Narrow your search
Listing 1 - 10 of 52 << page
of 6
>>
Sort by

Book
Seriation by children: an artificial intelligence analysis of a Piagetian task
Author:
ISBN: 3764308192 3034855575 Year: 1976 Publisher: Basel Birkhäuser


Book
Opleiding en begeleiding van taakleidsters
Author:
ISBN: 9026503857 9789026503856 Year: 1980 Publisher: Lisse : Swets en Zeitlinger,


Book
Les enfants intellectuellement précoces
Author:
ISBN: 9782130633501 2130633501 Year: 2015 Volume: 3698 Publisher: Paris PUF

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Il est mille façons d’être précoce et cette précocité ne saurait définir toute l’individualité. Pour autant, ce développement intellectuel précoce chez l’enfant ne s’accompagne que rarement d’un développement affectif de même niveau. La grande majorité des enfants intellectuellement précoces se jouent de ces dyssynchronies et s’ils éprouvent quelque ennui à l’école, ils se consolent aisément : ils manifestent une curiosité, voire une passion intellectuelle hors du commun. Néanmoins, le fait d’être surdoué peut provoquer des états dépressifs, de l’anxiété et des échecs scolaires. Pour comprendre et aider les enfants précoces, il n’est d’autre préalable que de les identifier comme tels. Cet ouvrage dresse un panorama de ce que l’on sait aujourd’hui à propos des enfants surdoués. Il explique aussi quelles conceptions de l’intelligence sous-tendent les différents tests qui évaluent celle-ci et comment ces tests fonctionnent. Il propose un portrait psychologique de l’enfant surdoué et invite à mieux l’accompagner dans son développement.

Conceptions of giftedness
Authors: ---
ISBN: 052154730X 9780521547307 052183841X 9780521838412 9780511610455 0511610459 0511191308 9780511191305 051116064X 9780511160646 9780511161353 0511161352 9786610458462 6610458464 1107150639 1280458461 0511160070 0511299508 9781107150638 9781280458460 9780511160073 9780511299506 Year: 2005 Publisher: Cambridge, U.K. New York Cambridge University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

What does it really mean to be gifted and how can schools or other institutions identify, teach, and evaluate the performance of gifted children? Gifted education is a crucial aspect of schooling in the United States and abroad. Most countries around the world have at least some form of gifted education. With the first edition becoming a major work in the field of giftedness, the second edition of Conceptions of Giftedness aims to describe the major conceptions of what it means to be gifted, and how these conceptions apply to identification, instruction, and assessment of the gifted. It will provide specialists with a critical evaluation of various theories of giftedness, give practical advice to teachers and administrators on how to put theories of gifted education into practice, and to enable the major researchers in the field to compare and contrast the strengths of their theoretical models.

Feral children and clever animals : reflections on human nature
Author:
ISBN: 0195074688 Year: 1993 Publisher: Oxford : Oxford University Press,


Book
Apprendre à dessiner, dessiner pour apprendre : Le comportement des jeunes enfants (de 3 à 7 ans) à la maison et à l'école
Authors: --- ---
ISBN: 9782804159092 Year: 2008 Volume: *1 Publisher: Bruxelles : De Boeck Université,

Psychological development of deaf children
Author:
ISBN: 0195068998 9780195068993 Year: 1993 Publisher: Oxford [etc.] : Oxford University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Introduction à la psychologie du développement : du bébé à l'adolescent
Authors: ---
ISBN: 220026304X 9782200263041 Year: 2002 Publisher: Paris : A. Colin,

Le développement psychologique de l'enfant
Authors: --- ---
ISBN: 2701122570 2804122611 9782804122614 Year: 1997 Volume: *7 Publisher: Bruxelles Paris A. De Boeck Belin

Listing 1 - 10 of 52 << page
of 6
>>
Sort by