Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
#KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- 416 --- 419.3 --- Adler, Alfred --- Ausubel, D.P --- Behaviorisme --- Betekenisvol leren --- Bruner, Jerome --- Cognitieve strategieën --- Freud, Sigmund --- Gal'perin, Pjotr --- Gedrag --- Jung, Carl Gustav --- Leervoorwaarden --- Leren --- Lichaamsbeeld --- Maslow, Abraham --- Mensbeelden --- Motoriek --- Omgevingspsychologie --- Onderwijspsychologie --- Ontwikkelingspsychologie --- Piaget, Jean --- Rogers, Carl --- Vygotsky, Lev --- Zelfbeeld --- Zelfontdekkend leren --- Ontwikkelingspsychologie of genetische psychologie --- Pedagogische psychologie - Onderwijspsychologie --- Mensbeeld --- Milieu --- Psychologie --- Pedagogiek --- 20e eeuw --- Ontwikkelingsproblemen --- Gehandicapte kinderen --- Galperin, P. J. --- Kinderen --- Leerproblemen --- Ontwikkelingsprobleem --- Kind met een handicap --- Galperin, Piotr --- Kind --- Leerprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Man --- Volwassene
Choose an application
Dit cahier gaat over aandachtsstrategieën en technieken om onderzoekend te leren luisteren. De eigenlijke klankervaring vormt daarbij het absolute uitgangspunt, met het benadrukken van de mogelijkheden om op actieve wijze in interactie te treden met het klinkende materiaal. Het is de kerngedachte van dit cahier : muziek kun je begrijpen door ze als het ware vast te grijpen. Daarenboven komt dan de vraag hoe de luisteraar betekenis probeert te geven aan de klanken. Het is duidelijk dat het bewustzijn en de kennis voor een deel bepalen wat en hoe we horen. In die zin hebben luisterstrategieën ook een cognitieve kleuring. Het cahier pleit verder voor een leerlinggerichte en procesgerichte omgang met de muziek. Twee aspecten worden extra in de verf gezet : de eigenlijke muzikale ervaring en het onderzoekend en probleemoplossend leren luisteren. Naast een theoreitsche onderbouw wordt het geheel geïllustreerd met talrijke parkatische toepassingen en voorbeelden.
Lerarenopleiding --- (vak)didactiek talen. --- Muzikale vorming --- Didactiek. --- Didactics of the arts --- Didactics of primary education --- 611 --- #PBIB:+117.60 --- #SBIB:37H0 --- Academic collection --- didactiek --- muzikale opvoeding --- muziek beluisteren --- 486.870 --- 783 --- Cognitieve strategieën --- Didactiek --- Muziek --- 486.87 --- Muziek-didactiek --- Muziekbeleving --- Muziekbeluisteren --- Muziek ; beluisteren --- Muzikale vorming ; secundair onderwijs --- 450.7 --- Muzikale opvoeding --- luisteren --- muzikale didactiek --- Muzikale opvoeding: didactiek secundair onderwijs --- Naslagwerken muziekpedagogiek en didactiek - algemeen onderzoek --- Muzische vorming : Muziek --- Pedagogie --- Muzikale expressie - vakdidactiek --- Inleidingen - Hand- en leerboeken --- Muzikale expressie --- Music --- muzikale vorming --- Denken --- #BSCH: vak: didactiek --- #BSCH: vak: muziek
Choose an application
Veel kinderen en volwassenen hebben het moeilijk om dingen te leren en te begrijpen. Hun basisvoorwaarden voor leren zijn onvoldoende ontwikkeld. Zo ontstaat vaak een vicieuse cirkel: slechte schoolresultaten, negatief zelfbeeld,...Vicieuze cirkels kunnen doorbroken worden. Kinderen kunnen leren de nodige werktuigen te ontwikkelen om vat te krijgen op de wereld. Cognitieve werktuigen zijn basisvoorwaarden om de wereld te begrijpen en zelfstandig te kunnen leren. De benaderingen van Feuerstein, Nyborg en Buckley bieden zowel inspiratie als concrete hulpmiddelen hierbij
464 --- inclusief onderwijs --- leerproblemen --- leren leren --- ontwikkelingsproblemen --- orthopedagogiek --- studiemethoden --- Geheugen --- Intelligentie --- Kinder- en jeugdpsychiatrie --- Logopedie --- Onderwijs --- Cognitieve ontwikkeling --- Cognitieve strategieën --- Feuerstein --- Feuerstein, Reuven --- Inclusief onderwijs --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Leerprocessen --- Leerstoornissen --- Leren leren --- Nyborg, Magne --- Ontwikkelingsstoornissen --- Taalontwikkeling --- leerstoornissen --- leren --- 450.8 --- COM --- Cognitie --- Conceptonderwijs --- Groepsspelen --- Inclusie --- Kansarmoede --- Kinderen --- Leerbevordering --- Leermoeilijkheden (leerproblemen, leerstoornissen) --- Leren denken --- Leren lezen --- Nyborg --- Ontwikkelingsstoornis --- Portsmouth --- Speciaal onderwijs --- Spraakontwikkeling --- leerstoornissen (ler) --- leren leren (ler) --- ontwikkelingsstoornissen --- 37.02 --- Denken --- Leerattituden --- Leermoeilijkheden --- Leren --- 030725.jpg --- didactiek --- leermoeilijkheden --- leerpsychologie --- kinderen met leerproblemen --- Mémoire --- Intelligence --- Pédopsychiatrie --- Orthophonie --- Enseignement --- Kinderen met leerproblemen --- Methodiek van het studeren --- (zie ook: Studiemethoden) --- 371.3 --- 376 --- 159.95 --- 159.98 --- Leerbevordering. --- Leerstoornissen. --- Onderwijskunde. --- Kinderen. --- orthodidactiek --- Teaching --- Educational psychology --- Personality development --- ergotherapie --- Leerpsychologie --- Feuersteinmethode --- Denktraining --- Opvoeding en onderwijs --- Cognitie vaardigheden --- Cognitieve opvoeding --- Leerproblemen --- Toegepaste psychologie --- Onderwijspsychologie --- Klinische psychologie --- Taalverwerving --- Conceptonderwijsmodel van Nyborg --- Portsmouth Taalverwervingssysteem --- INSIDE-project --- Feuerstein methode --- Opvoeding --- Cognitieve vaardigheden --- Leerprobleem
Choose an application
Dit boek geeft je een rondleiding in je eigen denken en helpt je om je eigen creativiteit en die van je organisatie te ontdekken en ontwikkelen.
