Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
The LEA (Language Educator Awareness) training kit comprises a set of practical instruments designed to help teacher educators introduce the essential aspects of plurilingualism and pluriculturalism to language teachers and learners. It consists of a printed booklet setting out the rationale for a series of training activities, which are contained on an accompanying CD-ROM. The kit encourages language teachers to reflect on the notion of diversity to contribute towards building a school capable of providing local and global perspectives on the language curriculum, of offering communication opportunities with peoples and cultures from far away as well as nearby and of promoting the ability to speak languages with different statuses and functions.--Publisher's description.
803.2 --- Coöperatief leren --- Coöperatief leren in multiculturele groepen (CLIM) --- Didactiek --- Diversiteit --- Integratie --- Sociolinguïstiek --- Taal --- Taalbeleid --- Taalbeschouwing --- Taalopvoeding --- Taalverwerving --- Vreemde talen --- Vreemde talen als cultuur en communicatie --- Sociolinguistiek --- 800 ) Taalverwerving --- sociolinguïstiek --- taal en cultuur --- Language and education --- Language and education. --- Language teachers --- Multicultural education --- Multicultural education. --- Multilingualism --- Multilingualism. --- Training of --- Training of. --- Europe.
Choose an application
De Clim-wijzer is een algemene handleiding met een korte uiteenzetting over de historiek van CLIM, een toelichting bij de didactiek en een verklaring van het gebruikte jargon. hierin vindt de leerkracht tips, schema's en voorbereidende oefeningen om de methode met succes in de klas te realiseren. De unieke plaats van de leerkracht binnen CLIM wordt uitvoerig en praktisch uit de doeken gedaan.
CLIM Coöperatief leren in multiculturele groepen --- Coöperatief leren in multiculturele groepen (CLIM) --- cooperative learning --- multicultureel --- Intercultureel onderwijs ; basisonderwijs --- Wereldoriëntatie; algemeen --- 474.6 --- Diversiteit --- Intercultureel onderwijs --- Multiculturele samenleving --- 2e graad l.o. --- 471.43 --- 476.1 --- 478.1 --- Coöperatief leren --- Didactiek --- Handboek/cursus --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Leren --- handboek --- intercultureel --- wereldoriëntatie --- 476 --- 478 --- Interculturele opvoeding --- Wereldoriëntatie --- Mondiale vorming en vredesopvoeding --- (zie ook: Mondiale vorming) --- (zie ook: interactief leren) --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactic strategies --- Didactics of social education --- Didactics of primary education --- Basisonderwijs. --- 2e graad l.o --- Sociology of culture --- Primary education --- Didactic strategies. --- Didactics of social education. --- Didactics of primary education.
Choose an application
CLIM staat voor "Coöperatief Leren in Multiculturele Groepen" en houdt een onderwijsvorm in die vertrekt van gestructureerd groepswerk. De nadruk ligt daarbij op het werken aan interculturele vaardigheden bij alle leerlingen. Een pakket bestaat steeds uit een leerlingenbundel met vier soorten kaarten (activiteiten-, bronnen-, antwoord- en individuele taken) en een themahandleiding voor de leerkracht. Om het werken met CLIM al vanaf het begin onder de knie te krijgen, ontwikkelde het Steunpunt ICO een nieuw pakket dat zich speciaal richt naar studenten "bachelor in het onderwijs". Daarin worden de basisprincipes van de CLIM-methode uitgelegd en uitgewerkt door de studenten zelf op een CLIM-mige manier te onderwijzen
Lerarenopleiding --- algemeen. --- Didactics of secundary education --- HO (hoger onderwijs) --- Didactics of social education --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- Higher education --- Intercultureel onderwijs ; basisonderwijs --- 371.13 --- CLIM --- coöperatief leren --- groepswerk --- intercultureel onderwijs --- 474.6 --- basisonderwijs --- didactiek --- 450.7 --- 489.4 --- CLIM Coöperatief leren in multiculturele groepen --- Coöperatief leren --- Coöperatief leren (Samenwerkend leren) --- Coöperatief leren in multiculturele groepen --- Intercultureel onderwijs --- Klasklimaat --- Klassfeer --- Lerarenopleidingen --- Meervoudige intelligentie --- Multiculturele samenleving --- Sociale vaardigheden --- 454.6 --- 485.6 --- Coach --- Cooperative learning --- Coöperatief leren in multiculturele groepen (CLIM) --- Handboek --- Intercultureel --- Lager onderwijs --- Project algemene vakken --- Secundair onderwijs --- 478.7 --- Handboek/cursus --- Intercultureel onderwijs: didactiek lagere school --- 371.13 Opleiding van onderwijzend personeel. Lerarenvakopleiding --- Opleiding van onderwijzend personeel. Lerarenvakopleiding --- didactiek basisonderwijs - intercultureel onderwijs --- Opleiding en bijscholing --- Didactiek --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- (zie ook: Mondiale vorming) --- Schoolbooks - Didactic material --- Coöperatief leren in multiculturele klassen (CLIM) --- Algemeen.
