Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek is een kennismaking met interculturele communicatie. Het biedt de eerste handbagage waarover iedereen, zeker in een beroepsmatige omgeving, zou moeten beschikken aan het begin van de 21ste eeuw: de eeuw van globalisering, mobiliteit van bevolkingsgroepen en toenemende diversiteit.
Cultuurverschillen. --- Go international. --- Interculturele communicatie. --- International office. --- Internationalisering --- Hoger onderwijs. --- intercultureel onderwijs --- interculturele communicatie --- Mass communications --- Interculturele communicatie --- Interculturele verhoudingen --- Communicatie --- Cultuur --- Cultuursociologie --- Communication interculturelle Interculturele communicatie --- Culture Cultuur --- 305.8 --- Cultuurverschillen --- Communicatie ; algemeen --- Interculturaliteit --- Toerisme --- Verpleegkunde
Choose an application
Geeft u leiding aan Polen, Marokkanen, Surinamers en andere allochtonen? En heeft u ook het gevoel dat uw team niet optimaal functioneert door alle cultuurverschillen? Ontdek wat u kunt doen om miscommunicatie en conflicten op de werkvloer te voorkomen. Bouw een hecht team dat elke klus kan klaren! De auteurs begeleiden dagelijks managers en ondernemers die met beide benen in de praktijk staan. Inhoudsopgave:Voorwoord1/ Welkom op de multiculturele werkplek: Zet eens een andere bril op - Cultuurverschillen in een notendop - De voordelen van verschillen2/ Het gereedschap van de coach: Coaching werkt - Essentie van coaching - 'Heb je dat begrepen?!' - Coaching is halal - Voorkom vooroordelen - Me Tarzan, you Jane - Afspraak is afspraak3/ Tijd voor een goed gesprek: Formele multiculturele gesprekken - Ad-hocgesprekken heb je even? - Informele gesprekken - Samen aan tafel - Tools voor een goed gesprek4/ Coachen in bijzondere situaties: Hoofddoek in huisstijl - Praten over privéproblemen - Acht weken vakantie - Ramadan en Sinterklaas - Helpen met de papierwinkel - Te gezellig in de groep - Oei, ik groei - Samen aan tafel5/ Alle culturen op een rij: Marokkanen, Turken, Surinamers, Antillianen en Arubanen, Polen, Belgen, Britten, Duitsers, ChinezenBijlagen
Coaching --- Communicatie --- Conflicten --- Werknemers --- Allochtonen --- Autochtonen --- Cultuurverschillen --- Leidinggeven --- Teambuilding --- Coaching Coaching --- Conflits (gestion) Conflicthantering --- Equipe Team --- Communication interculturelle Interculturele communicatie --- Conflict --- Werknemer --- Allochtoon --- Autochtoon --- Cultuurverschil --- Leiderschap --- Inspraak --- Sociology of work --- Labour market --- Persoon met een migratieachtergrond
Choose an application
Elk hoofdstuk kent rollenspelen en/of oefeningen die studenten en docenten de mogelijkheid bieden het geleerde toe te passen. Kerncompetentie communicatie behandelt o.a. de volgende onderwerpen: doel van de communicatie, ontwikkelen van communicatievaardigheden, de verschillende vormen van communicatie, interculturele communicatie, samenwerken en teambuildingtechnieken, coaching, vergaderen, adviseren en presenteren, onderhandelen
Communication Communicatie --- Communication interculturelle Interculturele communicatie --- Modes de communication Communicatiewijzen --- Négociation Onderhandeling --- Réunion Vergadering --- 305.8 --- coaching --- communicatie --- overleggen --- vergadertechnieken --- S20090838.JPG --- Communicatie --- 007 --- teamwork --- Personnel management --- HO (hoger onderwijs) --- communicatievaardigheden --- interne communicatie --- competenties --- vergaderen --- Higher education --- Mass communications --- Communicatieve vaardigheden --- Communicatietechnieken --- Teamwerk --- Vergaderen --- Presentaties --- Onderhandelen --- Communicatietechniek --- Presentatie --- Onderhandeling
Choose an application
Dit boek geeft antwoord op de vraag hoe je de dialoog met een ander kunt verbeteren. Het start vanuit de hypothese dat westerse en oosterse culturen vanuit hun filosofische of religieuze kernwaarden bijdragen aan een actieve of passieve houding van hun cultuurdragers. Deze houding wordt beïnvloed door het belang dat men hecht aan de inhoud of vorm van de boodschap. Aan deze houding ligt een aantal cultuurverschillen ten grondslag
interculturele communicatie --- Sociology of culture --- Interculturele communicatie --- Intercultural communication --- 316.7 --- Beeldvorming --- Communicatie --- Cultuur --- Gesprekstechnieken --- Migranten --- 130.2 --- communicatie --- cultuursociologie --- multiculturalisme --- multiculturele samenleving --- sociologie --- Communication interculturelle Interculturele communicatie --- Culture Cultuur --- Cross-cultural communication --- Communication --- Culture --- Cross-cultural orientation --- Cultural competence --- Multilingual communication --- Technical assistance --- Anthropological aspects --- Interculturele verhoudingen --- Sociologie --- Cultuursociologie --- Communicatiesociologie --- Cultuurverschillen --- Hulpverlening --- Interculturaliteit --- Toerisme --- Verpleegkunde --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Cultuurverschil
Choose an application
Dit beknopte boekje biedt bruikbare tips voor het omgaan met andere culturen, voornamelijk in een zakelijke context. Zowel de diversiteit in eigen land als de Europese culturen komen aan bod: van Europees corresponderen & telefoneren, relatiegeschenken, internationale e-commerce tot etnomarketing. Het boekje is bedoeld voor communicatiemedewerkers en communicatiedeskundigen.
