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Environmental communication is a rapidly expanding field of study, encompassing a wide range of topics such as social-discursive constructions of “nature,” journalism and media coverage of the environment, climate change communication, analyses of environmental rhetoric, public participation in environmental decisions and environmental risk communication to name but a few.
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In 2008, the editors published a well-cited journal paper arguing that while scholarly work on media representations of environmental issues had made substantial progress in textual analysis there had been much less work on visual representations. This is surprising given the increasingly visual nature of media and communication, and in light of emerging evidence that the environment is visualized through the use of increasingly symbolic and iconic images. Addressing these matters, this volume marks out the present state of the field and contains chapters that represent fresh and exciting high quality scholarly work now emerging on visual environmental communication. These include a range of fascinating and often alarming topics which draw on a variety of methods and forms of visual communication. The book demonstrates that research needs to think much more widely about what we mean by the 'visual' which plays a massive yet under-researched role in the politics and ideology of public understanding and misunderstanding of and the environment and environmental problems. The book is of relevance to students and researchers in media and communication studies, cultural studies, film and visual studies, geography, sociology, politics and other disciplines with an interest in the politics of visual environmental communication.This book was published as a special issue of "Environmental communication : a journal of nature and culture".
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Le guide de la communication responsable a été publié en janvier 2020. En moins de trois ans, la thématique a pris une nouvelle dimension. Une édition actualisée et enrichie s'imposait. Elle traite toujours de la lutte contre le greenwashing, de l'écoconception des supports (édition, communication numérique, événementiel, production audiovisuelle) et de la communication de crise. Elle aborde également les nouveaux récits, le combat contre les stéréotypes de modes de vie et les fake news, la communication au service de la résilience des territoires et de la transformation des entreprises. La communication responsable est désormais reconnue comme une opportunité d'accompagner la transformation de la société et de remettre le sens au coeur des dispositifs de communication. Analyse des enjeux, conseils pratiques et avis d'experts : ce guide accompagne tous les professionnels de la communication et du marketing, du privé comme du public, sur la voie d'une transition écologique indispensable et désirable
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Publicité incompatible avec la transition écologique ? Agences toxiques ? Pratiques numériques polluantes ? Green, social, purpose washing ? La communication et le marketing semblent sommés de s'expliquer sur leurs pratiques. Alors qu'ils sont de plus en plus critiqués, il ne s'agit pas uniquement de prendre de "bonnes résolutions" ou de respecter une énième charte, mais de construire une nouvelle légitimité du secteur. Loin d'être un bashing de plus, ce livre entend démontrer les enjeux de la communication et du marketing responsables pour en proposer une définition fine et exhaustive. À la fois militant, stratégique et pratique, il s'attache à donner des outils directement applicables et illustrés de nombreux exemples afin de disposer à la fois de convictions, d'arguments, d'une vision mais aussi de bonnes pratiques et de solutions. Au programme ? Des choix stratégiques en faveur de la réduction de l'impact carbone du secteur, une orientation des pratiques plus saine, des interactions professionnelles plus équitables et des pratiques repensées pour créer un impact social et sociétal positif.
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Greenwashing, fake news, incitation à la consommation, perte de légitimité ? À l'heure de la sobriété, comment réduire les impacts environnementaux et sociaux des actions de communication ? En pleine transition écologique, comment faire évoluer le secteur ? Comment construire et mettre en pratique une communication saine, solide et nourrie par des engagements éthiques de durabilité ? La communication doit absolument être un vecteur de transition. L'auteur, enseignant à l'ISCPA, promeut une démarche durable étayée par des outils de compréhension et des conseils opérationnels pour lancer des actions de communication responsable et engageante, pour tout type de produit, support et secteur. Il propose de : • dresser un état des lieux de la communication et de son rapport à la transition ; • définir ce qui caractérise la communication responsable ; • prendre en compte les enjeux d'actualité (sobriété éditoriale, lutte contre les stéréotypes, émergence de nouveaux récits, etc.) ; • décrypter le rapport entre Objectifs de développement durable (ODD), engagement d'entreprise (RSE) et communication ; • suivre 7 leçons pour une éco-socio-conception éthique et durable des supports de communication ; • recourir aux incitations douces (persuader sans contraindre, nudge) ; • étudier 11 mini-cas. La communication doit être responsable : voici les clés de cette transformation.
Communication --- Sustainable development reporting --- Communication in the environmental sciences --- Social responsibility of business --- Communication in marketing --- Communication environnementale --- Développement durable --- Responsabilité sociétale --- Communication en marketing --- communication d'entreprise --- communication --- développement durable --- protection de l'environnement --- Business communication --- Sustainable development --- Communication. --- Croissance durable. --- Développement durable. --- Responsabilité sociale. --- Communication environnementale. --- Responsabilité sociétale. --- Communication en marketing.
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Communication in the environmental sciences --- Marketing vert --- Communication en environnement --- Sustainable development --- Green marketing --- Communication in marketing --- Environmental protection --- Développement durable --- Communication en marketing --- Environnement --- Protection --- entreprise citoyenne --- développement durable --- Communication environnementale --- Responsabilité environnementale --- Développement durable --- Guides, manuels, etc.
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"This book explores the right of access to environmental information, considering both the environmental aspirations which underlie the right and how far these are evidenced in the right's use in practice. The right has a history separate from wider moves towards freedom of information. From its origins in the Rio Declaration to its current embodiment in the Aarhus Convention, a key aim of the right is to promote environmental governance and protect the environment through the provision of environmental information, both proactively and upon request. However, there is little empirical evidence to show whether the right is achieving these environmental aims, if it is being used for its intended environmental purpose, or even how far it is being viewed as distinct from the general right to information. This book seeks to fill this gap through qualitative research conducted in Scotland, the findings of which highlight that individuals who seek environmental information under the right are often doing so for personal or professional reasons that do not further the right's environmental purpose. This is significant, because if the right is not being used for its intended environmental purpose, then its contribution to environmental governance can be questioned, as can the value of maintaining this specific right, distinct from wider freedom of information laws."--
Environmental law, International. --- Freedom of information (International law). --- Environnement --- Communication environnementale --- Liberté d'information. --- Droit international. --- Droit --- Law of treaties --- Human rights --- Industrial and intellectual property --- Environmental law --- Freedom of information (International law) --- Royaume Uni
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