Choose an application
Verhuizen beperkt zich niet tot op een andere plaats gaan wonen. Verhuizen betekent dat de mens op zoek gaat naar een plaats waar hij zich thuis kan voelen. Dit thema draait dan ook rond het concept 'zich thuis voelen'. In dit thema starten de leerlingen met een zoektocht naar de mobiliteit of de honkvastheid binnen de eigen familie. Vervolgens verkennen ze in een vijftal activiteiten hoe mensen op zoek zijn naar een thuis om in de synthese een engagement aan te gaan binnen de eigen school: een onthaalplan dat nieuwe leerlingen helpt om zich 'thuis' te voelen op school.
intercultureel onderwijs --- Didactics of social education --- verhuizen --- linguïstiek --- Didactics of primary education --- lager onderwijs --- leerboeken --- lesactiviteiten --- wereldoriëntatie --- 474.6 --- CLIM Coöperatief leren in multiculturele groepen --- Intercultureel onderwijs --- Lager onderwijs --- Multiculturele samenleving --- Mundiale vorming --- Verhuizen --- 3e graad l.o. --- 476.1 --- 478.1 --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Coöperatief leren in multiculturele groepen (CLIM) --- Coöperatief leren --- Didactiek --- Handboek/cursus --- Wonen --- handboek --- huis --- nomaden --- thuis --- wero --- wonen --- 474.6 ) Intercultureel onderwijs --- 478.7 --- basisonderwijs --- derde graad --- 478 --- Intercultureel onderwijs ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Mondiale vorming en vredesopvoeding --- (zie ook: Mondiale vorming) --- Schoolbooks - Didactic material --- Mondiale vorming --- 4e leerjaar lager onderwijs --- 3e graad lager onderwijs --- Thuis --- Coöperatief leren in multiculturele groepen --- Welbevinden --- 3e graad l.o --- Verhuizing --- Patiënt
Choose an application
CLIMrek werd ontwikkeld voor de kleuterschool en de eerste graad van het lager onderwijs. Toch krijgen de allerkleinsten niet voldoende waar ze recht op hebben. Daarom werd Klein, klein Climmertje ontwikkeld. Hierin vind je uitgewerkte Clim-activiteiten waarin kleuters zo vrij mogelijk de wereld kunnen verkennen. Een verzameling van kleinere en grotere activiteiten leren de peuters en de kleinste kleuters omgaan met de diversiteit in de wereld rondom hen.Voor de jongste kleuters : is er nu dit 'Klein, klein Climmertje' waarin allerlei activiteiten beschreven zijn, activiteiten die groeivelden zijn voor het leren omgaan met diversiteit en voor het veroveren van vaardigheden die niet enkel in CLIM maar ook in het dagelijkse leven hun toepassing vinden. Deze map is uiteraard op peuterniveau, spelend en impliciet. Bij de meeste activiteiten worden de 'climmige' inhoud, de interculturele competentie die aangesproken wordt en de valkuilen die je best vermijd, vermeld.
