Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Groene spelen zijn coperatieve spelen. Het zijn speelse bewegingsvormen waarbij winnen en verliezen niet voorkomen. Dit boek is de nieuwste versie. Er is een belangrijke uitbreiding voor de onderbouw in opgenomen. speldoel ligt in de activiteit zelf. Niet het winnen maar het samen speels bewegen staat centraal. Het spel slaagt als iedereen meedoet. En iedereen doet graag mee omdat het beslist leuk is om mee te doen. Het speldoel kan slechts bereikt worden door een gezamenlijke inspanning van alle deelnemers. Denk als voorbeeld maar eens aan het bol zetten van een parachute. Met activiteiten als groene spelen kunnen we de spelers leren om medespelers met hun mogelijkheden en beperkingen beter te accepteren. De individuele prestatie wordt ondergeschikt gemaakt aan de bereidheid om samen met andere spelers de activiteit goed uit te voeren. Ideaal voor jong en oud. Vandaar dat in het nieuwe boek ook veel oefeningen zijn opgenomen die voor de leerlingen van de onderbouw interessant zijn. Niemand Wordt uitgesloten. Er is sprake van acceptatie en samenwerking. Naast acceptatie kan er bij de spelers ook vertrouwen ontstaan, zowel in zichzelf als in de ander. Vertrouwen ontstaat in en door de groep en is bij veel activiteiten een voorwaarde voor succes. Geen enkele speler hoeft bang te zijn voor falen. Iedereen doet mee omdat het leuk is. Het boek is uit 5 delen opgebouwd. Ieder spel wordt aan de hand van foto's gellustreerd: * Inleidingen/ijsbrekers: het gaat om typische spelen om mee te beginnen en de spelers te doen beseffen wat groene spelen zijn. Bovendien kan men deze vormen gebruiken voor een warming up. * Coperative activiteiten met grote materialen Het gaat hier om spelen waarbij gebruik wordt gemaakt van touwen, zwart landbouwplastic, dikke matten, grote ballen, enz. * Coperative activiteiten met kleine materialen. Het gaat hier om spelen met hoepels, stokken en ballonnen. * Coperative varia. Het gaat hier om spelen waar geen bijzondere materialen voor nodig zijn Zoals "de grote spin", "dubbele kontenklapper", "de Gordiaanse knoop", enz. * Groene spelen voor de onderbouw. Het gaat om inleidende spelen en spelen met kleine en grote materialen. De groene spelen zijn toepasbaar in veel verschillende situaties. In het onderwijs: * De les bewegingsonderwijs/lichamelijke opvoeding: het is aantrekkelijk om een les af te sluiten met groene spelen. De les eindigt dan in een feest voor alle leerlingen! Kennis rond groene spelen is voor iedere docent een must. * Introductie-activiteiten: als onderdeel van introductieactiviteiten bij bijvoorbeeld brugklaskampen. Nieuwe groepen worden speels gevormd. * Sportdagen: als onderdeel van een sportdag. Ook hier zijn groene spelen ideaal. Ze zijn leeftijdsloos en voor iedereen leuk om te doen. * Zelfstandig leren tijdens de les LO: vaak nodigen de gekozen spelmaterialen uit tot zelfstandig bedenken van spelltjes (zwart plastic, parachutes, ballonnen).
Bewegingsopvoeding --- basisonderwijs --- 796.2 --- Groene spelen --- Coöperatieve spelen --- Materialen --- Bewegingsonderwijs --- basisonderwijs. --- Basisonderwijs.
Choose an application
Spelen ; didactiek --- New games --- Spelen --- Groene spelen (Coöperatieve spelen) --- 796.1 --- New Games --- Spelregels --- Coöperatieve spelen --- Buitenspelen. Bewegings- en behendigheidsspelen --- 796.1 Buitenspelen. Bewegings- en behendigheidsspelen --- Didactics of sports and games --- spelen --- Educational games --- Games --- Children --- Children's games --- Games, Primitive --- Games for children --- Pastimes --- Primitive games --- Recreations --- Entertaining --- Physical education and training --- Amusements --- Play --- Sports --- Instructive games --- Training games --- Education --- Recreation --- Simulation methods --- Didactiek van sport en spel --- Coöperatieve spellen --- Bewegingsopvoeding --- Beweging
Choose an application
Didactics of secundary education --- spellen --- Didactics of sports and games --- Didactics of primary education --- Bewegingsopvoeding --- Bewegingsrecreatie --- Bewegingsspelen --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Spelen --- Groepsspelen --- Basisonderwijs --- 617.6 --- Ballen --- Ballonnen --- Banken --- Groene spelen --- Hoepels --- 477.8 --- Mat --- New games --- Bewegingsmaterialen --- Parachute --- Groene spelen (Coöperatieve spelen) --- Stokken --- Handboek/cursus --- Touwen --- Zaal- en kleinterreinspelen; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- Beweging --- Coöperatieve spellen --- Coöperatief --- Bewegingsspel --- Spel --- Groepsspel
Choose an application
Meer dan 200 spelletjes en activiteiten voor even-tussendoor-bewegen in de klas, om een lusteloze sfeer te doorbreken, om even te lachen en plezier te hebben met elkaar of in de gymles. Leer ze aan leerlingen om in de pauze zelf mee bezig te zijn. Ze hebben een positieve invloed op de onderlinge verhoudingen en de sfeer in de groep.
