Listing 1 - 9 of 9
Sort by

Book
Speel digiwijs! : samen aan de slag met media voor jonge kinderen
Authors: --- ---
ISBN: 9789048714308 Year: 2013 Publisher: Tilburg Zwijsen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Opvoeders van nu zijn niet opgegroeid in de digitale wereld waarin jonge kinderen tegenwoordig opgroeien. Jonge kinderen komen volop in aanraking met smartphones, tablets en laptops en gaan er vaak al handig mee om. Speel Digiwijs! helpt ouders en professionals een mening te vormen over mediaopvoeding. In dit boek staan de belangrijkste feiten en inzichten over media en jonge kinderen, praktische tips om hiermee om te gaan en leerzame opdrachten om met kinderen uit te voeren. Het is een praktisch doeboek voor iedereen die er klaar voor is om kinderen aan de hand te nemen in een digitale wereld vol uitdagingen!


Book
Sociale media in het hoger onderwijs : samen slim
Authors: ---
ISBN: 9789023250982 Year: 2013 Publisher: Assen Koninklijke Van Gorcum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Facebook, Twitter, YouTube, een collegezaal vol gepiep, oplichtende schermpjes en gefocuste (of van de les afgeleide?) gebruikers. Zo ziet een volkomen normale lesomgeving eruit op het hedendaagse hbo. Als docent kun je je er aan storen of zelfs het gebruik ervan verbieden. Maar waarom niet de gadgets en software die studenten toch al graag gebruiken inzetten voor een nuttig doel ?Een goed idee, maar hoe dan ? Bereik ik als docent dan de leerdoelen die ik wil en moet bereiken ? Blijft het niet te veel een middel op zich, zonder een duidelijk onderwijskundig doel? Met deze vragen worstelen veel hbo-docenten.Dit boekje geeft antwoord op die vragen en is bedoeld voor docenten in het hoger onderwijs die nog meer willen aansluiten bij de belevingswereld van de moderne student. Een handige uitgave met veel praktische tips en uitwerkingen van lestoepassingen met sociale media.Bron : http://www.vangorcum.nl


Book

Book
Leernetwerken.
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789031389209 9789031389216 Year: 2011 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De 21ste eeuw vraagt om een nieuwe benadering om innovatie en lerenzodanig vorm te geven dat dit leidt tot een duurzame inbedding in bedrijven en organisaties. Het leren vindt steeds meer plaats in (geografisch verspreide) verbanden die met behulp van technologische ondersteuning kennis met elkaar delen en verder ontwikkelen. Met als resultaat meer snelheid en meer kwaliteit in de innovatie van producten, diensten en werkwijzen. Eén manier om hier concreet vorm aan te geven is het creëren van leernetwerken. Dit boek definieert leernetwerken en beschrijft de voorwaarden en mogelijkheden om leernetwerken op te starten en verder te ontwikkelen. De auteurs hebben daarbij rijkelijk geput uit hun ervaringen met opdrachtgevers en uit (eigen) onderzoek


Book
ICT voor de klas
Author:
ISBN: 9789001794958 Year: 2011 Publisher: Groningen Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

ICT voor de klas is bedoeld voor iedereen die ICT in het basisonderwijs een waardevolle plek wil geven. Het is primair geschreven voor pabostudenten, maar ook geschikt voor leerkrachten basisonderwijs die manieren zoeken om concreet met ICT in de klas aan de slag te gaan.


Book
Multimedia in het onderwijs : van installatie tot implementatie
Author:
ISBN: 9789081346726 Publisher: Hasselt REN (Regionaal ExpertiseNetwerk) Vlaanderen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Serious games - webomgeving - animatie - video - tekenen - presenteren