Intercultureel onderwijs --- Kleuteronderwijs. --- intercultureel onderwijs --- Didactics of social education --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- Intercultureel onderwijs ; kleuteronderwijs --- CLIM --- kleuteronderwijs --- leerboeken --- 474.6 --- coöperatief leren --- didactiek --- 471.43 --- CLIM Coöperatief leren in multiculturele groepen --- Didactische werkvormen --- Kleuteronderwijs --- Multiculturele samenleving --- Mundiale vorming --- 471.49 --- 478.1 --- Coöperatief leren in multiculturele groepen (CLIM) --- Coöperatief leren --- Didactiek --- Handboek/cursus --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Peuters --- cooperative learning --- diversiteit --- handboek --- interculturele opvoeding --- samenwerken --- wereldoriëntatie --- zelfstandig werken --- 471.49 ) Kleuteronderwijs - overige onderwerpen --- 474.6 ) Intercultureel onderwijs --- lager onderwijs --- multiculturele groepen --- 471.4 --- Coöperatief leren ; kleuteronderwijs --- Multiculturele opvoeding ; kleuteronderwijs --- 478 --- didactiek basisonderwijs - intercultureel onderwijs --- Wereldoriëntatie --- Overige onderwerpen --- Mondiale vorming en vredesopvoeding --- (zie ook: Mondiale vorming) --- Schoolbooks - Didactic material --- Interculturele opvoeding --- Coöperatief leren in multiculturele klassen (CLIM) --- Lager onderwijs --- coöperatief leren --- Coöperatief leren in multiculturele groepen (CLIM) --- Coöperatief leren --- wereldoriëntatie --- Coöperatief leren ; kleuteronderwijs --- Wereldoriëntatie --- Didactics of Kindergarten --- sociale vaardigheden --- Coöperatief leren in multiculturele groepen
Choose an application
Thematisch pakket voor het derde leerjaar met bronnenkaarten, activiteitenkaarten, antwoordkaarten en individuele taken voor de leerlingen en een themahandleiding voor de leerkracht. Het plezier van spelen staat voorop in dit thema. De activiteiten zijn speels en in de synthese moeten de leerlingen de gehele school betrekken bij een spelnamiddag. Onderweg verkennen ze het spelen in de wereld, het verband tussen spelen en leren, het nut van spelregels en de verschillende soorten spelen.
spellen --- intercultureel onderwijs --- Didactics of social education --- Didactics of primary education --- Intercultureel onderwijs ; basisonderwijs --- 371.67 --- 373.3 --- CLIM --- lager onderwijs --- leerboeken --- 474.6 --- CLIM Coöperatief leren in multiculturele groepen --- Intercultureel onderwijs --- Lager onderwijs --- Multiculturele samenleving --- Mundiale vorming --- Spelen(Kinderspelen) --- Spelend leren --- 3e leerjaar l.o. --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 476.1 --- 478.1 --- Coöperatief leren in multiculturele groepen (CLIM) --- Coöperatief leren --- Didactiek --- Handboek/cursus --- Leren --- Spelen --- cooperative learning --- handboek --- intercultureel --- multicultureel --- speelgoed --- spelen --- spelregels --- wereldoriëntatie --- 474.6 ) Intercultureel onderwijs --- 478.7 --- basisonderwijs --- derde graad --- 478 --- Intercultureel onderwijs ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Mondiale vorming en vredesopvoeding --- (zie ook: Mondiale vorming) --- (zie ook: interactief leren) --- Schoolbooks - Didactic material --- 3e leerjaar l.o --- Mondiale vorming --- 2e graad lager onderwijs --- Probleemoplossend denken --- Coöperatief leren in multiculturele groepen --- Spel --- Sociology of culture --- Didactics of sports and games
Choose an application
Van leerkrachten wordt verwacht dat ze aan intercultureel onderwijs doen. Om dat in de praktijk te realiseren, ontwikkelde het Steunpunt Intercultureel Onderwijs (Universiteit Gent) thematische pakketten voor de tweede en de derde graad basisonderwijs. De didactiek van CLIM (Coöperatief Leren in Multiculturele groepen) vormt de grondslag van de pakketten. Het gaat hier om een vorm van gestructureerd groepswerk waarbij de nadruk ligt op het werken aan interculturele vaardigheden. Elk CLIM-pakket bevat een themahandleiding voor de leerkracht met didactische wenken en een leerlingenpakket met vier verschillende soorten kaarten: bronnenkaarten, activiteitenkaarten, antwoordkaarten en individuele taken. De bronnen- en activiteitenkaarten zijn kleurrijk geïllustreerd en op stevig papier gedrukt. De antwoordkaarten en individuele kaarten kunnen gefotocopieerd worden. In dit pakket, 'samen feesten', draait alles rond de organisatie van een klasfeest. De leerlingen zoeken doorheen de verschillende activiteiten naar de gelijkenissen tussen feesten. De centrale idee is dat alle feesten iets gemeenschappelijk hebben, feesten uit de hele wereld passeren de revue.
