Narrow your search

Library

ULiège (2)

UAntwerpen (1)

UCLouvain (1)

UGent (1)

ULB (1)


Resource type

book (2)


Language

English (1)

French (1)


Year
From To Submit

2021 (1)

2013 (1)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Color and the moving image : history, theory, aesthetics, archive
Authors: --- ---
ISBN: 9780415892636 9780415892643 9780203118122 9781136307898 9781136307843 9781136307881 Year: 2013 Publisher: New York, N.Y. Routledge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"This new AFI Film Reader is the first comprehensive collection of original essays on the use of color in film. Contributors from diverse film studies backgrounds consider the importance of color throughout the history of the medium, assessing not only the theoretical implications of color on the screen, but also the ways in which developments in cinematographic technologies transformed the aesthetics of color and the nature of film archiving and restoration. Color and the Moving Image includes new writing on key directors whose work is already associated with color such as Hitchcock, Jarman and Sirk as well as others whose use of color has not yet been explored in such detail including Eric Rohmer and the Coen Brothers. This volume is an excellent resource for a variety of film studies courses and the global film archiving community at large"


Book
Le nocturne et l'émergence de la couleur : cinéma et photographie
Authors: --- ---
ISBN: 9782753581715 2753581711 2753589968 Year: 2021 Publisher: Rennes: Presses universitaires de Rennes,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ce livre étudie au plus près les techniques et les processus de création de réalisateurs et de photographes de la fin des années 1970 et des décennies suivantes (Stanley Kubrick, David Lynch, Brian de Palma, Francis Ford Coppola, Rut Blees Luxemburg, Chrystel Lebas, Gregory Crewdson, Bill Henson et autres). Chez eux, l'emploi de la couleur pour le nocturne s'est généralisé. Il est devenu de plus en plus intense et raffiné de telle sorte qu'il engendre un art de la métamorphose, du rayonnement de l'invisible et du passage d'un univers à un autre. Bref, un art du sublime explorant toutes les dimensions artistiques et philosophiques de la nuit. Avec une préface de Philippe Dubois et une postface de Baldine Saint Girons. Avec le soutien de l'EA 7343 – LIRA de l'université Sorbonne Nouvelle – Paris 3.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by