Narrow your search

Library

ULiège (4)

IACSSO - CIAOSN (1)

KU Leuven (1)

UAntwerpen (1)

UCLouvain (1)

UGent (1)


Resource type

dissertation (3)

book (2)

digital (1)


Language

French (4)

English (1)


Year
From To Submit

2022 (2)

2020 (2)

2015 (1)

Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Dissertation
Mémoire-projet, (partim Mémoire)
Authors: --- --- ---
Year: 2022 Publisher: Liège Université de Liège (ULiège)

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Le sujet de ce mémoire parle de l’importance de l’implémentation d’une stratégie de vente omnicanale au sein d’une entreprise dans le monde actuel. La vente omnicanale est la stratégie de vente qui tend à gagner de plus en plus de place aujourd’hui, notamment avec l’usage d’internet et des réseaux sociaux, une présence des entreprises est alors attendue afin de vendre leurs biens et leurs services. De nombreuses entreprises tirent parti de cette stratégie omnicanale dans le secteur B2C. En effet, il s’agira pour elles d’être éventuellement omniprésentes et de faire profiter les consommateurs potentiels de cette omniprésence par l’interconnexion des canaux de vente. Cette stratégie favorise l’expérience client et le parcours client.


Dissertation
En Belgique, dans quelle mesure l'utilisation d'Instagram - comme outil de communication - dans le secteur du luxe s'adapte aux besoins de la génération Z ? Analyse du cas de la maison Louis Vuitton
Authors: --- --- ---
Year: 2022 Publisher: Liège Université de Liège (ULiège)

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

À l'heure du digital, la présence sur les réseaux sociaux d'une marque est essentielle, leur permettant notamment de cibler les nouvelles générations. Ce mémoire a pour objectif de questionner dans quelle mesure l'utilisation d'Instagram comme outil de communication répond aux besoins de la génération Z en Belgique.


Dissertation
La communication digitale et son impact sur les interactions dans une relation tripartite du secteur de l'intérim
Authors: --- --- ---
Year: 2020 Publisher: Liège Université de Liège (ULiège)

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Quel est l'impact de la communication numérique sur les interactions observées dans la relation triangulaire?

Par cette question, le but est de comprendre, d'une part ,les termes d'une relation triangulaire, de faire émerger la question de la digitalisation et son interférence dans la communication interactive en tant que telle, d'analyser son évolution et ,d'autre part ,d'en extraire les limites.


Book
Le Grand Livre des Réseaux Sociaux : Toutes les techniques professionnelles sur Facebook, Instagram, Twitter, Linkedln et Pinterest
Authors: ---
ISBN: 9782378903435 Year: 2020 Publisher: GERESO Édition


Multi
The digital humanities : a primer for students and scholars
Authors: ---
ISBN: 9781107013193 9781107601024 1107601029 1107013194 9781139003865 1316308383 1139003860 1316287572 Year: 2015 Publisher: Cambridge: Cambridge university press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"The Digital Humanities is a comprehensive introduction and practical guide to how humanists use the digital to conduct research, organize materials, analyze, and publish findings. It summarizes the turn toward the digital that is reinventing every aspect of the humanities among scholars, libraries, publishers, administrators, and the public. Beginning with some definitions and a brief historical survey of the humanities, the book examines how humanists work, what they study, and how humanists and their research have been impacted by the digital and how, in turn, they shape it. It surveys digital humanities tools and their functions, the digital humanists' environments, and the outcomes and reception of their work. The book pays particular attention to both theoretical underpinnings and practical considerations for embarking on digital humanities projects. It places the digital humanities firmly within the historical traditions of the humanities and in the contexts of current academic and scholarly life"--

Keywords

681.3*15 --- Computerwetenschap--?*15 --- Digital humanities --- Humanities --- Humanists --- Digital media --- Digital communications --- Information storage and retrieval systems --- Sciences humaines --- --Recherche --- --Méthodologie --- --Enseignement --- --Vie intellectuelle --- --Média digitaux --- --Communication digitale --- --Système de recherche --- --Système de stockage --- --Research --- Methodology --- Study and teaching --- Intellectual life --- Digital media. --- Digital communications. --- Data processing. --- Research. --- Methodology. --- Study and teaching. --- Intellectual life. --- Humanities. --- Communications, Digital --- Digital transmission --- Pulse communication --- Digital electronics --- Pulse techniques (Electronics) --- Telecommunication --- Signal processing --- Electronic media --- New media (Digital media) --- Mass media --- Online journalism --- Scholars --- Learning and scholarship --- Classical education --- Digital techniques --- Data processing --- Information technology --- Science --- Methods in social research (general) --- Humanities Methodology --- Humanities - Research --- Humanities - Methodology --- Humanities - Study and teaching --- Humanists - Intellectual life --- Information storage and retrieval systems - Humanities --- Recherche --- Méthodologie --- Enseignement --- Vie intellectuelle --- Média digitaux --- Communication digitale --- Système de recherche --- Système de stockage --- Humanities research --- Digital humanities.

Listing 1 - 5 of 5
Sort by