Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
wiskunde --- wiskundige initiatie --- didactiek --- kleuteronderwijs --- 456.3 --- 471.42 --- Bakkers --- Bloemen --- Classificeren en seriëren --- Cognitieve ontwikkeling (Denkontwikkeling) --- Fruit --- Herfst --- Kappers --- Kikkers --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kleuters-rekenen --- Lichaam --- Meten --- Ordenen --- Oriëntatie --- Poppen --- Rekenen --- Ruimtelijke oriëntatie --- Schoenen --- Wiskundige initiatie --- Ziek zijn --- Wiskunde: kleuters --- didactiek algemeen - wiskunde, informatiekunde, technologische opvoeding --- Cognitieve opvoeding --- (zie ook: Classificeren en seriëren)
Choose an application
Mathe-kings nodigt u uit mee te gaan op een ontdekkingsreis door het rijk van de wiskunde, waar enthousiaste, nieuwsgierige kleuters een brug slaan van het rijk van het concrete (het kinderlijke denken in beelden) naar het rijk van het abstracte (het denken in symbolen), en intussen spelenderwijs kennismaken met de verbazingwekkende wetenschap van de wiskunde.Bij het bouwen van een stevige brug, en dus van elke brugpijler afzonderlijk, komen er drie fases kijken: in de eerste fase worden zintuiglijk waarneembare, tastbare dingen uit het dagelijks leven van het kind bij de bouw betrokken, in de tweede fase komen er af en toe tekens en symbolen, getallen geheten, bij en in de derde fase heeft het kind zich die getallen en symbolen eigen gemaakt, zijn ze hem vertrouwd, en gaat het er als vanzelfsprekend mee om. Een brug steunt op zes pijlers, die worden gevormd door wiskundige concepten: sorteren en classificeren, patronen, getallen, ruimte en geometrie, wegen, meten en vergelijken, en grafische voorstellingen en statistiek.Jonge kinderen ontdekken de wiskunde door dingen aan te raken, door zich te bewegen, te proeven, te horen, te zien en te creëren. Ze ontwikkelen wiskundige concepten terwijl ze met hun kleine kostbaarheden in de weer zijn en beleven wiskunde als een methode waarmee ze hun eigen wereld kunnen structureren en ontdekken.
getallen --- meten --- rekenen --- wegen --- wiskunde --- 471.42 --- Classificeren (bijv. klein bij klein) (Sorteren) --- Fruit --- Getallen --- Groenten --- Meten --- Probleemoplossend denken --- Ruimtelijke oriëntatie --- Wegen (werkwoord) --- Wiskundige initiatie --- Classificeren en seriëren --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Sorteren --- 472.2 --- Wiskunde ; kleuteronderwijs ; didactiek --- Cognitieve opvoeding --- Kleuteronderwijs
Choose an application
Ontwikkelingspsychologie --- cognitieve ontwikkeling --- 471.4 --- didactiek --- observatie --- schoolboeken --- 471.42 --- Classificeren (bijv. klein bij klein) (Sorteren) --- Kleuteronderwijs --- Seriëren (bijv. van klein naar groot) (Ordenen) --- Wiskundige initiatie --- Classificeren en seriëren --- Getallen --- Groot/klein --- Kleuren --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Ordenen --- Probleemoplossen --- Seriëren --- Tegenstellingen --- Tellen --- Vergelijken --- Vormen --- 474.23 --- Kleurenleer --- Ordenen ; kleuteronderwijs --- Tellen ; kleuters --- Vormleer --- Wiskundige initiatie ; kleuteronderwijs --- Zorgverbreding ; basisonderwijs --- kleuterschool: wiskunde --- didactiek kleuteronderwijs --- Cognitieve opvoeding --- (zie ook: Classificeren en seriëren) --- Schoolbooks - Didactic material --- cognitieve ontwikkeling. --- kleuters --- Didactics of Kindergarten --- wiskundige initiatie --- Didactics of mathematics --- Mathematics --- Cognitieve ontwikkeling. --- Getallen. --- Tellen. --- Vergelijkingen. --- Classificeren. --- Kleuren. --- Vormen. --- Wiskunde --- Kleuteronderwijs. --- Grootte. --- Seriëren.