Cognitive psychology --- creativiteit --- creativity --- Industrial psychology --- denken --- Creativiteit --- 65.012.4 --- 415.4 --- intelligentie --- brainstorming --- probleemoplossing --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie --- Hogere geestelijke functies --- algemene psychologie, hogere geestelijke functies (oa. leren, kennen, denken, begaafdheid, fantasie, geheugen, leerpsychologie) --- 159.928 --- 159.954 --- Denken --- Inspiratie --- Créativité Creativiteit --- Problèmes Problemen --- Résolution des problèmes Probleemoplossing --- Pensée Denken --- Brainstorming Brainstorming --- #KVHB:Creativiteit --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- 658.3 --- 159.95 --- 658.013 --- #FARO gidsen_gidsvaardigheden --- 658.3 Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- 159.954 Verbeelding. Fantasie. Creativiteit --- Verbeelding. Fantasie. Creativiteit --- 159.928 Begaafdheid. Intelligentie --- Begaafdheid. Intelligentie --- Cognitieve psychologie --- Bedrijfspsychologie --- #PBIB:+117.10 --- 65 management --- Cognitieve strategieën --- Management --- Organisatie --- Muzische vorming : Algemeen --- Creativiteit in organisaties --- 060917.jpg --- Grafiek --- management --- niet-cognitieve vaardigheden --- persoonlijke ontwikkeling --- psychologie --- maniġment --- poslovodenje --- valdymas --- pārvaldība --- gestione --- johtaminen --- gestión --- ledning --- управување --- zarządzanie --- gestão --- beheer --- пословодство --- διαχείριση --- manažment --- menaxhim --- menedzsment --- управление --- gestion --- menadžment --- juhtimine --- ledelse --- lyderystė --- ledarskap --- förvaltningssätt --- politica di gestione --- ledelsesform --- Betriebs- und Geschäftsleitung --- știința conducerii --- vezető szerep --- vállalat vezetése --- styring --- водеща роля --- Führung --- vedení --- johtajuus --- forma de gestão --- раководење --- mode de gestion --- amministrazione d'impresa --- upravljanje --- liderança --- vodstvo --- leadership --- poslovodstvo --- vadyba --- tmexxija --- capacités d’encadrement --- lederskab --- vadovavimas --- strategia di gestione --- vadovybė --- ηγεσία --- līderība --- capacități de conducere --- üzletvezetés --- řídicí aparát --- przywództwo --- менаџмент --- piano di gestione --- Managementmethode --- vodenje --- direzione operativa --- wijze van beheer --- vezetés --- liderazgo --- μάνατζμεντ --- líderstvo --- leiderschap --- psychológia --- psihologie --- psiholoģija --- psühholoogia --- psychologia --- psykologia --- psichologija --- psikologji --- psicología --- психологија --- síceolaíocht --- pszichológia --- psykologi --- psikoloġija --- ψυχολογία --- psychology --- psicologia --- psihologija --- Psychologie --- психология --- psikofiziologji --- psicología de la educación --- lapsipsykologia --- κοινωνική ψυχολογία --- prison psychology --- психопатологија --- παιδοψυχολογία --- sociální psychologie --- börtönpszichológia --- psicología social --- psychopatologie --- vězeňská psychologie --- gyermeklélektan --- kalėjimo psichologija --- inlärningspsykologi --- Kinderpsychologie --- sosiaalipsykologia --- child psychology --- neveléspszichológia --- psicologia social --- psychologické poradenství --- social psychology --- lélektan --- uddannelsespsykologi --- socialpsykologi --- psühhofüsioloogia --- gevangenispsychologie --- udvikling af personligheden --- vankilapsykologia --- psicofisiologia --- psychophysiologie --- kinderpsychologie --- ontwikkelingspsychologie --- Gefängnispsychologie --- Psychophysiologie --- švietimo psichologija --- bērnu psiholoģija --- psychologie de l'enfant --- sociálna psychológia --- koulutuspsykologia --- zatvorska psihologija --- Sozialpsychologie --- psicologia sociale --- ψυχοφυσιολογία --- børnepsykologi --- psihofizioloģija --- socialinė psichologija --- lapsepsühholoogia --- skolpsykologi --- psihologia deținuților --- psicologia infantile --- ψυχολογία της εκπαίδευσης --- sociālā psiholoģija --- psykologi i kriminalvården --- psychologie de l'éducation --- psicología de prisiones --- psychophysiology --- psikologji