Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Mathe-kings nodigt u uit mee te gaan op een ontdekkingsreis door het rijk van de wiskunde, waar enthousiaste, nieuwsgierige kleuters een brug slaan van het rijk van het concrete (het kinderlijke denken in beelden) naar het rijk van het abstracte (het denken in symbolen), en intussen spelenderwijs kennismaken met de verbazingwekkende wetenschap van de wiskunde.Bij het bouwen van een stevige brug, en dus van elke brugpijler afzonderlijk, komen er drie fases kijken: in de eerste fase worden zintuiglijk waarneembare, tastbare dingen uit het dagelijks leven van het kind bij de bouw betrokken, in de tweede fase komen er af en toe tekens en symbolen, getallen geheten, bij en in de derde fase heeft het kind zich die getallen en symbolen eigen gemaakt, zijn ze hem vertrouwd, en gaat het er als vanzelfsprekend mee om. Een brug steunt op zes pijlers, die worden gevormd door wiskundige concepten: sorteren en classificeren, patronen, getallen, ruimte en geometrie, wegen, meten en vergelijken, en grafische voorstellingen en statistiek.Jonge kinderen ontdekken de wiskunde door dingen aan te raken, door zich te bewegen, te proeven, te horen, te zien en te creëren. Ze ontwikkelen wiskundige concepten terwijl ze met hun kleine kostbaarheden in de weer zijn en beleven wiskunde als een methode waarmee ze hun eigen wereld kunnen structureren en ontdekken.
getallen --- meten --- rekenen --- wegen --- wiskunde --- 471.42 --- Classificeren (bijv. klein bij klein) (Sorteren) --- Fruit --- Getallen --- Groenten --- Meten --- Probleemoplossend denken --- Ruimtelijke oriëntatie --- Wegen (werkwoord) --- Wiskundige initiatie --- Classificeren en seriëren --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Sorteren --- 472.2 --- Wiskunde ; kleuteronderwijs ; didactiek --- Cognitieve opvoeding --- Kleuteronderwijs
Choose an application
Met dit leerrijke kleurenspel leren kleuters op een speelse manier tien basis- en mengkleuren onderscheiden en classificeren : blauw, geel, rood, groen, oranje, bruin, grijs, paars, roze en zwart. U kunt met deze veelzijdige speeldoos werken aan de zintuiglijke ontwikkeling, de denkontwikkeling, de taalontwikkeling en de muzische ontwikkeling. De gebruiksmogelijkheden zijn zeer uitgebreid : per kleur leggen, memory, lotto, logisch ordenen ... De pedagogisch-didactische handleiding bevat een schat aan gebruikstips en helpt u om de ontwikkelingsdoelen van waarneming en herkenning, exploratie en expressie te realiseren.
C3 --- kleuters (x) --- spelmateriaal --- 471.4 --- didactiek --- educatieve spellen --- kleuren --- kleuteronderwijs --- spelmaterialen --- 536.5 --- Classificeren (bijv. klein bij klein) (Sorteren) --- Kleuren --- Lottospelen --- Memory's --- 471.45 --- Didactisch materiaal --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Ontwikkelingsmateriaal: lotto: memory: logisch rangschikken --- Kunst en cultuur --- didactiek kleuteronderwijs --- Kleurenleer - Kleurenpsychologie --- Beeldende opvoeding --- Games --- Taal --- Kleuren. --- kleuteronderwijs. --- Kleuteronderwijs. --- Didactics of sports and games --- Didactics of Kindergarten --- kleurenleer
Choose an application
471.42 --- Aanvankelijk rekenen --- Classificeren (bijv. klein bij klein) (Sorteren) --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Meten --- Praatplaten (Vertelprenten) --- Seriëren (bijv. van klein naar groot) (Ordenen) --- Tellen --- Vergelijken --- Wegen (werkwoord) --- Wiskundige initiatie --- 472.2 --- kleuterschool --- wiskunde --- Cognitieve opvoeding --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of mathematics --- Didactics of primary education
Choose an application
Hoort bij de methode aanvankelijk lezen 'Veilig leren lezen'Woordenschat bij veilig leren lezen - Kern 1 tot en met 12.