Choose an application
Voorbereidend lees- en taalonderwijs. --- #KVHB:Taal --- #KVHB:Taaltest --- kleuteronderwijs --- taalonderwijs --- taalontwikkeling --- 471.41 --- Nederlands --- didactiek --- Kleuteronderwijs --- Taal --- Angst --- Axenroos --- Beeldopvoeding --- Classificeren en seriëren --- Handboek/cursus --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Pesten --- Taalopvoeding --- 471.41 ) Taal en verbale expressie --- Documentatiemap --- Taalopvoeding ; kleuteronderwijs --- Verbale expressie ; kleuteronderwijs --- taalmodules --- 472.1 --- Kleuters --- Taalverwerving --- kleuterschool: taal --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie --- Taal en verbale expressie
Choose an application
Een schitterend schoenenspel! Zoek de juiste linker- en rechterschoen bij elkaar en ga op zoek naar de gouden schoen! Wie de gouden schoen trekt, is de winnaar!Bron: handleiding
Associëren --- Kaartspelen --- Lateralisatie --- Links en rechts --- Schoenen --- Seriëren (bijv. van klein naar groot) (Ordenen) --- Spelen met gestructureerd materiaal --- Meetkunde --- Ordenen --- Ruimtelijke oriëntatie --- Sorteren --- Voeten --- ordenen --- schoenen --- voeten --- 472.2 --- Educatieve spelen --- Kleuteronderwijs --- Spel; opvoeding --- Spelen --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- (zie ook: Classificeren en seriëren) --- Games --- Observatie --- Educatieve spellen --- Wiskundige begrippen --- kleuters --- basisonderwijs --- kleuters. --- basisonderwijs. --- Kleuters. --- Basisonderwijs. --- Ontwikkelingsproblemen --- Kleuters --- Spelmateriaal --- Links/rechts --- Observatiespelen --- Spiegelbeelden --- Cognitieve opvoeding --- Links --- Spiegelbeeld --- Educatief spelmateriaal --- Ontwikkelingsprobleem --- Kleuter --- Spel --- Sociaal leren --- Kaartspel
Choose an application
Kleuters: taal --- 471.41 --- Nederlands --- didactiek --- kleuteronderwijs --- Afwassen --- Beroepen --- Boerderijen --- Broers en zussen --- Buurt --- Classificeren en seriëren --- Dieren --- Dokters --- Eten --- Familie --- Grootouders --- Handboek/cursus --- Huisdieren --- Huizen --- Kamperen --- Katten --- Kleding --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kleutervolgsystemen --- Koken met kinderen --- Moeders --- Observatielijsten --- Post --- Poëzie (Versjes, Gedichten) --- Raadsels --- Spelen --- Stranden --- Straten --- Taalontwikkeling --- Treinen --- Vakantie --- Verhuizen --- Verjaardagen (Jarig zijn) --- Verkeer --- Verkleden --- Verrassingen --- Verstoppertje --- Vervoer --- Wonen --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie --- Taal en verbale expressie --- (zie ook: Fauna) --- Taalopvoeding --- Kleuteronderwijs --- kleuterschool: taal
Choose an application
Via leuke activiteiten leren de kinderen spelenderwijs en in een kleine groep de elementaire rekenvaardigheden. Daarnaast wordt er ook geknutseld. In de kleuterklas wordt een stevige basis gelegd aan de beheersing van een aantal fundamentele begrippen zoals hoeveelheid, ordening, ruimte,.. inhoudstafel: motivering en doel begripsvorming rekenvoorwaarden: - ruimtelijke oriëntatie - begrippen ivm tijd - getalbegrip - ordeningsbegrippen - rekenbegrippen - tellen - kennis van cijfers en bewerkingssymbolen thema's: - kijk eens in de spiegel - geen katten in zakken! - horen, zien en wijzer worden - we slaan de bal niet mis! - met toeters en trompetten - het rolt en het rijdt - het land waar alles kan - knuffels knijpen - geen doos van Pandora - joepie, ik mag in de hoek! - als een vis in het water - mijn poppenkinderen - moet er geen zand zijn? - veel werk aan de winkel - de kleine architect - keukelen - ruimtelijke
voorbereidend rekenen --- Didactics of mathematics --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- wiskunde --- aanvankelijk rekenen --- #BSCH: vak: wiskunde (algebra, meetkunde) --- 471.42 --- Ballen --- Bouwen --- Bouwhoeken --- Cijfers --- Dieren --- Dozen --- Feesten --- Getalbegrip --- Handboek/cursus --- Hoekenwerk --- Hoepels --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Knuffels --- Lichaamsschema --- Ordenen --- Poppen --- Rekenen --- Rekenvoorwaarden --- Rollen --- Ruimtelijke oriëntatie --- Spiegels --- Sprookjes --- Tellen --- Tijd --- Verkleden --- Water --- Winkelen (Boodschappen doen) --- Wiskundige initiatie --- Zakken --- Zand --- Zintuigen --- handboek --- kleuteronderwijs --- 471.42 ) * WISKUNDIGE INITIATIE - K.O. --- 475.4 --- Ordenen ; kleuteronderwijs --- Ruimte ; kleuteronderwijs --- Tellen ; kleuters --- Tijd ; kleuters --- Wiskundige initiatie ; kleuteronderwijs --- 472.2 --- kleuterschool: wiskunde --- Cognitieve opvoeding --- (zie ook: Fauna) --- (zie ook: Kalenderfeesten) --- (zie ook: Classificeren en seriëren) --- Schoolbooks - Didactic material --- Wiskunde --- Kleuteronderwijs --- 471.42 ) * WISKUNDIGE INITIATIE - K.O --- spelend rekenen --- wiskundige initiatie
Choose an application
Met ankerverhaal : "Een échte papegaai"
371.67 <4-11> --- 373.2 --- #PBIB:+108.21 --- aanvankelijk lezen --- aanvankelijk rekenen --- kleuteronderwijs --- leerboeken --- sociaal-emotionele opvoeding --- taalontwikkeling --- 471.41 --- 471.42 --- Classificeren (bijv. klein bij klein) (Sorteren) --- Dieren --- Dierengeluiden --- Kleuteronderwijs --- Oerwouden(Jungle) --- Ontluikende geletterdheid --- Schoolboeken --- Taal --- Wiskundige initiatie --- 471.4 --- Classificeren en seriëren --- 471.41 ) Taal en verbale expressie --- dieren --- papegaaien --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen--Oost-Europa --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Kleuteronderwijs : Algemeen --- Taal en verbale expressie --- Cognitieve opvoeding --- Didactiek; algemeen --- (zie ook: Fauna) --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- 373.2 Kleuteronderwijs --- 371.67 <4-11> Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen--Oost-Europa --- Classificeren en seriëren
Choose an application
Wannes is onzichtbaar. Hij gaat op zoek naar vriendjes om mee te spelen. Niet zo eenvoudig als je onzichtbaar bent...
