Listing 1 - 10 of 256 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Cognitie --- Metaforen --- Cognitie. --- Metaforen.
Choose an application
Cognition is central to everyday life. It is impossible to live independently without higher order functions of planning, organization, attention, memory, and awareness. Problems with these functions are seen in many clients treated by occupational therapists. Individuals with higher order cognitive impairments require specific strategies that are central to occupation-based, client-centered care to maintain themselves, interact in families, work, go to school, and actively engage in community life. Occupational therapists' focus on learning and cognition as it supports everyday life is what defines the profession's uniqueness in its approach to care.This is a must-have book for both the classroom and the clinic that will help occupational therapy professionals understand behaviors, translate cognitive neuroscience into practice, and figure out how to tell parents and caregivers what has happened to their loved ones and then how to best support their behaviors to achieve successful performance and participation in their daily lives. The authors have translated the latest cognitive neuroscience developments into interventions that occupational therapists can use to enhance the performance and quality of life of those they serve.
Ergotherapie --- Cognitie
Choose an application
Sociale psychologie --- sociale cognitie --- sociale cognitie. --- Sociale cognitie.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Oefenmethode --- Gedragstherapie --- Cognitie
Choose an application
Cognitie --- Dramatherapie --- Leerstoornis
Choose an application
Ontwikkelingspsychologie --- Sociale vaardigheden --- Cognitie
Choose an application
Introductie: Autismespectrumstoornissen (ASS) kennen een hoog prevalentiecijfer (61,9/10.000) en is een veelvoorkomende stoornis in onze maatschappij. Probleemstelling: Aan de diagnostiek van ASS (bij adolescenten) gaat een multidisciplinair proces vooraf. Eén van de onderdelen van dit proces is het toetsen van de sociaal cognitieve vaardigheden. In de huidige onderzoeks- of observatie-instrumenten ontbreekt echter vaak audiovisueel materiaal bij het voorleggen van deze sociale situaties. Methode: In het voorafgaand systematisch literatuuronderzoek werden 75 artikels geïncludeerd. De studie is gebaseerd op de verklaringsmodellen van autisme, sociale cognitie en diagnostiek betreffende ASS. Resultaten: In het totaal werden 9 filmfragmenten ontwikkeld waarbij een sociale situatie wordt nagebootst. Aan de hand van deze fragmenten kan de betreffende testleider een categorisering maken van de mogelijkheden en beperkingen van adolescenten op vlak van sociale cognitie. Conclusie: Dit observatie-instrument kan het vermoeden van autisme niet bevestigen of ontkrachten maar het helpt bij het onderbouwen van hypotheses. Het observatie-instrument is niet gestandaardiseerd of genormeerd en dient dus enkel en alleen gebruikt te worden ter observatie van aspecten van sociale cognitie.
Adolescent --- Cognitie --- Autismespectrumstoornis --- Logopedie
Listing 1 - 10 of 256 | << page >> |
Sort by
|