikkeld. Aan de hand van deze bundel kunnen docenten hun eigen didactische arrangementen samenstellen.
Conflictmanagement. --- Didactics of social education. --- Didactics. --- Intercultureel onderwijs. --- Secondary education. --- Sociology of culture.
Choose an application
#SBIB:309H517 --- #SBIB:309H511 --- communicatie: conflict --- Verbale communicatie: sociale psychologie van de taal en de interactie, psycholinguistiek --- Verbale communicatie: algemene pragmatiek, stilistiek en teksttheorie, discoursanalyse --- Argumentatie --- Conflictmanagement --- Interpersoonlijke communicatie --- Mondelinge communicatie --- sekseverschillen --- Argumentatie. --- Conflictmanagement. --- Mondelinge communicatie. --- sekseverschillen.
Choose an application
Handleiding voor leerkrachten in het primair onderwijs om door middel van teamcommunicatie een goede werksfeer te creëren en conflicten te voorkomen.
communicatie --- groepstherapie --- sociale problemen --- sociale vaardigheden --- 458.1 --- Mondelinge communicatie --- 37.06 --- 65.012 --- Onderwijs : conflicthantering --- Communicatie: basisonderwijs --- Conflicthantering --- Teamcommunicatie --- Basisonderwijs. --- Communicatie. --- Conflictmanagement.
Choose an application
Iedere therapeut kent ze: cliënten die niet doen wat je van ze verwacht, die zich dwars, boos of zelfs agressief opstellen. Toch is het mogelijk goed met hen om te gaan, zo laat Omgaan met 'moeilijke' mensen zien.Het valt niet te ontkennen: er zijn nu eenmaal mensen die sterk afwijken van de gemiddelden op basis waarvan de meeste interventies in de ggz ontwikkeld zijn. De lastige momenten in de therapie met deze moeilijke mensen, die een beroep doen op je vermogen om boven jezelf en de therapie uit te stijgen, staan in dit boek centraal. Gerenommeerde behandelaars delen hun visie, en hun kennis en kunde ten aanzien van de moeilijke interacties in de spreekkamer. Het boek staat boordevol tips, adviezen en voorbeelden, die door veel hulpverleners als een welkome aanvulling op hun 'gereedschapskist' zullen worden ervaren.
Conflictmanagement. --- Persoonlijkheidsstoornissen. --- Psychotherapie. --- Sociology of social care --- Agressie ; hulpverlening --- communicatie in de hulpverlening --- 361.2 --- Psychotherapie --- Methodiek --- Conflicthantering --- Hulpverlening --- Geestelijke gezondheidszorg --- Ambulante hulpverlening --- Agressie
Choose an application
Conflicten (conflicthantering) --- Methodieken in de hulpverlening --- 140 Burgerlijk recht --- Social psychology --- Social welfare methods --- Law --- Mass communications --- conflicthantering --- conflictbemiddeling --- Netherlands --- Belgium --- Arbitration, Education & Training --- Bemiddeling --- Economie & Recht --- Sociale wetenschappen --- Conflictmanagement
Choose an application
Overleggen en samenwerken moet je doen! Daarom bevat het boek geen lange theoretische beschouwingen maar wel alle benodigde informatie om op een efficiënte manier tot betere resultaten te komen. Aan de hand van een duidelijke rolverdeling leer je welke technieken en vaardigheden nodig zijn om effectief samen te werken en te vergaderen, zowel in de voorbereiding als tijdens en na overlegsituaties. In het werk houdt de auteur steeds het doel van het overleg voor ogen. Er wordt uitgebreid gekeken naar de werkwijze bij verschillende soorten vergaderingen, zoals de werkconferentie, de onderhandeling, de conflicthantering en conferencing.Inhoud:1. Samenwerken (Kennismaken; Leerstijlen; Teamrollen; Communicatiestijlen; Verwachtingen; Samenwerkingscontract; Feedback geven en ontvangen)2. Overleggen (Doelen bepalen; Tijd, plaats en agenda bepalen: de uitnodiging; Voorbereiden; Constructief gedrag tijdens een overleg; Besluiten nemen; Afspraken vastleggen; Valkuilen)3. Specifieke overleg vormen (Overleg in de wandelgangen; Creatief overleggen; De werkconferentie; Formele vergaderingen; Tegengestelde belangen; Conferencing)4. Checklists - Teamrollen van Belbin - Literatuurlijst
vergaderen --- samenwerking --- Mass communications --- teamwork --- Industrial psychology --- Vergadertechnieken --- communicatie --- teamwerk --- 005.64 --- overleg --- Overleg --- Teamwork --- Bedrijfspsychologie --- Massacommunicatie --- PXL-Business 2016 --- communicatievaardigheden --- vergadertechnieken --- onderhandelen --- conflictmanagement --- Teamwerk --- Managementvaardigheden --- Vergaderen --- Communicatieve vaardigheden --- Feedback --- Overleg (beraad)
Listing 1 - 10 of 24 | << page >> |
Sort by
|