Narrow your search
Listing 1 - 10 of 30 << page
of 3
>>
Sort by

Book
Hoe zeg ik het? : praktisch communiceren in de gezondheidszorg
Authors: ---
Year: 2010 Publisher: Antwerpen Standaard

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Professionele communicatie in de zorg
Author:
Year: 2009 Publisher: Houten Bohn Stafleu van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Interactieve vaardigheden voor verpleegkundigen : communicatie in het perspectief van herstel
Author:
Year: 2010 Publisher: Amsterdam Pearson Education

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Handbook of communication in oncology and palliative care
Authors: --- ---
ISBN: 9780199238378 Year: 2011 Publisher: New York Oxford University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Transcultural nursing : Assessment & intervention
Author:
ISBN: 9780323399920 Year: 2017 Publisher: St. Louis Elsevier

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Skills for communicating with patients
Authors: --- --- ---
ISBN: 1857751892 Year: 1998 Publisher: Oxford : Radcliffe,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Medische communicatie en etnische diversiteit
Authors: ---
ISBN: 9789023253068 Year: 2014 Publisher: Assen Koninklijke Van Gorcum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Goede communicatie leidt tot betere zorg, daarover is iedereen het wel eens. Veel zorgverleners blijken echter problemen te ondervinden bij de communicatie, vooral met patiënten uit een andere cultuur. Ze krijgen daarbij te maken met denkbeelden en verwachtingen waaraan zij vanuit hun culturele achtergrond niet gewend zijn. De vraag is dan niet zo zeer wát er in de communicatie met deze patiëntengroep moet verbeteren, maar de wijze waaróp dat moet gebeuren. Daarover gaat dit boek. Medische communicatie en etnische diversiteit biedt (para)medici praktische handvatten om de zorg voor en communicatie met migranten te verbeteren. Daarbij moet niet (langer) op de eigen intuïtie worden vertrouwd, maar actief worden geëxploreerd wat de gedachten, gevoelens en verwachtingen van de patiënt zijn. De uitgave omvat twee delen. Het eerste deel - Diversiteit in de zorg - gaat in op de kwaliteit van zorg voor migranten en interculturele zorgverlening. In het tweede deel - Communicatie in een etnisch diverse context - ligt het accent op interculturele communicatie en consultvoering, en komen medisch-ethische dilemma's aan de orde.


Book
Zorgcommunicatie in verandering : hoe communicatie de slagkracht van organisaties in zorg en welzijn versterkt
Author:
ISBN: 9789462925854 Year: 2016 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De zorg- en welzijnssector is vandaag in volle evolutie. De noden en de verwachtingen zijn hoog, de middelen beperkt. Samenwerking in netwerken van zorg, persoonsvolgende financiering, meer marktwerking, meer concurrentie, empowerment en vermaatschappelijking, kwaliteitsindicatoren en accreditering, krapte op de arbeidsmarkt: het zijn allemaal evoluties die de zorg- en welzijnsvoorzieningen dwingen om zich beter te profileren en om hun interne en externe communicatie professioneel aan te pakken.Grotere voorzieningen hebben vaak al een communicatiedienst, maar kleine en middelgrote organisaties roeien met de riemen die ze hebben. Zorgcommunicatie in de praktijk is voor beide doelgroepen geschreven. Communicatieverantwoordelijken, directieleden en stafmedewerkers van grote, middelgrote én kleine voorzieningen vinden in dit boek inspiratie en nieuwe invalshoeken, praktische handvatten en concrete tips. Doorheen het boek lopen tientallen praktijkverhalen uit alle sectoren van zorg en welzijn.


Book
Communicatie in de gezondheidszorg
Author:
ISBN: 9014081820 Year: 2001 Publisher: Alphen aan den Rijn Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wie in de zorgsector werkt ontkomt niet aan verhalen waarin de relatie van arts en patiënt als communicatief arm wordt bestempeld. Vooral in de communicatie met patiënten, cliënten, bewoners en klanten laten instellingen als ziekenhuizen en verpleeghuizen steken vallen. Verschilt communicatie in de gezondheidszorg van die in het bedrijfsleven? Ja, niet zozeer qua techniek maar wel qua inhoud. In dit dossier wordt een burger gevolgd bij zijn zoektocht naar zorg. Momenten van communicatie en miscommunicatie worden geïllustreerd met praktijkvoorbeelden. Iedereen die werk- zaam is in communicatie en de gezondheidszorg zullen vele momenten van herkenning beleven, en inspiratie opdoen voor verbetering. Inhoudsopgave : 1 De gezondheidszorg 2 Naar een communicatieplan 3 Interne communicatie en arbeidsmarktcommunicatie 4 Informeren van de patiënt 5 De pers te woord staan 6 Crisiscommunicatie 7 Praktische communicatietips voor zorgverleners


Book
Vaardig communiceren in de gezondheidszorg : een evidence-based benadering
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789462363595 9789462740365 Year: 2014 Publisher: Den Haag Boom Lemma

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het belang van communicatievaardigheden voor beroepen in de gezondheidszorg is groot. In dit boek wordt beschreven hoe de hulpverlener met goede communicatievaardigheden betere resultaten boekt. Op basis van onderzoek worden bewijzen geleverd die het belang van deze vaardigheden en de voordelen voor zowel de hulpverlener als de patiënt aantonen.In Vaardig communiceren in de gezondheidszorg staat een observatielijst centraal; die de stappen in de gespreksvoering volgt.De structuur van het gesprek en de benodigde vaardigheden komen hierin systematisch aan de orde. Er wordt een degelijk stelsel van basale communicatievaardigheden aangeboden die als uitgangspunt dient voor de omgang met alle communicatieproblemen.

Listing 1 - 10 of 30 << page
of 3
>>
Sort by