Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Social welfare methods --- conflicthantering --- conflictbemiddeling --- Conflicten (conflicthantering)
Choose an application
In de eerste hoofdstukken van dit zelfhulpboek wordt uitgelegd wat angst en werkangst is. Via een vragenlijst kan de lezer vervolgens zelf bepalen of en zo ja welke werkgerelateerde angsten iemand kan hebben. Afhankelijk van de score wordt verwezen naar de hoofdstukken over faalangst, perfectionisme, subassertiviteit, verlegenheid, angst voor de baas, conflicthantering, piekeren en paniek. Er wordt beschreven hoe het probleem kan ontstaan en wat men er aan kan doen. In het laatste hoofdstuk staat wat men kan doen om terugval te voorkomen. Elk hoofdstuk is door de auteurs, psychotherapeuten, voorzien van werkbladen (die ingevuld dienen te worden). Dat zijn uitgewerkte stappenplannen om voor jezelf een probleem te beschrijven en te analyseren. Ook helpen ze om oplossingen of veranderingen te bedenken en de beste daarvan te kiezen. Een kritische lezer zal soms tegenstrijdigheden aantreffen in het toelichtende verhaal of drukfoutjes vinden, maar dit doet niets af aan het gebruik van de werkbladen. Want, daarmee kan men zelf op een overzichtelijke wijze eenvoudige gedragsveranderingen bewerkstelligen. © NBD Biblion
Faalangst. --- faalangst --- Social medicine --- arbeidsbelasting --- stress --- conflicthantering --- arbeidsgeneeskunde --- Sociale geneeskunde --- Conflits (gestion) Conflicthantering --- Stress Stress --- Assertivité Assertiviteit --- Stress --- Faalangst --- Conflicten (conflicthantering) --- Angsten --- Conflicten --- Angst --- Conflict
Choose an application
Conflicten (conflicthantering) --- Methodieken in de hulpverlening --- 140 Burgerlijk recht --- Social psychology --- Social welfare methods --- Law --- Mass communications --- conflicthantering --- conflictbemiddeling --- Netherlands --- Belgium --- Arbitration, Education & Training --- Bemiddeling --- Economie & Recht --- Sociale wetenschappen --- Conflictmanagement
Choose an application
De auteur beschrijft allerlei kleinere en grotere obstakels die tijdens het proces van hulpverlening kunnen opduiken. Speciale aandacht gaat daarbij uit naar de aanleiding en oorzaak van de moeizame en soms moeilijke verstandhouding, waarbij ook het eigen eventuele aandeel onder de loep wordt genomen: heb je zaken over het hoofd gezien? Is je inschatting van de problematiek wel de juiste geweest? Ben je te dwingend geweest in je opstelling? Was er te weinig sprake van begrip voor de situatie waarin de cliënt zich bevindt? Was je niet in voldoende mate empatisch?Er worden handvatten aangereikt om te leren omgaan met dergelijke lastige en moeilijke `gevallen'. Het boek wil je a.h.w. een spiegel voorhouden en presenteert daarom voorbeelden en tests waarmee je kritisch naar jezelf en je functioneren als hulpverlener kan kijken. Uiteraard kunnen niet alle soorten van problemen, conflictsituaties en andere obstakels aan bod komen. De meest voorkomende worden echter uitgebreid behandeld, met ruime aandacht voor mogelijk agressieve gedragingen, zowel van de kant van de hulpvrager, als van jouw kant. Want ook dat kan gebeuren
Hulpverlening --- Conflicten (conflicthantering) --- Crisisinterventie (acute psychiatrie, opvangcentrum) --- 613.47 --- crisisinterventie (gez) --- conflicthantering (gez) --- hulpverlening (gez) --- hulpverleningsrelatie --- crisisinterventie --- communicatie in de hulpverlening --- 361.05 --- 361.18 --- 361.2 --- Crisishulpverlening --- Communicatie --- Communicatiestoornissen --- Gespreksvoering --- Communicatieve vaardigheden --- Communicatiestoornis
