Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
"This book examines male dan, a male actor who performs female roles in Chinese theatre. Through the rise, fall and tenuous survival of male dan in Chinese history, Guo Chao reflects the transformations in the social zeitgeist in China, especially the politics of gender and sexuality. The breadth of this study reflects a diversified set of sources, ranging from classical to contemporary texts (texts of jingju plays, memoirs, collections of notation books) and other commentaries and critical evaluations of dan actors (in both English and Chinese languages), to video and audio materials, films, and personal interviews. This book will be of great interest to students and scholars of East Asian/Chinese studies across the fields of theatre, history, culture, and literature"--
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Theatrical science --- China --- Chinese drama --- Theater --- History and criticism --- History --- History and criticism. --- History. --- Chinese drama - History and criticism --- Theater - China - History --- theatergeschiedenis
Choose an application
On considère principalement les théâtres classiques d'Asie sous l'angle de la scène. Les formes mises en jeu répondent à des techniques, relativement codifiées, que l'on pourrait considérer comme des écritures, des " écritures scéniques ". Il ne faut pas omettre pour autant que ces théâtres sont sous-tendus par des textes, qui supportent l'entrelacement des expressions comme une trame soutient une broderie, des " écritures textuelles ". La richesse de leurs langages dramatiques apparaît dans les analyses des pièces indiennes, chinoises et japonaises présentées dans ce livre. Ce langage est différent de notre langage dramatique, n'étant pas passé par le pli aristotélicien. Sa spécificité nous invite à une réflexion sur l'écriture théâtrale et son fonctionnement dans des cultures différentes des nôtres. Comment pense-t-on " autrement " le texte théâtral, quelles pensées se développent autour du théâtre en Asie ? Le voyage n'est pas différent de celui auquel nous conviait Roland Barthes au début de "L'Empire des signes", dans le chapitre "La langue inconnue" : " défaire notre réel sous l'effet d'autres découpages, d'autres syntaxes ; découvrir des positions inouïes du sujet dans l'énonciation, déplacer sa topologie en un mot. descendre dans l'intraduisible, en éprouver ici secousse sans jamais l 'amortir: jusqu'à ce qu'en nous tout l'Occident s'ébranle et que vacillent les droits de la langue paternelle, celle qui nous vient de nos pères et qui nous fait, à notre tour, pères et propriétaires d'une culture que précisément l'histoire transforme en nature ". C'est à ce voyage que nous invite le présent ouvrage.
Theater --- Indian drama --- Chinese drama --- Japanese drama --- History and criticism --- Folk drama, Indian --- Indian folk drama --- Indian literature --- Theater - Asia --- Indian drama - History and criticism --- Chinese drama - History and criticism --- Japanese drama - History and criticism
Choose an application
Literature, Comparative --- Chinese drama --- English drama --- Theater --- East and West --- English and Chinese --- Chinese and English --- History and criticism --- Appreciation --- History --- Literature, Comparative - English and Chinese --- Literature, Comparative - Chinese and English --- Chinese drama - History and criticism --- English drama - Appreciation - China --- Theater - China - History
Choose an application
Chinese drama --- History and criticism --- Congresses --- Brecht, Bertolt, --- Stage history --- Dramatic production --- Influence --- Knowledge --- China --- Theatrical science --- Brecht, Bertolt --- Far East --- S16/0600 --- S16/0320 --- China: Literature and theatrical art--Translation of foreign works into Chinese --- China: Literature and theatrical art--Modern theatre: studies --- Conferences - Meetings --- Chinese literature --- History and criticism&delete& --- Breht, Bertolt, --- Brekht, Bertolʹd, --- Mprecht, Mpertolt, --- Brekht, Bertolʹt, --- Brecht, Bert, --- Brecht, Bertold, --- Pu-lai-hsi-tʻe, --- Pu-lai-hsi-tʻe, Pei-tʻo-erh-tʻe, --- Bŭrehitʻŭ, --- Brecht, Bertholt, --- Bŭrehitʻŭ, Berŭtʻoltʻŭ, --- Brekht, B. --- Brecht, Eugen Berthold Friedrich, --- Brecht, --- Pirekcṭ, Pertōl, --- Pirekcṭ, Pertōlṭ, --- Pireṣṭ, Perṭōlṭ, --- ברכט ַברטולד, --- ברכט, ברטולד --- ברכט, ברטולד, --- ברכט, ברטולט --- ברכט, ברטולט, --- ברעכט, בערטאָלט, --- بريخت، بارتول، --- Congresses. --- Brecht, Berthold Friedrich --- Brecht, Bertolt. --- Brecht, Bertholt --- Brecht, Bert --- Brecht, Eugen Berthold Friedrich --- Chinese drama - History and criticism - Congresses --- Brecht, Bertolt, - 1898-1956 - Stage history - East Asia - Congresses --- Brecht, Bertolt, - 1898-1956 - Dramatic production - Congresses --- Brecht, Bertolt, - 1898-1956 - Influence - Congresses --- Brecht, Bertolt, - 1898-1956 - Knowledge - China - Congresses --- Brecht, Bertolt, - 1898-1956
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|