471.41 --- 475.1 --- Aanvankelijk lezen --- Taalspelletjes --- Taalvaardigheid --- Woordenschat --- Leermiddelen --- Letters --- Nederlands --- Woorden --- Taal en verbale expressie --- Elementaire instrumentele vaardigheden --- Games --- Associëren --- Classificeren (bijv. klein bij klein) (Sorteren) --- Vormen (bijv. rond, vierkant) --- Spelen met opdrachtmateriaal --- 471.42 --- Aansluiting kleuteronderwijs - lager onderwijs --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Cognitieve opvoeding --- Auditieve analyse --- Rijmen --- Gespreksvaardigheden --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Handboek/cursus --- Lager onderwijs --- Poppen --- Taalactiveringsprogramma's (Taalstimulering) --- Schoolbooks - Didactic material --- Nederlands als tweede taal --- Spreken --- Lezen --- Basisonderwijs --- Mondelinge taalvaardigheid --- NT2 --- Woord --- Schrijven --- Spel
Choose an application
Didactics of Kindergarten --- Didactics of mathematics --- pedagogiek --- wiskundige initiatie --- classificeren --- kleuteronderwijs --- seriëren --- voorbereidend rekenen --- wiskunde --- 471.42 --- didactiek --- schoolboeken --- Classificeren (bijv. klein bij klein) (Sorteren) --- Denkspelen (Quiz) --- Kleuteronderwijs --- Logisch denken --- Seriëren (bijv. van klein naar groot) (Ordenen) --- Verzamelen --- Wiskundige initiatie --- 472.2 --- kleuterschool: wiskunde --- didactiek kleuteronderwijs - cognitieve opvoeding, speelwerkbladen --- Cognitieve opvoeding --- Schoolbooks - Didactic material --- Wiskunde --- Classificeren --- Seriëren --- Rekenen --- PXL-Education 2020 --- cognitieve didactiek --- wiskunde : didactiek --- PXL-Handboeken
Choose an application
Met ankerverhaal : "Een échte papegaai"
371.67 <4-11> --- 373.2 --- #PBIB:+108.21 --- aanvankelijk lezen --- aanvankelijk rekenen --- kleuteronderwijs --- leerboeken --- sociaal-emotionele opvoeding --- taalontwikkeling --- 471.41 --- 471.42 --- Classificeren (bijv. klein bij klein) (Sorteren) --- Dieren --- Dierengeluiden --- Kleuteronderwijs --- Oerwouden(Jungle) --- Ontluikende geletterdheid --- Schoolboeken --- Taal --- Wiskundige initiatie --- 471.4 --- Classificeren en seriëren --- 471.41 ) Taal en verbale expressie --- dieren --- papegaaien --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen--Oost-Europa --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Kleuteronderwijs : Algemeen --- Taal en verbale expressie --- Cognitieve opvoeding --- Didactiek; algemeen --- (zie ook: Fauna) --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- 373.2 Kleuteronderwijs --- 371.67 <4-11> Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen--Oost-Europa --- Classificeren en seriëren
Choose an application
Ontwikkelingspsychologie --- cognitieve ontwikkeling --- 471.4 --- didactiek --- observatie --- schoolboeken --- 471.42 --- Classificeren (bijv. klein bij klein) (Sorteren) --- Kleuteronderwijs --- Seriëren (bijv. van klein naar groot) (Ordenen) --- Wiskundige initiatie --- Classificeren en seriëren --- Getallen --- Groot/klein --- Kleuren --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Ordenen --- Probleemoplossen --- Seriëren --- Tegenstellingen --- Tellen --- Vergelijken --- Vormen --- 474.23 --- Kleurenleer --- Ordenen ; kleuteronderwijs --- Tellen ; kleuters --- Vormleer --- Wiskundige initiatie ; kleuteronderwijs --- Zorgverbreding ; basisonderwijs --- kleuterschool: wiskunde --- didactiek kleuteronderwijs --- Cognitieve opvoeding --- (zie ook: Classificeren en seriëren) --- Schoolbooks - Didactic material --- cognitieve ontwikkeling. --- kleuters --- Didactics of Kindergarten --- wiskundige initiatie --- Didactics of mathematics --- Mathematics --- Cognitieve ontwikkeling. --- Getallen. --- Tellen. --- Vergelijkingen. --- Classificeren. --- Kleuren. --- Vormen. --- Wiskunde --- Kleuteronderwijs. --- Grootte. --- Seriëren.
Choose an application
Classificeren. --- Seriëren. --- Wiskunde --- Kleuteronderwijs. --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of mathematics --- pedagogiek --- wiskundige initiatie --- Voorbereidend rekenen --- Wiskunde ; kleuteronderwijs --- classificeren --- kleuteronderwijs --- seriëren --- voorbereidend rekenen --- wiskunde --- 471.42 --- didactiek --- schoolboeken --- Classificeren (bijv. klein bij klein) (Sorteren) --- Denkspelen (Quiz) --- Kleuteronderwijs --- Logisch denken --- Seriëren (bijv. van klein naar groot) (Ordenen) --- Verzamelen --- Wiskundige initiatie --- Classificeren en seriëren --- handboek --- logica --- 471.42 ) * COGNITIEVE OPVOEDING - K.O. --- Brochure --- Handboek/cursus --- Wiskundige initiatie ; kleuteronderwijs --- kleuterschool: wiskunde --- didactiek kleuteronderwijs - cognitieve opvoeding, speelwerkbladen --- Cognitieve opvoeding --- (zie ook: realistische wiskunde) --- Schoolbooks - Didactic material --- 471.42 ) * COGNITIEVE OPVOEDING - K.O --- Classificeren --- Seriëren --- sorteren --- verzamelen --- tegenstellingen
Choose an application
Met ankerverhaal : "Ik wil dát!"