Choose an application
Dit succesvolle boek wijst de lezer op een praktische wijze de weg in conflict- en onderhandelingssituaties. Juist door die praktische aanpak onderscheidt deze uitgave zich van veel literatuur over dit onderwerp. Naast duidelijke voorbeelden, praktijkgerichte cases, handige checklists en gedragtips, treft u informatie aan over de dieper gelegen oorzaken van ineffectief conflictgedrag. De auteur gaat bovendien uitgebreid in op onderhandelen, dat wordt gezien als een effectieve wijze van conflictbeheersing. Uniek zijn de nieuwste beïnvloedingstechnieken die zijn vertaald naar het gebruik in het kader van conflicten en onderhandelingen. Uniek is ook de overzichtelijke, gelaagde opbouw, waardoor u precies dát kunt lezen, wat op dát moment van belang is. De twee checklists achterin het boek, verwijzen u zo nodig snel naar de voor u van belang zijnde plaatsen in het boek.Het boek is uit drie delen opgebouwd: > diagnose van conflicten > ingrijpen in conflicten(als 'derde partij') > onderhandelen (wanneer men zelf partij is in een conflict)
Conflicthantering --- Onderhandelen. --- Ondernemingen. --- Mass communications --- Social problems --- conflicthantering --- onderhandelen --- Social welfare methods --- Communicatie in organisaties --- Conflicten (conflicthantering) --- Organisatiepsychologie (bedrijfspsychologie) --- Sociale vaardigheden op het werk --- Onderhandelen --- 364.4 --- S2006382.JPG --- conflicten --- onderhandeling --- 301.15 --- 007 --- Bedrijfsbeleid --- Communicatie --- Organisatieleer --- Bedrijfsmanagement --- Onderhandeling
Choose an application
Mensen die in de dienst- of hulpverlening (gaan) werken, kunnen in Sociaal vaardig; praktijkboek voor dienstverleners kennismaken met de theoretische en praktische aspecten van juist die vaardigheden die hen in staat stellen op een effectieve manier om te gaan met anderen.Dit leer- en werkboek sociale vaardigheden is opgebouwd rond verschillende thema's. Na een inleidend hoofdstuk wordt in het tweede hoofdstuk bekeken op welke manieren mensen met elkaar communiceren. Veel aandacht gaat uit naar mogelijke stoornissen in de communicatie. Het derde hoofdstuk gaat over waarneming: door welke processen wordt onze waarneming geleid en wat voor vertekeningen kunnen optreden? In het vierde hoofdstuk staat het omgaan met conflicten centraal.Aan het eind van elk hoofdstuk staan kennisvragen en praktische oefeningen waarmee de student zich de stof eigen kan maken.
304 --- 305.8 --- communicatie --- communicatiestoornissen --- conflicthantering --- feedback --- probleemoplossend denken --- slecht-nieuwsgesprek --- sociale vaardigheden --- vergadertechnieken --- waarnemen --- 65.012 --- Agressiviteit (geweld, agressie) --- Communicatie --- Conflicten (conflicthantering) --- Conflicthantering --- Gesprekstechnieken --- Sociale vaardigheden --- 321.4 --- maatschappelijk werk (ler) --- Sociale pedagogie - Agogie --- Social psychology
Choose an application
Met conflicten kan men overal te maken krijgen: in onderwijs, bedrijfsleven, non-profit instellingen, politiek en privésituaties. De rol die in een conflict moet worden vervuld kan steeds een andere zijn: direct betrokkene of derde partij, buitenstaander, begeleider of mediator. Met dit boek kunnen in de eerste plaats vaardigheden in diverse situaties en rollen worden getraind. Dat betekent dat alleen de noodzakelijke theorie wordt behandeld. Het accent ligt op oefening en cases die zijn ontleend aan praktijk- en leersituaties. Door een enigszins modulaire presentatie van de stof kan zelfstandig of in groepsverband worden geoefend met conflictrollen en ラ-stijlen.