sociale --- szociálpszichológia --- psykofysiologia --- socijalna psihologija --- psikologjia në burg --- ieslodzīto psiholoģija --- etologie --- pszichofiziológia --- hariduspsühholoogia --- detská psychológia --- pedagoģiskā psiholoģija --- psychologie carcérale --- psicologia infantil --- Schulpsychologie --- sotsiaalpsühholoogia --- sociale psychologie --- dětská psychologie --- психологија на личноста --- barnpsykologi --- psicologia da educação --- psykofysiologi --- psicofisiología --- psychologie sociale --- psicología infantil --- educational psychology --- psichofiziologija --- psicologia carceraria --- psychofysiologie --- σωφρονιστική ψυχολογία --- psikologji e fëmijës --- psihologie socială --- psihologia copilului --- vaiko psichologija --- dječja psihologija --- psihologija obrazovanja --- vanglapsühholoogia --- psikologji edukative --- psicologia dell'educazione --- väzenská psychológia --- sviluppo personale --- desenvolvimento pessoal --- dezvoltare personală --- προσωπική ανέλιξη --- personlig udvikling --- osobný rozvoj --- personiskā izaugsme --- личен развој --- лично развитие --- osobnostní rozvoj --- rozwój osobisty --- osebnostni razvoj --- personal development --- żvilupp personali --- zhvillim personal --- osobni razvoj --- persönliche Entwicklung --- лични развој --- asmeninis tobulėjimas --- individuaalne areng --- personlig utveckling --- henkilökohtainen kehitys --- desarrollo personal --- développement personnel --- személyi fejlődés --- rozvoj osobnostních kvalit --- żvilupp tal-personalità --- индивидуален развој --- osobnostní růst --- rozwój jednostki --- rozvoj jedince --- развој на карактерот --- desarrollo de la personalidad --- dezvoltarea individului --- rozvoj osobnosti --- persoonallisuuden kehittyminen --- sviluppo dell'individuo --- ontwikkeling van het individu --- ontwikkeling van de persoonlijkheid --- asmenybės tobulėjimas --- desenvolvimento do indivíduo --- indiviidi areng --- osobní rozvoj --- indivīda attīstība --- развој на личноста --- ανάπτυξη της προσωπικότητας --- développement de l'individu --- Entwicklung des Individuums --- desarrollo del individuo --- yksilön kehitys --- razvoj osebnosti --- żvilupp tal-individwu --- развој личности --- развитие на индивида --- asmens tobulėjimas --- развитие на личността --- a személyiség fejlesztése --- sviluppo della personalità --- personlighetsutveckling --- rozvoj jednotlivca --- Entwicklung des Einzelnen --- развој појединца --- růst osobnosti --- εξέλιξη που ατόμου --- isiksuse areng --- persoonallisuuden kehittäminen --- self-improvement --- развој на поединецот --- dezvoltare individuală --- rozwój osobowości --- персонален развој --- Persönlichkeitsentwicklung --- développement de la personnalité --- dezvoltarea personalității --- personlighedsudvikling --- henkilökohtainen kehittäminen --- personības attīstība --- razvoj posameznika --- desenvolvimento da personalidade --- yksilön kehittäminen --- vetpërmirësim --- icke-kognitiva färdigheter --- nekognityviniai įgūdžiai --- ei-kognitiiviset taidot --- umiejętności inne niż poznawcze --- competências não cognitivas --- competențe non-cognitive --- competenze non cognitive --- nicht kognitive Fähigkeiten --- nekognitivna znanja in spretnosti --- ikke-kognitive færdigheder --- непознавателни умения --- nekognitívne zručnosti --- nekognitivne vještine --- nem kognitív készségek --- capacidades no cognitivas --- compétences non cognitives --- nekognitīvās prasmes --- mittekognitiivsed oskused --- μη γνωστικές δεξιότητες --- non cognitive skills --- ħiliet mhux konjittivi --- nekognitivní dovednosti --- nem kognitív képességek --- soft skills --- muut kuin kognitiiviset taidot --- adaptability --- nem-kognitív készségek --- resilience --- critical thinking --- readiness to learn --- emotional intelligence --- Musiceren --- Grafiek (druktechniek) --- forbairt phearsanta --- scileanna neamh-chognaíocha --- kompetencje pozapoznawcze --- umiejętności pozapoznawcze --- kompetencje miękkie --- umiejętności miękkie --- bainistíocht
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|