371.67 <4-11> --- 373.2 --- #PBIB:+108.21 --- aanvankelijk lezen --- aanvankelijk rekenen --- kleuteronderwijs --- leerboeken --- sociaal-emotionele opvoeding --- taalontwikkeling --- 471.4 --- Nederlands --- didactiek --- ontwikkelingsmaterialen --- wiskunde --- 471.41 --- 471.42 --- Begrijpend luisteren --- Bibliotheken --- Boeken --- Classificeren (bijv. klein bij klein) (Sorteren) --- Fantasie --- Kleuteronderwijs --- Memory's --- Ontluikende geletterdheid --- Ruimtelijke oriëntatie --- Schoolboeken --- Taal --- Tellen --- Wensen --- Wiskundige initiatie --- Schoenen --- 471.41 ) Taal en verbale expressie --- boeken --- Boeken kleuteronderwijs --- Boeken kleuters --- Handboek/cursus --- Kleuteronderwijs leeractiviteiten --- Prentenboeken verhalend --- Prentenboeken --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen--Oost-Europa --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Kleuteronderwijs : Algemeen --- didactiek kleuteronderwijs --- Taal en verbale expressie --- Cognitieve opvoeding --- Didactiek algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- 373.2 Kleuteronderwijs --- 371.67 <4-11> Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen--Oost-Europa --- Boeken ; kleuteronderwijs --- Boeken ; kleuters --- Kleuteronderwijs ; leeractiviteiten --- Prentenboeken ; verhalend --- Didactiek; algemeen
Choose an application
Het grote Boodschappenspel is op verschillende manieren en niveaus te spelen. De jongste kleuters kunnen er spelletjes als lotto mee doen. En voor oudere kinderen is het leuk om gezellig samen te spelen en wordt het een spannende wedstrijd. Er zijn drie spelvarianten: Spelvariant 1: Haal uit elke winkel een boodschap. Spelvariant 2: Haal uit elke winkel de boodschap die op je lijstje staat. Spelvariant 3: Haal uit elke winkel de goedkoopste boodschap.Korte beschrijving: Doe boodschappen met Lassa, Konijn, Hond of Poes en oefen spelenderwijs alle belangrijke ontwikkelingsvaardigheden. Verzamel de boodschappen in zes verschillende winkels. Zo leer je welke boodschappen bij de winkels horen, je leert kleuren en vormen combineren, tellen en ook al een beetje rekenen.Bron: handleiding
Boodschappen doen. --- Educatieve spellen --- Kleuteronderwijs. --- Didactics of mathematics --- rekenen --- boodschappen --- Didactics of Kindergarten --- rekenspelletjes --- aanvankelijk rekenen --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- didactisch materiaal --- educatieve spellen --- kleuteronderwijs --- 471.4 --- didactiek --- spelmaterialen --- wiskunde --- wiskundige initiatie --- Boodschappen doen (Winkelen) --- Classificeren (bijv. klein bij klein) (Sorteren) --- Kleuren --- Spelen met opdrachtmateriaal --- Tellen --- Vergelijken --- Vormen (bijv. rond, vierkant) --- Wiskundige initiatie --- 471.42 --- 471.43 --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kleuters --- Sorteren --- Vormen --- Winkelen (Boodschappen doen) --- Didactisch materiaal --- kleuren --- leerspel --- tellen --- vormen --- 471.6 --- Educatieve spelen --- Rekenen; ba.o --- Spel; opvoeding --- Wiskundige initiatie; k.o --- Boodschappen: didactische spelen --- didactische set --- didactiek kleuteronderwijs --- Cognitieve opvoeding --- Wereldoriëntatie --- Games --- Aanvankelijk rekenen --- 4-jarigen --- Denkontwikkeling --- Boodschappen doen --- Geheugen --- Associëren --- Lottospelen --- voorbereidend rekenen --- 4-jarige --- Kleur (kleur) --- Vorm (fysiek) --- Winkelen --- Geheugen (psychologie) --- Lottospel
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|