Interculturele communicatie. --- Linguistics --- interculturele communicatie --- Mass communications --- Philosophy and psychology of culture --- Sociology of culture --- Communicatie --- Interculturele communicatie --- Interculturele verhoudingen --- Culturele identiteit --- Europa --- Etnocommunicatie --- #KVHA:Interculturele communicatie; Nederlands --- Communication interculturelle Interculturele communicatie --- Communication non verbale Non-verbale communicatie --- Culture Cultuur --- 499.9 --- ethnisch-cultureel mediagebruik --- Europese communicatie --- S2006681.JPG --- mondelinge communicatie --- multiculturele samenleving --- 007 --- 007.1 --- 325 --- Interculturaliteit --- Crisis --- Cultuur --- Verpleegkunde
Choose an application
Enkele gebeurtenissen zoals de aanslagen op II September 2001, de moord op Van Gogh en de wijze waarop het integratiedebat is gevoerd hebben ertoe geleid dat de communicatie tussen de diverse etnische groepen in Nederland niet optimal verloopt. Verscheidene opiniemakers spreken meer dan voorheen van 'wij' versus 'zij' en 'onze' culturele warden versus 'hun' culturele waarden. Hoewel van oudsher bekend is dat culturele verschillen de communicatie be loeden, is interculturele communicatie als studieveld nicatie be loeden, is interculturele communicatie als studieveld van betrekkelijk recente datum. Onderzoek heeft laten zien dat bij dit type communicatie ook andere factoren dan cultuur een rol spelen. In 'Grondslagen van interculturele communicatie' wordt naast de culturele verschillen uitgebreid ingegaan op de andere factoren zoals de wederzijdse beeldvorming, de context en de persoonlijke communicatieve vaardigheden. De auteur verdedigt de stelling dat miscommunicatie in zulke ontmoetingen meer wordt veroorzaakt door de fixatie op cultuurverschillen en de wederzijdse vooroordelen dan door de mate waarin culturen daadwerkelijk van elkaar verschillen. Cultuur wordt in de praktijk maar al te vaak gebruikt als 'zondebok' en als uitsluitingsmechanisme. In dit boek wordt ook geen recept gegeven voor het omgaan met mensen uit andere culturen, maar wordt een pleidooi gehouden voor het benaderen van een ieder als zelfstandig persoon en niet als vertegenwoordiger van de groep waartoe hij of zij behoort of gerekend wordt. Het benadrukken van overeenkomsten tussen mensen zonder de verschillen te verwaarlozen dient de leidraad te zijn bij interculturele communicatie. Deze uitgave is geschikt voor iedereen die in de praktijk te maken heeft met andere culturen zoals hulpverleners, beleidsmakers, personeelsfunctionarissen en onderzoekers op dit terrain. Daarnaast is deze uitgave veel gebruikt in het universitaire en hoger beroepsonderwijs. Prof. dr. W. Shadid is antropoloog en bijzonder hoogleraar interculturele communicatie aan de Universiteit van Tilburg. Hij is tevens verbonden aan de Universiteit Leiden. (flaptekst) L.G. JansmaGeheel herziene en geactualiseerde druk van een boek dat voor het eerst verscheen in 1998. Eerst wordt het concept interculturele communicatie behandeld, vervolgens worden factoren die van invloed zijn op interculturele communicatie besproken. Het gaat dan om culturele factoren (het verschil in culturele achtergrond), communicatiefactoren (dan worden onder andere besproken de communicatieve competentie en het empathisch vermogen van de actoren, alsmede de taalbeheersing en -vaardigheden, zowel verbaal als non-verbaal) en attitudefactoren (identiteit, beeldvorming, stereotypering, vooroordelen). Daarenboven wordt nog aandacht geschonken aan de rol die de media in de interculturele beeldvorming kunnen spelen. Tenslotte worden problemen en knelpunten besproken die zich in de interculturele hulpverlening en intercultureel management kunnen voordoen. Het boek is bedoeld voor mensen die in de praktijk met andere culturen hebben te maken.© NBD Biblion