feesten --- intercultureel onderwijs --- Didactics of social education --- Didactics of primary education --- lager onderwijs 2de graad (doelgroep) --- Intercultureel onderwijs ; basisonderwijs --- 371.67 --- 373.3 --- lager onderwijs --- leerboeken --- wereldoriëntatie --- 454.6 --- basisonderwijs --- coöperatief leren --- 454.21 --- 474.6 --- CLIM Coöperatief leren in multiculturele groepen --- Coöperatief leren --- Feesten --- Groepen --- Intercultureel onderwijs --- Lager onderwijs --- Multicultureel --- Multiculturele samenleving --- 2e graad l.o --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 476.1 --- 478.1 --- 4e leerjaar lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Coöperatief leren in multiculturele groepen (CLIM) --- Didactiek --- Handboek/cursus --- Holi-feest --- Ik en de anderen --- Leren --- Projecten --- carnaval --- cooperative learning --- drakenbootfeest --- feest --- handboek --- huwelijk --- intercultureel --- kerstmis --- masker --- multicultureel --- naamfeest --- ramadan --- verjaardag --- 474.6 ) Intercultureel onderwijs --- 478.7 --- Ramadan --- basisonderwijs 2e graad --- holi-feest --- maskers --- onthaal --- trouwfeest --- verjaardagen --- versieringen --- CLIM --- Didactische principes ; basisonderwijs --- Vieringen ; basisonderwijs --- 478 --- Feesten : basisonderwijs --- feestvieren --- intercultureel onderwijs: handboek lagere school --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Didactische werkvormen --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Mondiale vorming en vredesopvoeding --- (zie ook: Kalenderfeesten) --- (zie ook: Anders zijn) --- (zie ook: Mondiale vorming) --- (zie ook: interactief leren) --- Schoolbooks - Didactic material --- Mondiale vorming --- Coöperatief leren in multiculturele groepen --- Feest --- Muziek
Choose an application
Van leerkrachten wordt verwacht dat ze aan intercultureel onderwijs doen. Om dat in de praktijk te realiseren, ontwikkelde het Steunpunt Intercultureel Onderwijs (Universiteit Gent) thematische pakketten voor de tweede en de derde graad basisonderwijs. De didactiek van CLIM (Coöperatief Leren in Multiculturele groepen) vormt de grondslag van de pakketten. Het gaat hier om een vorm van gestructureerd groepswerk waarbij de nadruk ligt op het werken aan interculturele vaardigheden. Elk CLIM-pakket bevat een themahandleiding voor de leerkracht met didactische wenken en een leerlingenpakket met vier verschillende soorten kaarten: bronnenkaarten, activiteitenkaarten, antwoordkaarten en individuele taken. De bronnen- en activiteitenkaarten zijn kleurrijk geïllustreerd en op stevig papier gedrukt. De antwoordkaarten en individuele kaarten kunnen gefotocopieerd worden. De klas werkt in het pakket 'Appels of peren?' aan de basisvaardigheid 'leren kiezen'. In een doorlopend proces van probleemoplossende activiteiten moeten de leerlingen knopen doorhakken, prioriteiten leggen, dilemma's en de gevolgen ervan op rationele manier overwegen. Tijdens de opeenvolgende activiteiten ondervinden de leerlingen hoe ze beslissingen bewust en functioneel kunnen nemen. De introductie is een voorsmaakje waarbij de klas ervaart hoe individuele en groepskeuzes ontstaan. In roterende activiteiten kiezen de groepen achtereenvolgens in functie van: de organisatie van een schoolreis, het schrijven van een groeiverhaal, het opstellen van een prioriteitenlijst, de inrichting van een dierentuin, een beroep voor het leven. Het leerproces eindigt in de synthese met de organisatie van een klasparlement.
