Listing 1 - 10 of 115 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
This paper defines and estimates general equilibrium treatment effects. The conventional approach in the literature on treatment effects ignores interactions among individuals induced by the policy interventions being studied. Focusing on the impact of tuition policy, and using estimates from our dynamic overlapping generations general equilibrium model of capital and human capital formation, we find that general equilibrium impacts of tuition on college enrollment are an order of magnitude smaller than those reported in the literature on microeconomic treatment effects. The assumptions used to justify the LATE parameter in a partial equilibrium setting do not hold in a general equilibrium setting. Policy changes induce two way flows. We extend the LATE concept to a general equilibrium setting. We present a more comprehensive evaluation to program evaluation by considering both the tax and benefit consequences of the program being evaluated and placing the analysis in a market setting.
Choose an application
The major purpose of this phase of the research was to identify secondary school students' perceptions of Ontario colleges and of college as a possible post-secondary educational destination for them, and to determine the factors that have shaped these perceptions. [ ... ] The project's Steering Committee is comprised of representatives from the following organizations: ACAATO; the College Institutional Research Network; the Ministry of Education; the Ministry of Training, Colleges and Universities, and the secondary school panel through representation from the Association of Educational Researchers of Ontario (AERO), Ontario School Counsellors' Association (OSCA), [ ... ] Double Cohort Study, Phase 4 data files Second, the expansion of the universities to accommodate the 'double cohort' in combination with an increase in the proportion of students meeting university admission requirements had the effect of increasing the proportion of students attending university after four or five years in secondary school from 27% to 33% of the base Grade 9 population; see Figu [ ... ] Double Cohort Study, Phase 4 data files Third, the decline in the proportion of secondary school students who graduated in five years or less (from 78% prior to the Reorganized Program to 68% for the first cohort through the new program), along with the increase in university enrollees had the effect of reducing the proportion of students who graduated in four or five years and who went directly t [ ... ] The overall goals of the ACAATO Collaborative Research Project are as follows: * To identify, gather and conduct research which supports the development of effective pathways from secondary school to college * To build a better understanding, through the research, of school-to-college transition issues and the multiple pathways that students take to college; * To identify barriers to and supports.
College attendance. --- College attendance --- Postsecondary education
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Si l'école aime à proclamer sa fonction d'instrument démocratique de la mobilité sociale, elle a aussi pour fonction de légitimer - et donc, dans une certaine mesure, de perpétuer - les inégalités de chances devant la culture en transmuant par les critères de jugement qu'elle emploie, les privilèges socialement conditionnés en mérites ou en " dons " personnels. A partir des statistiques qui mesurent l'inégalité des chances d'accès à l'enseignement supérieur selon l'origine sociale et le sexe et en s'appuyant sur l'étude empirique des attitudes des étudiants et de professeurs ainsi que sur l'analyse des règles - souvent non écrites - du jeu universitaire, on peut mettre en évidence, par-delà l'influence des inégalités économiques, le rôle de l'héritage culturel, capital subtil fait de savoirs, de savoir-faire et de savoir-dire, que les enfants des classes favorisées doivent à leur milieu familial et qui constitue un patrimoine d'autant plus rentable que professeurs et étudiants répugnent à le percevoir comme un produit social.
College attendance --- Students --- Students
Choose an application
Si l'école aime à proclamer sa fonction d'instrument démocratique de la mobilité sociale, elle a aussi pour fonction de légitimer - et donc, dans une certaine mesure, de perpétuer - les inégalités de chances devant la culture en transmuant par les critères de jugement qu'elle emploie, les privilèges socialement conditionnés en mérites ou en " dons " personnels. A partir des statistiques qui mesurent l'inégalité des chances d'accès à l'enseignement supérieur selon l'origine sociale et le sexe et en s'appuyant sur l'étude empirique des attitudes des étudiants et de professeurs ainsi que sur l'analyse des règles - souvent non écrites - du jeu universitaire, on peut mettre en évidence, par-delà l'influence des inégalités économiques, le rôle de l'héritage culturel, capital subtil fait de savoirs, de savoir-faire et de savoir-dire, que les enfants des classes favorisées doivent à leur milieu familial et qui constitue un patrimoine d'autant plus rentable que professeurs et étudiants répugnent à le percevoir comme un produit social.
College attendance --- Students --- Students
Listing 1 - 10 of 115 | << page >> |
Sort by
|