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Comparative analysis --- Police --- Polisarbete --- Polisväsen
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Human Rights and Judicial Review: A Comparative Perspective collects, in one volume, a basic description of the most important principles and methods of analysis followed by the major Courts enforcing constitutional Bills of Rights around the world. The Courts include the Supreme Courts of Japan, India, Canada and the United States, the Constitutional Courts of Germany and Italy and the European Court of Human Rights. Each chapter is devoted to an analysis of the substantive jurisprudence developed by these Courts to determine whether a challenged law is constitutional or not, and is written by members of these Courts who have had a prior academic career. The book highlights the similarities and differences in the analytical methods used by these courts in determining whether or not someone's constitutional rights have been violated. Students and scholars of constitutional law and human rights, judges and advocates engaged in constitutional litigation will find the book a unique and valuable resource.
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Comparative analysis --- Corrections --- Human rights --- Imprisonment --- Cross-cultural studies
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Evidence. --- Administrative law. --- Administrative courts. --- EVIDENCE --- DIRECTORIES --- TESTIMONY --- JUSTICE --- DMINISTRATIVE LAW --- COMPARATIVE ANALYSIS
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ECOSYSTEMS --- COMPARATIVE ANALYSIS --- BIOLOGICAL PRODUCTIVITY --- STRESSES --- DISTURBANCES --- BIOGEOCHEMICAL CYCLES --- COMPARATIVE ECOLOGY --- MEETINGS
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This book offers a legal commentary of the EU's new 'digital constitution': the Digital Services Act (DSA). It provides a detailed, article-by -article analysis of the legislation to assist legal practitioners, academics, and public authorities in the interpretation and application of this important and complex new law.
digital single market. --- consumer protection. --- directive (EU) --- electronic commerce. --- EU act. --- comparative analysis. --- EU Member State.
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L’étude Cultures croisées analyse les références culturelles communes et réciproques − une approche de l’interculturalité − des Allemands, des Italiens et des Français en matière de patrimoine architectural, historique, littéraire, cinématographique, théâtral et lyrique et sur des références ou des figures de la culture populaire. Conduite auprès de 4 500 personnes dans les trois populations, cette enquête, inédite dans son domaine et par son ampleur, cherche à sonder le fondement commun des cultures en Europe, d’une culture européenne ou de l’identité culturelle européenne par la culture. Les résultats confirment la corrélation des connaissances et du niveau d’éducation, mettent en évidence la prégnance des stéréotypes sur les peuples et l’absence d’une véritable culture commune. L’existence de quelques références transnationales massivement partagées montre néanmoins que l’interculturalité, qui suppose la connaissance des autres peuples, n'est pas hors de portée. L’étude invite à repenser objectifs, méthodes et outils de l’interculturalité européenne. Mit einem Ansatz der Interkulturalität analysiert die Studie Kreuzung der Kulturen die gemeinsamen und gegenseitigen kulturellen Referenzen der Deutschen, Italiener und Franzosen in Bezug auf das architektonische, historische, literarische, lyrische, Film- und Theatererbe sowie Referenzen oder Persönlichkeiten der Volkskul- tur. Im Rahmen dieser Studie wurden in den drei Ländern 4.500 Personen befragt. Die aufgrund ihres Themas und Umfangs einmalige Studie will das gemeinsame Fundament der Kulturen in Europa, einer europäischen Kultur oder der kulturellen europäischen Identität durch die Kultur erforschen. Die Ergebnisse bestätigen den engen Zusammenhang zwischen Kenntnis und Bildungsniveau, sie heben die Prägnanz von Stereotypen auf die Völker hervor und dass es keine wirklich gemeinsame Kultur gibt. Aber das Bestehen einiger weit verbreiteter transnationaler Referenzen belegt, dass die Interkulturalität, die…
Sociology --- Cultural studies --- analyse comparative --- connaissances culturelles --- pratiques culturelles --- Allemagne --- Europe --- France --- Italie --- stéréotypes --- cultural knowledge --- comparative analysis --- cultural participation
