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Bénin -- 20e siècle : A brief study, by a colonial official, of the native reaction to the French social, economic and cultural impact on Dahomey.
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Since the end of colonization Africa has struggled with socioeconomic and political problems. This has attracted wealthy donors from western nations, organizations and private foundations who have assumed the role of helper and deliverer. While some donors have good intentions, there are other western "progressive" donors whose gifts to Africa are often attached to their ideology of sexual liberation. These are the ideological neo-colonial masters of the 21st century who aggressively push into Africa their views on contraception, population control, sexualisation of children, feminism, homosexuality and abortion. The author, a native of Africa, shows how these donors are masterful at exploiting some of the heaviest burdens and afflictions of Africa such as maternal mortality, unplanned pregnancies, HIV/AIDS pandemic, child marriage and persistent poverty. This exploitation has put many African nations in the vulnerable position of receiving funding tied firmly to ideological solutions that are opposed to the cultural views and values of the people. Thus many African nations are put back into the protectorate positions of dependency as new cultural standards conceived in the west are made into core policies in African capitals and the new redefined terms of the west become applied within various African ministries. This book reveals a problematic facet of neo-colonialism that is rarely seen or talked about. Drawing from a broad array of well-sourced materials and documents, it tells the story of foreign aid gifts with strings attached, the story of Africa targeted and recolonized by wealthy powerful donors. -- Provided by Publisher
Africa --- Colonial influence --- History
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Après les vives polémiques dont il a été l’objet dans le monde académique et non académique, peut-on encore mobiliser le modèle afrocentrique pour penser les questions de notre temps ? Est-il opportun de recourir à ce modèle à l’ère de l’interconnexion des savoirs, de la globalisation et de la « créolisation » et dans quelle mesure permet-il d’analyser le processus de décolonisation de la pensée et des savoirs ? Notre objectif est ici de montrer que dans « l’affaire » de l’afrocentrisme, et les « querelles » épistémologiques et idéologiques qu’il a suscitées, il est encore possible de lire un paradigme critique oeuvrant à la décolonisation de la pensée.On trouvera dans ce livre un aperçu du débat américain sur l’afrocentrisme avec quelques-uns de ses protagonistes (M. Kete Asante, A. Schlesinger, C. Walker, K. Appiah, B. Obama), une étude de quelques-unes de ses figures africaines (Cheikh Anta Diop, F. Eboussi Boulaga, M. Towa et H. Odera Oruka) et des réflexions sur certains questionnements afrocentriques (la décolonisation de la philosophie et des institutions scientifiques africaines, de la théorie du droit et des droits de l’homme, de la bonne gouvernance, de la citoyenneté et du développement, et la fuite des cerveaux)
Afrocentrism --- Decolonization --- Philosophy. --- Africa --- Colonial influence --- Colonial influence.
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Die bildstarke Utopie einer exkludierenden Ästhetik war ab 1884 wegbegleitend für deutsche Siedler in Afrika. Architektur und Städtebau gerieten dabei vordergründig zum Werkzeug einer Verwandlung Südwestafrikas zu einem 'Schaufenster' deutscher Hegemonie. Die Baurealität in der Peripherie führte indes zur Auflösung heimatlicher Ideen. Sie bot Alternativen zu den europäischen Bemächtigungsstrategien und brachte als eine multilokal verortete Kulturpraxis verschiedene Lebenswelten miteinander in Kontakt. Aufgrund dieser wesentlichen Bezugnahme auf den Gedanken der Vernetzung wurde das transnationale Konzept der Kontaktarchitektur gewählt, um die Begrifflichkeiten rund um die koloniale Raumkultur zu erweitern und im europäischen Kanon etablierte Kriterien der Architekturanalyse zu revidieren.
Architecture --- Colonies --- Namibia --- Colonial influence.
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Colonies --- Imperialism. --- Africa --- Colonial influence.
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What is the relationship between colonialism and culture? Jeff Bowersox answers this question by looking at how young Germans imagined the wider world around them during the age of high imperialism.
Youth --- History. --- Germany --- Colonial influence
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