Intercultureel management. --- Interculturele communicatie. --- Mass communications --- Sociology of culture --- imago --- culturele diversiteit --- media --- interculturele communicatie --- Interculturele communicatie --- #SBIB:309H023 --- Communication interculturelle Interculturele communicatie --- Culture Cultuur --- Valeurs (société) Waarden (maatschappij) --- Communication non verbale Non-verbale communicatie --- 305.81 --- Interculturele en internationale communicatie --- interculturele communicatie, intercultureel zakendoen, cultuurverschillen en interculturaliteit --- Communicatie --- Interculturele verhoudingen --- Cultuur --- Beeldvorming --- Intercultureel management --- Stereotypen --- Interculturaliteit --- Stereotype (vooroordeel) --- Toerisme --- Verpleegkunde
Choose an application
Communication --- Communication in education --- Communication in organizations --- Programmation neuro-linguistique (PNL) Neuro-linguïstische programmatie (NLP) --- Communication Communicatie --- Information (gestion) Informatie (management) --- Formation Opleiding --- Entreprises Ondernemingen --- Formation à distance Afstandsonderwijs --- Argumentation Argumentatie --- Communication interculturelle Interculturele communicatie --- Technologie de l'information Informatietechnologie --- Relations humaines Menselijke relaties --- Education --- Communication - Congresses --- Communication in education - Congresses --- Communication in organizations - Congresses --- communication --- médias --- entreprises --- nouvelles technologies d'information --- la formation
Choose an application
De werkvloer is in toenemende mate cultureel divers geworden. Globalisering, ontwikkelingen op de arbeidsmarkt en vragen van consumenten maken van diversiteit tevens een economische noodzaak. Hoe kunnen organisaties hierop inspelen? Wat kunnen zij doen om de positie van allochtone medewerkers te verbeteren en de samenwerking tussen hen en autochtone medewerkers op de werkplek te bevorderen? Hoe kunnen organisaties allochtoon talent kennen en herkennen en profiteren van creativiteit en innovatie? In het boek stellen de auteurs diversiteit op de werkvloer centraal. Aan de hand van theoretische concepten geven zij inzicht in de verschillen. Maar ook de positieve gevolgen van diversiteit komen aan bod, zoals het benutten van de heterogeniteit aan perspectieven en het stimuleren van creativiteit en innovatie. Ten slotte beschrijven de auteurs verschillende interventies - gericht op individuen, teams en de organisatie als geheel - om verschillen te overbruggen en kansen te benutten op een cultureel Diverse werkvloer. 'Culturele diversiteit op het werk' biedt managers, HRM-professionals, adviseurs en andere professionals inzicht in de kennis die op dit moment over het onderwerp voor handen is. Daarnaast geeft het boek praktische handvatten om als organisatie van een cultureel diverse werkvloer te profiteren Inhoudsopgave : 1 Inleiding 1.1 Overzicht van de thema's in het boek 1.2 Culturele diversiteit 1.3 Culturele diversiteit en het verschijnsel van immigratie 1.4 Culturele diversiteit en organisatiemotieven 2 De moeilijke positie van de allochtone werknemer 2.1 De bijzondere positie van de allochtone medewerker Praktische aanbevelingen Werving en selectie Individuele ontwikkeling Organisatie-ontwikkeling 3 Hoe staan allochtone medewerkers tegenover werk?3.1 Inleiding 3.2 De sociaal-economische situatie en het belang van werk 3.3 Invloeden van cultuur op de werkbeleving 3.4 Acculturatiestrategien en werkbeleving Praktische aanbevelingen 4 Cognitieve en sociale processen in cultureel diverse Groepen 4.1 Gelijkheid is aantrekkelijk4.2 Gelijkheid is veilig 4.3 Aard en niveau van diversiteit en negatieve gevolgen Praktische aanbevelingen Bevorderen van communicatie tussen culturele groepen Tegengaan van subgroepvorming Reductie van dreiging 5 Problemen rond diversiteit: de rol van communicatie en gedragsverschillen 5.1 Cultuur en communicatieverschillen 5.2 Cultuur, sociale afstand en emotionele expressie 5.3 Cultuur en conflicthantering 5.4 Cultuur en benvloedingsgedrag 5.5 Relativering van cultuurverschillen Praktische implicaties 6 Winstpunten van diversiteit: creativiteit en doorbreking van groepsdenken 6.1 Verminderde druk tot conformeren 6.2 Positieve invloed van een afwijkende mening 6.3 Stimulering van ongewone associaties bij ideenvorming 6.4 Actieve cognitieve