bewegingsopvoeding --- bewegingsspelletjes --- energizers --- groepsspelletjes --- 477.8 --- basisonderwijs --- spelen --- 622.1 --- Bewegingsexpressie --- Buitenhuisspelen (Buitenspelen) --- Evenwicht --- Groepsspelen --- Spelen(Kinderspelen) --- Sport --- 796.1 --- Bewegen --- Buitenhuisspelen --- Coördinatie --- Evenwichtsspelen --- Spelen --- Spelvormen --- Tikspelen --- 477.83 --- Beweging --- Bewegingsopvoeding --- Spelletjes --- spel --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Kinder- en gezelschapsspelen --- 379 --- Concentratie --- Bewegingsspelen --- Ballonnen --- Balspelen --- Groene spelen (Coöperatieve spelen) --- Bewegingsspelen. --- Groepsspelen. --- Spel --- Bewegingsspel --- Groepsspel
Choose an application
Tijdstrijd is een superspannend coöperatief spel. Enerzijds wordt je kennis over de geschiedenis van vroeger en nu op de proef gesteld. Anderzijds heb je ook een flinke dosis strategie nodig...
Educatieve spellen. --- Geschiedenis --- Secundair onderwijs. --- didactische werkvormen --- Didactics of history --- historische figuren --- geschiedenis --- spellen --- lager onderwijs --- 920 --- educatieve spellen --- spelmaterialen --- Tijdperken (TIjdsbalk) --- 476.4 --- educatieve spelen --- Educatieve spelen --- Geschiedenis ; basisonderwijs --- 476.44 --- Geschiedenis; ba.o --- Spel; opvoeding --- Geschiedenis ; basisonderwijs ; leermiddelen --- geschiedenis van tijdperken - afzonderlijk --- Games --- Lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Coöperatieve spelen --- Basisonderwijs --- Coöperatief spel --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- aansluiting lager en secundair onderwijs
Choose an application
De spellenset biedt extra kansen om de Bijbelverhalen op een leuke manier met de kleuters te verwerken via zelfstandig spelen. De coöperatieve spellen bevorderen de samenwerking in groep en nodigen uit tot communicatie.Inclusief spelregels en differentiatiemogelijkheden.Bron: https://www.averbode.be/Pub/sterretjesaandehemel/sterretjesaandehemel-Aanvullend-materiaal/Spellensets.html
Bijbelverhalen --- Nieuwe Testament --- Godsdienst --- Bijbel --- godsdienst --- leerboeken --- kleuteronderwijs --- 472.81 --- bijbel --- 471.48 --- didactiek --- religieuze opvoeding --- C6 --- religieuze vorming --- didactiek kleuteronderwijs - morele en religieuze opvoeding, catechese --- Contains audio-visual material --- Schoolbooks - Didactic material --- prenten --- Catechese ; kleuteronderwijs ; leermiddelen --- didactiek: godsdienst, levensbeschouwing --- PXL-Education 2015 --- Godsdienstige opvoeding --- Kleuteronderwijs --- Religieuze liederen --- Oude Testament --- Kinderbijbels --- 4-jarigen --- 5-jarigen --- Coöperatieve spelen --- Geloofsopvoeding --- Religieus lied --- Bijbelverhaal --- Kinderbijbel --- 4-jarige --- 5-jarige --- Coöperatief spel
Choose an application
Games. --- Sports --- Cooperation --- Family recreation --- Games --- 796.1 --- Coöperatieve spelen --- Kinderen --- Samenwerking --- Field sports --- Pastimes --- Recreations --- Recreation --- Athletics --- Outdoor life --- Physical education and training --- Children --- Children's games --- Games, Primitive --- Games for children --- Primitive games --- Entertaining --- Amusements --- Play --- Families --- Family fun --- Collaborative economy --- Cooperative distribution --- Cooperative movement --- Distribution, Cooperative --- Peer-to-peer economy --- Sharing economy --- Economics --- Profit-sharing --- 796.1 Buitenspelen. Bewegings- en behendigheidsspelen --- Buitenspelen. Bewegings- en behendigheidsspelen
Choose an application
ademhaling --- ontspanningsoefeningen --- spelletjes --- snoezelen --- yoga --- 477.8 --- bewegingsopvoeding --- kinderen --- 158.27 --- Spelen(Kinderspelen) --- Yoga --- 471.47 --- 616.6 --- Ademhaling --- Afscheid nemen --- Ballonnen --- Basisonderwijs --- Dieren --- Groene spelen (Coöperatieve spelen) --- Handboek/cursus --- Herfst --- Kerstfeest --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Lente --- Lichaam --- Mandalatekenen --- Meditatie --- Ontspanning --- Regen --- Sneeuw --- Spel --- Spelen --- Verjaardagen (Jarig zijn) --- Vogels --- Winter --- Zomer --- 613.7 ) Yoga --- ademhalingsgymnastiek --- ademhalingsoefeningen --- meditatie --- ontspanning --- samenwerkingsspelen --- vertrouwensspelen --- 796.04 --- Oefeningen --- Ontspanningsoefeningen --- 477.83 --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Bewegingsopvoeding --- Soorten gymnastiek - Gymnastiekoefeningen --- (zie ook: Fauna) --- kleuters --- Didactics of sports and games --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- Bewegingsspelen --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lichamelijke opvoeding --- Bewegingsspel
