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2013 (1)

2006 (1)

1986 (1)

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Book
Numeral classifiers in Chinese
Author:
ISBN: 3110289334 3110287633 9783110287639 9783110289336 Year: 2013 Volume: 250 Publisher: Berlin

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Abstract

This book studies the syntax and semantics of numeral classifiers in Mandarin and other Chinese languages. It explores how Chinese classifiers are semantically interpreted in syntactic contexts and how semantic functions of classifiers are realized at the syntactic level. The book is a contribution to formal Chinese linguistics, and to the understanding of grammatical properties of nominal phrases in Chinese and East Asian languages.

Noun classes and categorization
Authors: ---
ISBN: 9027228736 091502733X 9027228744 9786613313935 1283313936 9027279179 9789027279170 9780915027330 0915027348 9780915027347 Year: 1986 Volume: vol 7 Publisher: Amsterdam Philadelphia J. Benjamins

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Abstract

This volume is about the nature of categories in cognition and the relevance of these in language description, especially classifier systems. The classical view of categories was that they were discrete and based upon clusters of properties which were inherent to the entities. In recent years this conception has been challenged in different fields. By now prototype theory has established itself as one of the main approaches in linguistics. This volume brings classifier systems to the attention of cognitive psychologists dealing with the phenomenon of human categorization. For the general lingu


Book
La classe de langue : théorie, méthodes et pratiques
Author:
ISSN: 1158629X ISBN: 2853996360 9782853996365 Year: 2006 Volume: 14 Publisher: Aix-en-Provence: Publications de l'Université de Provence,

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Abstract

C'est la classe de langue étrangère qui sert de thème fédérateur à la réflexion d'un nombre important de chercheurs et de praticiens - venus d'horizons multiples tant géographiques que scientifiques - dont les contributions sont réunies ici. L'étendue et la diversité des perspectives autour de ce même objet de réflexion ont été privilégiées pour faire de cet ouvrage un espace ouvert au dialogue, permettant à chacun des auteurs de préciser dans quelle perspective il envisage ce milieu si singulier et paradoxal. Ce travail s'articule autour de quatre chapitres : la place de la langue dans l'enseignement, des pistes théoriques, le point de vue des acteurs (motivations, attitudes et représentations) et enfin différentes questions au nombre desquelles la sociolinguistique, les discours et syntaxe, la littérature, la phonétique et le non-verbal. Après la diversité, c'est la question des corpus de la classe de langue qui est soulignée, la richesse des extraits recueillis in vivo dans les différentes classes en Italie, Angleterre, France, Belgique, Allemagne et même en Australie fournira sans doute une base de données exploitable par l'étudiant, le chercheur ou le pédagogue. Il faut former le souhait que cet ouvrage favorisera les échanges entre les auteurs connus ou moins connus qui y ont contribué mais aussi entre tous ceux qui travaillent sur la classe de langue.

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