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La question de la diversité culturelle est abordée sous l’angle de la mesure de la diversité du marché du film en salles et du film en vidéogrammes au cours des années 2000, sur la base d’un échantillon inédit de 5 600 films diffusés en salles et de 6 500 films enregistrés en vidéogrammes. La méthode retenue consiste, pour les deux marchés, à mesurer la diversité à partir des critères de variété, d’équilibre et de disparité. Des éléments d’appréciation de l’offre (films), de la distribution (copies) et de la demande (nombre de billets ou de vidéogrammes vendus) sont proposés pour six pays d’Europe : France, Danemark, Espagne, Pologne, Royaume-Uni, Suède. Le marché du film en vidéo se limite à la mesure du cas français. La méthode testée tend à montrer que la France est le pays où le marché du film en salles est le plus diversifié, mais que le marché du film en vidéo est beaucoup moins diversifié. Elle confirme les différences de diversité selon les circuits de commercialisation et, plus inédit, le niveau élevé de diversité du marché du film en vidéo sur l’internet. The issue of cultural diversity is examined from the point of view of the diversity of the market for films shown in cinemas and films released as video recordings in the 2000s, based on a new sample of 5,600 films shown in cinemas, and 6,500 video film recordings. For both markets, the method used consisted of measuring diversity based on the criteria of variety, balance and range. The issues of increased supply (films), distribution (copies) and demand (number of tickets or video recordings sold) are covered for 6 European countries, namely: France, Denmark, Spain, Poland, the UK and Sweden. The video film market is covered for France only. The method used tends to indicate that France has the most diverse cinema film market, whilst its video film market is considerably less diverse. It confirms differences in diversity according to marketing channels whilst new research shows a higher level of…
Economics --- Film Radio Television --- audiovisuel --- commerce --- cinéma --- analyse comparative --- diversité culturelle --- audiovisual --- cinema --- comparative analysis --- cultural diversity --- market
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The issue of cultural diversity is examined from the point of view of the diversity of the market for films shown in cinemas and films released as video recordings in the 2000s, based on a new sample of 5,600 films shown in cinemas, and 6,500 video film recordings. For both markets, the method used consisted of measuring diversity based on the criteria of variety, balance and range. The issues of increased supply (films), distribution (copies) and demand (number of tickets or video recordings sold) are covered for 6 European countries, namely: France, Denmark, Spain, Poland, the UK and Sweden. The video film market is covered for France only. The method used tends to indicate that France has the most diverse cinema film market, whilst its video film market is considerably less diverse. It confirms differences in diversity according to marketing channels whilst new research shows a higher level of diversity within the internet video film market.
Sociology --- Film Radio Television --- diversité culturelle --- audiovisuel --- cinéma --- commerce --- analyse comparative --- cinema --- cultural diversity --- audiovisual --- market --- comparative analysis
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Le ministère de la Culture et de la Communication français et le National Endowment of the Arts aux États-Unis réalisent régulièrement une enquête nationale (Pratiques culturelles des Français et Public Participation for the Arts) pour suivre l’évolution des comportements des habitants dans le domaine de la culture et des médias. La confrontation des résultats de ces deux enquêtes, dont les éditions sont, depuis le début des années 1980, relativement proches dans le temps, permet une analyse comparative sur près de trois décennies du niveau de diffusion des pratiques culturelles et du profil de leurs publics respectifs. Au début des années 1980, la population américaine, bien que plus téléphage, avait un niveau général de participation culturelle supérieur, à l’exception de la lecture de livres. Le profil des publics culturels en termes de sexe, d’âge, de niveau d’études et de revenu était relativement proche de part et d’autre de l’Atlantique. Les évolutions observées dans chaque pays au cours des décennies suivantes sont souvent semblables mais interviennent plus tard en France (augmentation de la consommation de télévision, baisse de la lecture de livres, progression des pratiques artistiques en amateur). La seule véritable divergence concerne les sorties au cinéma, au théâtre et aux spectacles de danse, dont les taux de fréquentation ont progressé en France dans les années 2000, au moment où ils accusaient un recul marqué aux États-Unis. Les évolutions relatives au profil des publics sont également souvent analogues : féminisation et vieillissement des publics, recul de la participation des plus diplômés s’observent dans les deux pays, avec toutefois une accentuation des écarts entre les plus riches et les plus pauvres aux États-Unis qu’on n’observe pas en France. The French Ministry of Culture and Communication and the US National Endowment of the Arts regularly conduct national surveys (Pratiques culturelles des Français and Public Participation for the…
Sociology --- Cultural studies --- pratiques culturelles --- analyse comparative --- féminisation --- France --- vieillissement des publics --- Etats-Unis --- télévision --- livre --- cinéma --- théâtre --- ageing audiences --- comparative analysis --- cultural participation --- feminization
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