Choose an application
De spelletjes zijn gericht op de sociale en creatieve vorming van de deelnemers, en beogen dus geen methodisch bewegingsonderwijs. Ze zijn bij uitstek geschikt om een onderdeel te vormen van vakken als gymnastiek, dans, drama en muziek: als warming-up, als kennismaking, als een manier om aan het groepsproces te werken of gewoon voor de lol. Er zijn seplletjes bij voor alle leeftijdsgroepen, terwijl veel spelletjes niet aan een bepaalde leeftijd gebonden zijn. (Bron: covertekst)
477.8 --- bewegingsopvoeding --- bewegingsspelen --- didactiek --- 622.1 --- Bewegingsopvoeding --- Kinderspelen --- Spel --- Bewegingsonderwijs --- Spel-beweging --- Tikspelen --- 796.1 )* KINDERSPELEN --- bewegingsonderwijs --- concentratiespelen --- kenningsmakingsspelen --- muziekspelen --- raadselspelen --- reactiespelen --- samenwerkingsspelen --- spelen met materialen --- tikspelen --- uitbeeldingsspelen --- vertrouwensspelen --- 796.1 --- Bewegingsactiviteiten --- Materialen --- Spelbegeleiding --- Spelen --- 433.6 --- Spelen : basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Kinder- en gezelschapsspelen --- Bewegingsrecreatie --- 612.5 --- ergotherapie --- expressie --- kinderen --- spel --- D40836.jpg --- spelletjes --- Bewegingsopvoeding. --- Bewegingsrecreatie. --- Bewegingsopvoeding basisonderwijs --- Didactics of secundary education --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- Didactics of sports and games --- Didactics of primary education --- kinderspelen --- spelen --- Bewegingsopvoeding; algemeen --- Basisonderwijs --- Bewegingsspelen --- Concentratie --- Groene spelen (Coöperatieve spelen) --- Kennismakingsspelen --- Raadsels --- Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs --- Didactics of the arts
Choose an application
Dit boek biedt de leerlingen talrijke mogelijkheden om hun conflicten op niet-gewelddadige manieren op te lossen. Door middel van oefeningen, groepsspelen en rollenspelen oefenen ze alternatief gedrag. Het boek is zeer methodisch van opzet: het begint steeds met de versterking van de persoonlijkheid van de leerlingen, gevolgd door communicatiespelletjes. Daarna kan een leuze gemaakt worden uit thematische rollenspelen. Met veel kopieervoorbeelden die door de leerlingen gebruikt kunnen worden. Dit project is bedoeld voor de leerlingen van 10-16 jaar in de bovenbouw van de basisschool en de onderbouw van het voortgezet onderwijs. Het biedt praktische en reële alternatieven voor steriotiep agressief gedrag tussen de leerlingen onderling. Het is een complete conflicttraining om onderling fysiek en verbaal geweld te voorkomen door nieuwe gedragsvormen aan te leren. Dit steriotiep agressief gedrag is de oorzaak van veel ruzies en geweld op scholen, en kan alleen doorbroken worden door het aanleren van alternatieve vormen van gedrag. Dat gebeurt door middel van methodisch opgezette oefeningen en spelletjes, gericht op het uitproberen en aanleren van nieuwe manieren van met elkaar omgaan en met elkaar praten. (Bron: covertekst)
agressie --- conflicten --- sociale vaardigheden --- 307.4 --- 478.1 --- Communicatie --- Conflicten --- Groepsspelen --- Kennismakingsspelen --- Rollenspel --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Sociale vaardigheden --- 1e graad s.o. --- 2e graad s.o. --- 3e graad l.o. --- 478.9 --- Agressie --- Basisonderwijs --- Conflictbeheersing --- Conflicthantering --- Geweld --- Groene spelen (Coöperatieve spelen) --- Regels --- Ruzie --- School --- Spel --- Vredesopvoeding --- Waarden --- 433.1 --- conflicten oplossen (ler) --- conflicten: kinderen --- conflicthantering (ler) --- Onderwijs en opvoeding --- 071997.jpg --- Ruzies ; kinderen --- Sociaal conflict --- Mondiale vorming en vredesopvoeding --- Overige vormingsgebieden --- (zie ook: Conflicten) --- probleemkinderen --- Educational sciences --- conflicthantering --- 1e graad s.o --- 2e graad s.o --- 3e graad l.o --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- Spelen --- Verdraagzaamheid --- Gedragsregels --- Sociale opvoeding --- Waardering --- Conflict --- Kennismakingsspel --- Gedragsregel
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|