Book
Actief in de digitale leeromgeving : didactische scenario's voor een innoverende praktijk
Authors: ---
ISBN: 9789030103868 9789030104773 Year: 2010 Publisher: Mechelen Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In het boek Actief in de digitale leeromgeving maakt u aan de hand van tien uitgewerkte didactische scenario?s kennis met de vele mogelijkheden van de digitale leeromgeving. U krijgt de kans om de troeven ervan te benutten als een meerwaarde binnen de eigen didactische praktijk. Actief in de digitale leeromgeving bestaat uit twee delen. In het eerste deel wordt een theoretisch kader geschetst van de didactiek die ten grondslag ligt aan de digitale leeromgeving. Dit referentiekader kent een praktijkgerichte inslag en vormde de basis voor het uitwerken van de didactische scenario?s van het tweede deel. Deze scenario?s bevatten concrete stappenplannen waarin de verschillende componenten van het didactisch handelen uitgebreid worden toegelicht.

Keywords

Digitale didactiek. --- Elektronische leeromgeving. --- ICT --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Onderwijs. --- Onderwijstechnologie. --- onderwijsvernieuwing --- School management --- e-learning --- Computer assisted instruction --- ICT ; onderwijs --- Didactiek --- 371.3 --- 371.39 --- 371.694 --- #KVHA:Computerondersteund onderwijs --- #KVHA:Didactiek --- #KVHA:E-learning --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Hoger onderwijs --- #KVHB:ICT --- 371.2 --- 371.315.9 --- digitale leermiddelen --- digitale leeromgevingen --- portfolio's --- 37 --- Toledo --- elektronische leeromgevingen --- elektronische portfolio's --- onderwijs --- 454.52 --- computerondersteund onderwijs --- digitale leeromgeving --- digitalisering --- 371.:004 --- 489.4 --- Digitale didactiek --- Elektronische leeromgeving --- Krachtige leeromgevingen --- Portfolio's --- hoger onderwijs --- Computergestuurd onderwijs (teleleren) --- E-learning --- Elektronische leeromgevingen --- ICT in het onderwijs --- Leeromgeving --- Computerondersteund onderwijs ; didactiek --- Digitale leermiddelen --- Digitale leeromgeving --- Ict ; computerondersteund onderwijs --- Computerondersteunend onderwijs --- automatisering (computer) --- coaching --- computergestuurd onderwijs --- informatieverwerking --- innovatie (veranderen) --- internet --- leerlingenbegeleiding --- leermethoden --- portfolio --- secundair onderwijs --- stagebegeleiding --- studentenbegeleiding --- zelfstudie --- computerondersteund leren --- didactiek --- elektronische leeromgeving --- ict --- ICT ; hoger onderwijs ; didactiek --- ICT ; secundair onderwijs ; didactiek --- 371.39 Overige leermethoden --- Overige leermethoden --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- 371.694 Geprogrammeerde instructie. CAI. Leermachines. Computerbegeleid onderwijs. --- Geprogrammeerde instructie. CAI. Leermachines. Computerbegeleid onderwijs. --- Onderwijsorganisatie --- Computer ondersteund onderwijs --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- (zie ook: Elektronische leeromgevingen) --- (zie ook: informatie & communicatie technologie) --- departement Algemeen 10 --- Geprogrammeerde instructie. CAI. Leermachines. Computerbegeleid onderwijs --- Hoger onderwijs --- Computerondersteund onderwijs --- Onderwijs --- Digitalisering --- ICT-vaardigheden --- 371.300 --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport


Book
Open bron, open inhoud, open leren
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9030184310 9030188480 9030186089 9030184477 Year: 2005 Publisher: Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek typeert scholen en vergelijkt hen met elkaar op basis van hun integraal personeelsbeleid. Daar gaat een grondig onderzoek naar het personeelsbeleid in Vlaamse scholen aan vooraf. Slagen scholen erin om een rode draad te weven doorheen de verschillende domeinen van hun personeelsbeleid? Bouwen zij een evenwichtig beleid uit, waarin niet alleen aandacht is voor bepaalde procedures en systemen, maar waarin ook aandacht is voor persoonlijk contact, informale communicatie en de behoefte van personeelsleden? Ondersteunen scholen hun personeelsleden om met vernieuwingen om te gaan? Dit zijn een aantal kernvragen waarop deze publicatie een antwoord wil geven. Dit gebeurt aan de hand van een kwalitatieve, diepgaande studie in 10 basisscholen en 13 secundair scholen. In dit boek wordt het personeelsbeleid in 3 van deze scholen uitgebreid beschreven als voorbeelden van goede praktijk.