verwerking 6.5 Reflectie en leergedrag 6.6 Diversiteit en conflict Praktische aanbevelingen 7 De invloed van individuele en organisatiefactoren op de opbrengsten van diversiteit 7.1 De invloed van sociale identiteit 7.2 De invloed van persoonlijkheid 7.3 Organisatieklimaat 7.4 Een procesmodel van diversiteitmanagement 7.5 Interdependentie in het werk 7.6 Taakkenmerken 7.7 Machtsverschillen Praktische implicaties 8 Een dynamisch diversiteitsmodel 8.1 Cyclisch karakter van het dynamisch procesmodel 8.2 Een dynamisch procesmodel op individueel niveau Praktische implicaties 9 Conclusies 9.1 Moeizame integratie 9.2 Interculturele socialisatie 9.3 Op weg naar nieuwe identiteiten9.4Tot slot: een positief geluid
Intercultureel management. --- Intercultureel personeelsbeleid. --- culturele diversiteit --- personeelsmanagement --- Personnel management --- #KVHA:Taalkunde --- #KVHA:Meertalige communicatie --- #KVHA:Interculturaliteit --- #KVHA:Culturele diversiteit --- #KVHB:Cross-culturele psychologie --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Personeelsbeleid --- Gestion des ressources humaines Personeelsbeleid --- Culture Cultuur --- Relations humaines Menselijke relaties --- Communication interculturelle Interculturele communicatie --- arbeidsmarkt --- diversiteit --- etnisch-culturele minderheden --- human resources management --- integratie --- multiculturele samenleving --- personeelsbeleid --- Culturele identiteit --- Cultuursociologie --- Interculturele verhoudingen --- Arbeidssociologie --- Allochtonen --- Diversiteitsbeleid --- Arbeid --- Organisatieleer --- Multiculturaliteit --- Diversiteit --- Interculturaliteit --- Allochtoon --- Verpleegkunde --- Autochtoon --- Arbeid (werken) --- Multiculturalisme --- Inclusie --- Maatwerk --- Persoon met een migratieachtergrond
Choose an application
As businesses around the world are globalising their operations, executives working abroad are finding that organisational cultures can differ dramatically in different countries. This is a guide to help executives cope with the differences.
International business enterprises --- Employee motivation. --- Intercultural communication. --- Entreprises multinationales --- Personnel --- Communication interculturelle --- Management. --- Personnel management. --- Gestion --- Direction --- Motivation --- Motivation (personnel) Motivatie (personeel) --- International Internationaal --- Management Management --- Entreprises Ondernemingen --- Gestion des ressources humaines Personeelsbeleid --- Communication interculturelle Interculturele communicatie --- Arbeids- en organisatiepsychologie --- management --- management. --- Employee motivation --- Intercultural communication --- Management --- Personnel management --- E-books --- Cross-cultural communication --- Communication --- Culture --- Cross-cultural orientation --- Cultural competence --- Multilingual communication --- Technical assistance --- Motivation in industry --- Work motivation --- Motivation (Psychology) --- Psychology, Industrial --- Goal setting in personnel management --- Anthropological aspects --- Corporate culture. --- Diversity in the workplace. --- Executives --- Employment
Choose an application
Diversity in the workplace. --- Multiculturalisme en milieu de travail --- #SBIB:002.IO --- #SBIB:316.7C140 --- #SBIB:316.334.2A320 --- Conflits (gestion) Conflicthantering --- Civilisation Beschaving --- Europe Europa --- Management Management --- Japon Japan --- Communication interculturelle Interculturele communicatie --- Cultuursociologie: cultuur en globale samenlevingen --- Arbeidssociologie: morfologie van de arbeidsmarkt --- BUSINESS & ECONOMICS --- Human Resources & Personnel Management --- Diversity in the workplace --- Marketing & Sales --- Commerce --- Business & Economics --- Cultural diversity in the workplace --- Cultural diversity in workforce --- Diversity in the workforce --- Diversity in the work place --- Multicultural diversity in the workplace --- Multicultural workforce --- Workforce diversity --- Multiculturalism --- Personnel management
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|