vakoverschrijdende thema's --- intercultureel onderwijs --- Didactics of social education --- keuzes --- verantwoordelijkheid --- Didactics of primary education --- lager onderwijs 2de graad (doelgroep) --- Intercultureel onderwijs ; basisonderwijs --- 371.67 --- 373.3 --- beslissingen --- kiezen --- lager onderwijs --- leerboeken --- 474.6 --- coöperatief leren --- schoolboeken --- 2e graad l.o --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 476.1 --- 4e leerjaar lager onderwijs --- Coöperatief leren in multiculturele groepen (CLIM) --- Handboek/cursus --- Ik en de anderen --- Intercultureel onderwijs --- Kiezen --- Lager onderwijs --- Projecten --- Rechten van het kind --- beroepskeuze --- beslissen --- handboek --- intercultureel --- wero --- 474.6 ) Intercultureel onderwijs --- 478.7 --- beroepen --- dierentuin --- kinderen baas --- multiculturele groepen --- schoolreizen --- vertellen --- zoo --- Basisonderwijs --- Besluitvorming --- CLIM --- Coöperatief leren ; basisonderwijs --- Leermiddelen --- Multicultureel onderwijs ; basisonderwijs --- Samenwerkend leren ; basisonderwijs --- Wereldoriëntatie --- 476 --- 478 --- Interculturele opvoeding --- intercultureel onderwijs: handboek lagere school --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - intercultureel onderwijs --- Wereldoriëntatie; algemeen --- (zie ook: Anders zijn) --- (zie ook: Mondiale vorming) --- Schoolbooks - Didactic material --- 2e graad l.o. --- 474.21 --- Mondiale vorming --- 2e graad lager onderwijs --- Coöperatief leren in multiculturele groepen --- Keuze --- Didactics of social education. --- Didactics of primary education. --- vakoverschrijdende thema's. --- verantwoordelijkheid. --- lager onderwijs 2de graad (doelgroep). --- intercultureel onderwijs. --- keuzes.
Choose an application
CLIM staat voor coöperatief leren in multiculturele groepen. Van leerkrachten wordt verwacht dat zij aan intercultureel onderwijs doen. Om dat in de praktijk te realiseren, ontwikkelde het steunpunt ICO dit thematisch pakket over de verhouding tussen mens en techniek. Het thema resulteert in een tentoonstelling over techniek. De verzamelde informatie en de opgedane ervaringen vormen hiertoe een ideale vertrekbasis.