Keywords

Personeelsbeleid --- Onderwijs. --- ICT --- Open source software. --- Hoger onderwijs. --- onderwijsmanagement --- Personnel management --- schoolbeleid --- onderwijs --- HRM (human resource management) --- School management --- personeelsmanagement --- e-learning --- Open Source --- Computer assisted instruction --- 371.018.43 --- 371.694 --- 096 Informatica --- 691 Informatiemaatschappij --- 720 Onderwijs --- #KVHA:Computerondersteund onderwijs --- #KVHA:Onderwijstechnologie --- onderwijsvernieuwing --- 454.52 --- België --- Vlaanderen --- computerondersteund onderwijs --- 371.64/.69 --- 454.51 --- 489.4 --- 527.9 --- Computerondersteund onderwijs --- Educatieve software (Software) --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- Informatie --- Internet --- Kennis --- Lager onderwijs --- Onderwijs --- Open source software --- Secundair onderwijs --- Software --- Zelfstandig leren --- afstandsonderwijs --- computergestuurd onderwijs --- didactiek --- didactisch proces --- digitale bibliotheek --- elektronische leeromgeving --- leermiddelen --- open leren --- portfolio's --- software --- stagebegeleiding --- wiki's --- E-learning --- Elektronische leeromgeving --- Informatiemaatschappij --- Informatieverwerking --- Kennismanagement --- Open bron software --- 454.5 ) ICT-toepassingen in onderwijs --- 454.5 --- 458.1 ) * INTERNE EN EXTERNE ORGANISATIE VAN DE SCHOOLSAMENLEVING --- Losbladig werk --- c.o.o --- computersoftware --- informatie --- informatieverwerking (gez) --- kennis --- leermethoden (gez) --- open bron software --- open bron --- open inhoud --- schoolleiding --- 371.6 --- Computerondersteund onderwijs; s.o --- Computerondersteunend onderwijs --- Elektronisch leerplatform --- ICT; onderwijs --- Informatica; onderwijs --- Vrije software --- automatisering (computer) --- informatieverwerking --- internet --- ICT en onderwijs --- 371.018.43 Afstandsonderwijs. Fernstudium. E-learning. E-teaching --- Afstandsonderwijs. Fernstudium. E-learning. E-teaching --- 371.694 Geprogrammeerde instructie. CAI. Leermachines. Computerbegeleid onderwijs. --- Geprogrammeerde instructie. CAI. Leermachines. Computerbegeleid onderwijs. --- Audiovisuele leermiddelen --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Overige specifieke toepassingen van informatica --- (zie ook: Elektronische leeromgevingen) --- #PBIB:2005.2 --- #PBIB:gift 2005 --- #SBIB:316.334.1O260 --- #SBIB:316.334.2A553 --- Academic collection --- 316.77 --- 37.08 --- 371.3 --- 450.7 --- 451.2 --- 458.1 --- 808 --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Schoolmanagement --- communicatie --- personeelsbeleid --- 450.2 --- onderwijs: personeelsbeleid --- personeelsbeleid (gez) --- Onderwijs; Vlaanderen --- Scholen --- leerkrachtenbegeleiding --- personeel --- Onderwijs: personeelsbeleid --- Arbeidsmarkt voor onderwijzend personeel --- Personeelsbeleid en loonbeleid, functieclassificaties --- communicatieleer --- personeelsaangelegenheden. Personeel --- Onderwijsmethoden en onderwijsprocedures. Onderwijs- en opleidingssystemen --- Opleiding en bijscholing --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Organisatie - Management --- 658.3 --- Geprogrammeerde instructie. CAI. Leermachines. Computerbegeleid onderwijs --- Informatica --- 370.02 --- Opensourcesoftware --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Verpleegkunde

Listing 1 - 9 of 9
Sort by