Listing 1 - 10 of 256 << page
of 26
>>
Sort by

Book
Issues in cognitive modeling : a reader
Authors: ---
Year: 1985 Publisher: London ; Hillsdale, NJ : Erlbaum ; in assoc. with The Open University,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Cognitie.


Book
Metaphor and cognition
Authors: ---
ISBN: 9783631579572 3631579578 Year: 2008 Publisher: Frankfurt am Main Oxford : Peter Lang,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Cognitie --- Metaforen --- Cognitie. --- Metaforen.

Cognition and occupation across the life span : models for intervention in occupational therapy
Author:
ISBN: 9781569001981 Year: 2005 Publisher: Bethesda AOTA Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Cognition is central to everyday life. It is impossible to live independently without higher order functions of planning, organization, attention, memory, and awareness. Problems with these functions are seen in many clients treated by occupational therapists. Individuals with higher order cognitive impairments require specific strategies that are central to occupation-based, client-centered care to maintain themselves, interact in families, work, go to school, and actively engage in community life. Occupational therapists' focus on learning and cognition as it supports everyday life is what defines the profession's uniqueness in its approach to care.This is a must-have book for both the classroom and the clinic that will help occupational therapy professionals understand behaviors, translate cognitive neuroscience into practice, and figure out how to tell parents and caregivers what has happened to their loved ones and then how to best support their behaviors to achieve successful performance and participation in their daily lives. The authors have translated the latest cognitive neuroscience developments into interventions that occupational therapists can use to enhance the performance and quality of life of those they serve.

Keywords

Ergotherapie --- Cognitie

Associated systems theory : a systematic approach to cognitive representations of persons
Authors: ---
ISBN: 0805814736 0805814744 9780805814736 9780805814743 Year: 1994 Volume: 7 Publisher: Hillsdale Erlbaum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Acquisition et utilisation d'une langue étrangère : l'approche cognitive
Authors: --- ---
ISBN: 9782010163210 Year: 1990 Publisher: [Paris] : Hachette,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
De theoria cognitionis plotini : cetero ejus systemati comparata
Author:
Year: 1916

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Redeneeropdrachten : oefeningen voor cognitieve en talige training
Author:
ISBN: 9789044122526 Year: 2008 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Social cognition through drama and literature for people with learning disabilities
Authors: ---
ISBN: 9781853029080 Year: 2001 Publisher: London Jessica Kingsley Publishers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
Behandelend trainen : sociale en cognitieve vaardigheidstrainingen voor kinderen met ontwikkelingsproblematiek
Author:
ISBN: 9789023243977 Year: 2009 Publisher: Assen Koninklijke Van Gorcum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Het ontwikkelen van een observatie-instrument dat peilt naar de sociale cognitie bij adolescenten met autisme
Author:
Year: 2018 Publisher: Gent Arteveldehogeschool

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Introductie: Autismespectrumstoornissen (ASS) kennen een hoog prevalentiecijfer (61,9/10.000) en is een veelvoorkomende stoornis in onze maatschappij. Probleemstelling: Aan de diagnostiek van ASS (bij adolescenten) gaat een multidisciplinair proces vooraf. Eén van de onderdelen van dit proces is het toetsen van de sociaal cognitieve vaardigheden. In de huidige onderzoeks- of observatie-instrumenten ontbreekt echter vaak audiovisueel materiaal bij het voorleggen van deze sociale situaties. Methode: In het voorafgaand systematisch literatuuronderzoek werden 75 artikels geïncludeerd. De studie is gebaseerd op de verklaringsmodellen van autisme, sociale cognitie en diagnostiek betreffende ASS. Resultaten: In het totaal werden 9 filmfragmenten ontwikkeld waarbij een sociale situatie wordt nagebootst. Aan de hand van deze fragmenten kan de betreffende testleider een categorisering maken van de mogelijkheden en beperkingen van adolescenten op vlak van sociale cognitie. Conclusie: Dit observatie-instrument kan het vermoeden van autisme niet bevestigen of ontkrachten maar het helpt bij het onderbouwen van hypotheses. Het observatie-instrument is niet gestandaardiseerd of genormeerd en dient dus enkel en alleen gebruikt te worden ter observatie van aspecten van sociale cognitie.

Listing 1 - 10 of 256 << page
of 26
>>
Sort by