intercultureel onderwijs --- Didactics of social education --- techniek --- Didactics of primary education --- Intercultureel onderwijs ; basisonderwijs --- 371.67 --- 373.3 --- lager onderwijs --- leerboeken --- wereldoriëntatie --- 474.6 --- basisonderwijs --- coöperatief leren --- didactiek --- CLIM Coöperatief leren in multiculturele groepen --- Intercultureel onderwijs --- Lager onderwijs --- Multiculturele samenleving --- Techniek --- 454.21 --- 454.6 --- Coöperatief leren --- Groepen --- Multicultureel --- 2e graad l.o --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 476.1 --- 4e leerjaar lager onderwijs --- Coöperatief leren in multiculturele groepen (CLIM) --- GSM --- Handboek/cursus --- Landschappen --- Leren --- Projecten --- TOBO --- Technologische opvoeding --- cooperative learning --- handboek --- hefbomen --- intercultureel --- katrollen --- landschap --- multicultureel --- olijfolie --- schatten --- tandwiel --- technologie --- technologische opvoeding --- televisie --- tijd --- vlieger --- waterrad --- windmolen --- 474.6 ) Intercultureel onderwijs --- 478.7 --- apparaten --- landschapsverandering --- multiculturele groepen --- speelparken --- tentoonstelling --- Basisonderwijs --- CLIM --- Coöperatief leren ; basisonderwijs --- Leermiddelen --- Multicultureel onderwijs ; basisonderwijs --- Samenwerkend leren ; basisonderwijs --- Wereldoriëntatie --- 476 --- Interculturele opvoeding --- Technologische opvoeding; ba.o --- 478 --- Techniek : basisonderwijs --- 030759.jpg --- intercultureel onderwijs: handboek lagere school --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - intercultureel onderwijs --- Didactische werkvormen --- Wereldoriëntatie; algemeen --- (zie ook: Mondiale vorming) --- (zie ook: interactief leren) --- Schoolbooks - Didactic material --- 2e graad l.o. --- 474.21 --- Technologische opvoeding; ba.o. --- Mondiale vorming --- Coöperatief leren in multiculturele groepen --- Techniek (wetenschap) --- Didactics of social education. --- Didactics of primary education. --- intercultureel onderwijs. --- techniek.
Choose an application
De klasgenoten krijgen een verfrissende kijk op zichzelf en de anderen. Ze ontwikkelen een positief zelfbeeld dat de basis vormt voor een onbevooroordeelde kijk op de anderen. Activiteiten: verschillen en verwantschappen ontdekken; een alternatieve identiteitskaart ; stripfiguren samenstellen; reflecteren over de band tussen je woonplaats en je identiteit; kwaliteiten bundelen om een ongelukkige prinses te bevrijden ; in het verzet komen tegen pestgedrag; een groepsmascotte of -portret maken.
intercultureel onderwijs --- Didactics of social education --- Didactics of primary education --- identiteit --- Intercultureel onderwijs ; basisonderwijs --- 371.67 --- 373.3 --- identiteitsontwikkeling --- lager onderwijs --- leerboeken --- wereldoriëntatie --- 474.6 --- basisonderwijs --- coöperatief leren --- didactiek --- CLIM Coöperatief leren in multiculturele groepen --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Intercultureel onderwijs --- Multiculturele samenleving --- Mundiale vorming --- 3e graad l.o --- 476.1 --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Coöperatief leren in multiculturele groepen (CLIM) --- Handboek/cursus --- Ik en de anderen --- Kinderen in de wereld --- Lager onderwijs --- Pesten op school --- Projecten --- Wonen --- handboek --- ik --- wero --- zelfbeeld --- 474.6 ) Intercultureel onderwijs --- 478.7 --- multiculturele groepen --- zelfkennis --- zelfwaardering --- Basisonderwijs --- Identiteit --- Leermiddelen --- Wereldoriëntatie --- 476 --- 478 --- Interculturele opvoeding --- Pesten; sociale opvoeding; ba.o --- intercultureel onderwijs: handboek lagere school --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - intercultureel onderwijs --- Wereldoriëntatie; algemeen --- (zie ook: Anders zijn) --- (zie ook: Mondiale vorming) --- Schoolbooks - Didactic material --- 3e graad l.o. --- Pesten; sociale opvoeding; ba.o. --- Mondiale vorming --- 4e leerjaar lager onderwijs --- 3e graad lager onderwijs --- Identiteitsontwikkeling --- Coöperatief leren in multiculturele groepen
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|