Didactics of social education --- Social psychology --- Geweld --- Conflicthantering --- 304 --- conflicthantering --- interventiestrategieën --- bemiddeling --- conflicten --- Sociale pedagogie - Agogie --- 007 --- 301.15 --- sociale conflicten --- Cognitive psychology --- Social welfare methods --- Cognitieve psychologie --- Sociale psychologie --- Methoden van het maatschappelijk werk --- Didactiek van de maatschappelijke vorming --- 499.4 --- conflicthantering (gez) --- groepsdynamica (gez) --- sociale psychologie (gez) --- 695 Communicatie --- Conflicten (conflicthantering)
Choose an application
De wil om vrijheid en wijsheid te creëren, is de drijvende kracht achter het tot stand komen van dit boek. Het is geschreven voor allen die vrijheid en wijsheid willen vinden en doorgeven, ook als dat onmogelijk lijkt. Het is een gids voor het oplossen van conflicten, zowel in onderwijs, opvoeding (ook thuis) en jeugdzorg.Hierbij wordt gewerkt met de Theory of Constraints - de theorie van belemmeringen -, ontworpen door de Israëlische natuurkundige Dr. Eliyahu M. Goldratt om knelpunten en belemmeringen in productieprocessen en organisaties op te sporen, te analyseren en op te lossen. Goldratt stelde zijn theorie beschikbaar voor het onderwijs door het oprichten van een non-profit organisatie; de Theory of Constraints for Education (TOCfE). De analysemodellen die zo succesvol zijn in het bedrijfsleven, blijken ook zeer praktisch en doeltreffend voor de meest uiteenlopende doelgroepen en onderwijssituaties. Centraal staat het 'conflictdiagram', dat je gericht leert kijken naar problemen om conflictsituaties te verhelderen. Eerst worden de theoretische achtergronden van TOCfE besproken; daarna volgt het werkboek zelf: dat laat stap voor stap zien hoe je de denkprocessen van TOCfE als leraar kunt integreren in het lesgeven, zodat leerlingen hun leerstof beter kunnen verwerken
415.3 --- communicatie --- conflicten --- conflicthantering --- diagrammen --- werkboek --- Conflicten (conflicthantering) --- 307.4 --- Conflicthantering --- 093085.jpg --- S20080788.JPG --- didactiek --- Uitvoerende functies --- 371.3 --- 301.15 --- Conflicthantering. --- Conflict management --- Cross-cultural studies --- Communication --- Methodology --- Leraren --- Klassenmanagement --- Conflicten --- Onderwijs --- Jeugdzorg --- Opvoeding en onderwijs --- Leraar --- Conflict --- Directie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Communicatie staat centraal in het hulpverlenersvak. In dit boek komen zowel de theoretische als de praktische aspecten van de communicatie aan de orde. De hulpverlener/begeleider heeft geen andere gereedschappen om anderen te begeleiden dan zichzelf. Daarom is het belangrijk dat de aankomende hulpverlener/begeleider zichzelf leert kennen om zichzelf als `gereedschap' te kunnen hanteren. Ook aan dit aspect wordt in dit boek aandacht besteed.
499.4 --- Appellerende aspect --- Assertiviteit --- Communicatie --- Conflicten --- Expressie --- Feedback --- Ik-boodschap --- Leiding geven --- Normen --- Relationeel --- Samenwerken --- Waarden --- Zakelijke communicatie --- Communicatievaardigheden --- gesprekstechnieken --- communicatie in de hulpverlening --- Mondelinge communicatie --- (zie ook: verbale expressie) --- 361.2 --- Hulpverlening --- Gesprekstechnieken --- Communicatie in de hulpverlening --- Conflicten (conflicthantering) --- Nonverbale communicatie (communicatie (non-verbale)) --- Gesprekstechniek
Choose an application
Jezelf veilig en verbonden voelen op school. Dat is het klimaat waarin leerlingen en leraren het beste van zichzelf kunnen geven. Positieve relaties vormen daarvoor het uitgangspunt. Herstelgericht handelen helpt om die positieve relaties op te bouwen, te bestendigen en in geval van conflicten weer te herstellen.Hoe kunnen conflicten op school en in de klas worden voorkomen? De basis vormt een herstelgerichte visie en houding. Het boek illustreert dit met tal van voorbeelden, tips en tools, waaronder het gebruik van proactieve cirkels. De aanpak van grensoverschrijdend gedrag en conflicten komt vervolgens aan bod. De auteurs beschrijven gedetailleerd alle mogelijke herstelgerichte methodieken. Tot slot schetst het boek hoe een school concreet van een sanctionerend naar een herstelgericht beleid kan overgaan.Op basis van een jarenlange enthousiaste praktijk binnen scholen en geïnspireerd door vele leerkrachten, directies en leerlingen, vertellen de auteurs over:leiderschap dat verbindend is,de kracht van waarden en normen die door de hele schoolgemeenschap bepaald worden,het versterken van leerprocessen met maximale betrokkenheid van elke leerling in de klas,conflicten die kansen worden om te leren en om empathie te ontwikkelen,de kracht van het ?samen?-verhaal tussen leraren, leerlingen en ouders.https://gompel-svacina.eu/product/herstelgericht-handelen-groeikansen-voor-de-hele-school/
Conflicthantering ; onderwijs --- Verbondenheid --- Conflicten (conflicthantering) --- Herstelgericht werken --- Conflicthantering --- Schoolcultuur --- Klasklimaat --- Tucht --- Onderwijs --- Teacher education. Teacher's profession --- School management --- schoolklimaat --- leraren-ouders relatie --- conflicthantering --- leraren-leerling relatie --- pedagogisch klimaat --- schoolproblemen --- herstelbemiddeling --- Klassfeer --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- 465 --- Schoolklimaat --- Communicatie onderwijs. --- Conflicthantering onderwijs. --- Herstelgericht werken. --- Orde houden onderwijs.
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|