Dutch literature --- fantasie (themawoord fictie) --- kabouters (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- Nederlands --- Kleuteronderwijs --- Vriendschap --- Toveren --- Pesten --- Sociaal-agogische vaardigheden --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Prentenboeken --- Kabouters --- toveren --- vriendschap --- #KVHB:Taal --- #KVHB:Taaltest --- kleuters --- prentenboeken --- taalonderwijs --- JB TIEL --- avonturen --- 471.41 --- Taal --- Zoekboeken --- Angst --- Axenroos --- Beeldopvoeding --- Classificeren en seriëren --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Taalopvoeding --- pesten --- Handboek/cursus --- Taalopvoeding ; kleuteronderwijs --- Verbale expressie ; kleuteronderwijs --- Kleuterschool: taal --- prentboeken --- Taal en verbale expressie --- kinderboek --- prentenboek zonder tekst --- Toveren. --- Vriendschap. --- Sociaal-agogische vaardigheid --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Kleuters tellen mee is een praktische handleiding wiskundige initiatie voor de kleuterleidster. Alle activiteiten die ontwikkeld werden in functie van de ontwikkelingsdoelen, zijn belangrijke bouwsteentjes op weg naar de verwezenlijking van de eindtermen. De kleuterleidster vindt in de handleiding tal van suggesties om elementen in de klasinrichting te voorzien die voor 'wiskundige prikkels' kunnen zorgen. De thema's zijn telkens uitgewerkt voor zowel de jongste als voor de oudere kleuters. De opbouw is consistent over de gehele handleiding en dus makkelijk te hanteren. Bij elke activiteit vindt u de doelstellingen, de leermiddelen, het spelverloop en suggesties voor differentiatie. Bij elk thema vindt u ook kopieerbladen die de spelletjes voor de kleuterleidster zeer toegankelijk maken. Voor de oudere kleuters worden er ook steeds enkele aanvullende activiteiten voorzien. De activiteiten laten anderzijds ook voldoende ruimte voor de creatieve kleuterleidsters om de thema's verder te exploreren.
Wiskunde --- Kleuteronderwijs. --- wiskundige initiatie --- Didactics of mathematics --- kleuteronderwijs --- Didactics of Kindergarten --- voorbereidend rekenen --- Voorbereidend rekenen --- Wiskunde ; kleuteronderwijs --- kleuters --- wiskunde --- 471.42 --- Automaten --- Bewegingsoefeningen --- Bossen --- Fruit --- Handen --- Kerstmis --- Kleuteronderwijs --- Pasen --- Post --- Vakantie --- Voeten --- Wiskundige begrippen --- Wiskundige initiatie --- Bewegingsomlopen --- Classificeren en seriëren --- Dozen --- Eieren --- Fotografie --- Geld --- Getalbegrip --- Handboek/cursus --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Koken met kinderen --- Lichaamsschema --- Meten --- Paddenstoelen --- Telefoneren --- Tellen --- Wegen --- Wiskundige spelen --- bank --- bankautomaat --- bewegingsomloop --- bos --- fotograaf --- fruit --- handboek --- kerstmis --- post --- telefooncel --- vakantie --- 471.42 ) * WISKUNDIGE INITIATIE - K.O. --- automaten --- handen --- pasen --- voeten --- wiskundige begrippen --- Wiskundige initiatie ; kleuteronderwijs --- 472.2 --- Kleuterschool: wiskunde --- Cognitieve opvoeding --- (zie ook: realistische wiskunde) --- 471.42 ) * WISKUNDIGE INITIATIE - K.O
Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|